Blir ikke bedre morgenstund enn dette !

Det er godt man kan hente inn en dårlig natt med en nydelig morgen! Jeg begynte og bli litt dårlig i går kveld, og kl 1 i natt våknet jeg med sterke magesmerter. Jeg har hatt det samme flere ganger og selv om jeg var innlagt på sykehus de første tre gangene jeg hadde det har de ikke klart å finne ut av hva det er. Eneste de finner er at verdiene på at jeg har en infeksjon i kroppen er høye, men de vet ikke hvor infeksjonen sitter (så dignosene jeg har fått er: blindtarm, kollikk, galleproblemer og herniabrokk) .

Jeg har hatt dette i noen år nå og det fine er at uansett hvor vondt det er akkurat der og da så vet jeg at det er over dagen etter! Helt smertefri. Jeg er jo litt sliten i dag siden jeg var våken mellom 1 og 5 i natt, men alt blir glemt når de to solstrålene mine lyser mot meg! De fungerer som en datalader, med en gang man plugger i stømmer blir skjermen lysere/ med en gang de ser på meg og smiler fylles jeg opp med ny energi ^^,

Kvar over 7 våknet snuppene, og jeg gikk på kjøkkenet og lagde klar maten dems før jeg gikk og hentet de 🙂

Dagens frokost for de små, 6 ml vitaiminer og jern, en skål grøt på delings, 100 ml morsmelk som ble pumpet du kvelden før. Nam nam
Frokosten glei ned og like etter satt de i vippestolen sin og lagde grimaser. De satt så klart og bæsjet! Må si jeg synes det er snodig å se hvor synkroniserte de er, og ikke nok med at de bæsjer samtidig! Her er resultatet

 Ja, begge bæsjet seg ut på akkurat samme sted!

Etter litt skifting fyrte jeg opp i peisen, det var så koselig å høre knitrelyden i den ellers ganske rolige morgen, det er det jeg liker aller best med vinteren trur jeg. Solen kom opp og hele stuen ble rød, så var det til for mammakos. Dyna lå i sofan etter at jeg omsider sovnet der i natt, så da kunne vi virkelig ligge og slappe oss ^^,

Ha en fin tirsdag !

 

 

 

9 kommentarer
    1. Savner permisjons og babytiden når jeg leste dette 🙂
      Jeg har blitt fristet til å prøve den heldress oppskriften du la ut! Så nå venter jeg spent på å få stoffet i posten. Håper jeg får det til 😉
      Men lurte på om du kunne tenke deg å legge ut oppskrift på en bukse også? 🙂 Bestilte nemlig litt godt med stoff 😀

    2. Beskrivelsen av smertene høres rimelig likt ut som det jeg plages med. Er det smerter i mellomgulvet? Som gjør at det føles ut som at du ikke får puste ordentlig? Kommer ofte på kveld/natt? Kommer det sånn plutselig, og varer noen ganger leenge mens andre ganger kort og kraftig? Har vært plaget av det samme i 8 mnd nå… Utrolig slitsomt :-/

    3. Heidi: Smertene sitter i mellomgulvet ja og stråler ut i ryggen. Smerten setter seg i ryggen først, så det kjennes ut som jeg har sitti meg stiv og må opp å strekke meg, men så hjelper ikke det også blir det bare verre.. Synes jeg er utredet i alle vinkler uten hell, men i og med at jeg vet det går over etter noen timer så er det greit. Eneste sammenhengen fra de gangene jeg har det er at jeg har vært veldig sulten også når jeg først spiser så spiser jeg fryktelig fort. Derfor trur jeg at det har med gallen å gjøre, at kroppen ikke rekker å produsere ut nok galle. Er veldig kjipt når det står på, men er så heldig at det bare skjer 1-2 ganger i året, for det er ikke mye moro å vri seg i smerter, oppkastet er en reksjon på smertene 🙂

    4. Oi, det høres HELT likt ut som meg – som et belte av smerte mellom bryst og mage og som du sier stråler ut i ryggen. Jeg har de smertene oftere – flere ganger i mnd og noen ganger smertefri en mnd. Blir kvalm av smertene men har bare kastet opp 2 ganger. Har vært ut og inn av sykehuset jeg også. I dag fikk jeg svar på en blodprøve at det kan være noe med leveren – men har vært mye snakk om gallesten osv… Har kjøpt syredempende tyggetabletter som jeg tygger på når jeg merker det “klyper” i ryggen – Føler det hjelper litt 🙂 Hadde vært veldig fint hvis de fant ut hva det er som forårsaker smertene… Alt kan jo ikke være i orden når man har slike kolikksmerter! Masse god bedring til deg!

    5. Heidi: Snodig! høres jo ut som samme greine ja!! Er ikke hver gang jeg har kastet opp heller. Men har så vondt at jeg føler at blodet ikke klarer å pumpes ut i kroppen, svimer nesten av, blir helt blek og fryser :/ Ysj! Stakkar deg som har det så ofte :(( Jeg fikk beskjed av legen at det ikke kunne være gallesten fordi jeg er for ung, slank og veltrent..Men vet ikke hvor mye jeg trur på det!! Du får si i fra om du finner ut av det, kanskje jeg finner svaret også ^^,

    6. Hei 🙂 fin blogg! Hvor får du tak i de vitaminene med jern? Er det noe de får fordi de er født for tidlig eller er det noe alle babyer burde ha? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg