Barnebursdag til Solveig på 2 :D

I dag har vi vært i bursdag til datteren til min søster. 
Hun er såå glad i O & O, og det er så moro å se henne kose og stelle med snuppene.

Jeg hadde så klart med meg hjemmelaget gave, tre hjemmesydde plagg som jeg endelig kan vise dere : 

Den søte uglebuksa som sikkert mange av dere har sett før, siden jeg har sydd denne til tvillingene

 Fleecebukse til kaldere tider 😀

Se på de jentene her da. Verdens fineste jenter spør du meg 😀 

BT og Sol leker ^^, 

Tilslutt et bilde av Sol iført det siste plagget jeg har sydd til henne: apepysjamasen. Hun var så fornøyd og hoppet rundt som en liten apekatt da hun fikk den på seg! 

Ha en fortsatt fin kveld, og en god ny uke i morgen 😀

 

18 kommentarer
    1. Har du målt henne og bare sydd av fri fantasi? Hvor på kroppen måler du isåfall? bruker du samme mønsteret som til heldressen du lagde mønster på her tidligere? Skulle så ønske eg kunne komme på et lite sykurs hos deg! Både du og tvillingene virker så fantastiske 🙂 eg skal nå prøve meg på en sånn julekjole til en fireåring, hvordan burde eg gå fram når eg ikkje har mønster eller mål til den størrelsen?

    2. pia: Jeg har størrelser og mønster på heldress 🙂 Der er alle størrelsene fra 56 til 104. Jeg har faktisk tegnet og forklart mønsteret på kosedressen under: syoppskrifter.
      Kjolen har jeg tegnet på frihånd, men jeg hjalp min nabo som hadde mønster på en nesten helt lik en, derfor viste jeg ca hvordan den skulle se ut. Det mønsteret får du kjøpt på stoffogstil.no – > søk på ” Kjole – 83005 “

    3. Du er så flink! Jeg har så smått selv fått startet hobbysyinga, men ønsker meg en bedre symaksin til jul ettersom den jeg har nå er bare en billig sak Ikea-kvalitet. Hva slags maskin har du? Har du en å anbefale? 🙂 Takker for svar!

    4. Har virkelig blitt inspirert av all syingen din 🙂 Har nå funnet frem symaskina og mønster. Men nå lurer jeg på hvor mye stoff du beregner på dressene til jenten dine? 🙂

    5. Natalie Furuheim: Så bra 😀 Topp!
      Tja si det. De fleste stoffruller er ca 140 brede, i de minste størrelsene får man to dresser ut av en bredde. så da får jeg to dresser ut av å kjøpe 70 cm stoff. Kjøper du en meter med fleece koster det 50 kroner (det er da 1 m x 1,4 m) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg