Matglad dag!

Det er så moro å utforske nye smaker og retter til jentene! Vi har ikke begynt på kjøtt og fisk enda, men grønnsaker, frukt og bær sklir nedpå og de synes det er så godt. Jeg synes det er utrolig gøy å lage maten fra bunnen, jeg har rett og slett fått litt dilla på å teste ut nye smaker. 

Nå har jentene fått seg ny favoritt her. Smoothie på den nye flaska fra Philips Avent. 

Flere lurer på hvor flasken kan kjøpes, derfor legger jeg ved en link, fant den dessverre bare i rosa og den koster 79,- Du finner den her

Her drikker Olivia en smoothie laget av coccosmelk, banan, bringebær og blåbær. De elsker denne smoothien

Middag for jentene i dag ble en bandig av potet, squash og avokado.  

Med deilig pæremost til dessert. 🙂 

Jeg hadde pærebitene også i philips avent sin dampenhet og hurtigmikser som er jeg så glad i slik at det ble en deilig mosé for de små uten tenner ^^, 

Siste, men ikke minst, pinnekjøttet står klart i kjelen, så i morgen blir det god mat på min kjære og meg ^^, 

Ha en fin lørdag alle sammen 🙂 

 

35 kommentarer
    1. Det er veldig morro å lage mat fra bunn av! Gjorde det med eldste på tre år,og han er ikke kresen i matveien i det hele tatt. Og nå gjør jeg det samme med jenta mi. Så jeg tror det er viktig og la barna smake på masse forskjellig når det er så små 🙂
      Ha en fin lørdag 🙂

    2. Så flink du er!!! 🙂 Liker de den flasken? Har lyst til å kjøpe en slik til Ida og. Ser jo så enkel ut! De andre med den flate sutten er jo håpløs 😛 Den skal hun bare tygge på 😛 hehe. Du gir inspirasjon til å prøve ut litt selv 🙂 Ha en kjempefin lørdag 🙂

    3. Silje Marlene Skaate: de elsker den ^^, trudde egentlig de var for små, men testet alikevel og de klarer fint å drikke smoothie fra den 🙂 så bra. Takk skal du ha 🙂 ha en strålende helg <3

    4. Gode, sunne og enkle løsninger du har, hehe. Selv hadde vi pinnekjøtt i dag, gikk rundt å siklet i noen timer før det endelig kom på bordet. Kjenner jeg gleder meg til å luske i kjøleskapet i noen dager nå og på julaften.
      Kos dere videre!

    5. Du er så flink til å gi oss lesere gode ideer! Fortalte faktisk mamma idag at jeg ønsker meg Avent dampkoker til jul, etter inspirasjon fra deg 🙂

    6. Såå deilig for jentene at du styrer sånn! Lagde veldig mye smoothies og barnemat fra bunn av jeg også, det får man igjen for senere også, ved at ungene ikke ‘forlanger’ boksemat. Hihi!

    7. Helene Viktoria: Jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det, de lærer å spise det samme som vi spiser med en gang, så du slipper den tilvenningsfasen av mat to ganger. Det er rimligere, og det tar ikke særlig lang tid. Er jo bare å skrelle, kutte opp og hive de til daming/koking før det mikses sammen 😀

    8. Så flink du er! 🙂 jeg har funnet masse oppskrifter på babymat med kun grønnsaker, men ikke like mye med kjøtt og fisk. Og nå begynner frøkna å bli så stor at hun trenger det til de fleste måltider, føler jeg. Kan ikke du legge ut noen oppskrifter, så skal jeg prøve meg på litt mer hjemmelaget babymat jeg og? Du inspirerer! <3

    9. Jeg må bare få si tusen takk for oppskriftene og fremgangsmåtene du har lagt ut på div klær! Igår sydde jeg min første babydress, og dette hadde jeg ikke fått til om ikke jeg hadde innlegget ditt å støtte meg på. Jeg hadde mønster, men alikevel så var de ikke godt nok forklart for nybegynner som meg.
      Tusen takk, håper det kommer mer :))

    10. morsinunge: Så hyggelig 😀 Da blir jeg glad når jeg hører slikt, det er en del jobb å lage de innleggene, så er fint med hyggelige tilbakemeldinger, for da får jeg “betalt” for jobben ^^,

    11. Malin: Jeg har ikke kommet så langt, men jeg kan legge ut oppskrifter på det når jeg kommer så langt 🙂 Hvis du har lyst kan jeg også sende den en mail men noen oppskrifter nå ^^,

    12. De flaskene er geniale ! Du får de i rosa og blå på ganske mange Kiwi butikker. De større Kiwibutikkene selger et større utvalg av avent sine kopper/flasker tilpasset de ulike aldre 🙂 vi har akkurat kjøpt en enkel kopp for snuppa er rett over året så syns hun likesågodt kan lære seg å drikke ordentlig, men denne “koppen”/drikkeflasken er genial for vår del på tur da den er anti-spill, og man slipper å tømme på den for å drikke. Og i ikke minst tyggetrygg! Genialt når 3nye tenner klør så hun ikke tygger i stykker sugerøret. Hun har 8 tenner som er helt ute så kan skrive under på at det ikke er løgn:)

    13. Bare et tips! ikke kritikk!!
      Man bør være forsiktig med å gi frukter med gummi til barn under 2 år(tror det er to år), dette kan fremkalle allergier og intolleranse. Dette gjelder banan, avokado, kokos etc…Google it! (eller snakk med legen)

    14. Julie: takk for omtanke. Veldig mye kan gi allergier/intoleranse, melk, korn, dyr, såpe, vaksiner, medisiner. Kan vel fortsette ganske lenge. Hadde BT eller jeg hatt allergi hadde jeg nok vært mer påpasselig med skikt, men vi tåler alt per i dag så ser jeg ingen grunn til å være hysterisk på matretter som veldig få får intoleranse mot. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg