OPPUSSING

BT og jeg holder på å male det ene soverommet som frem til nå bare har vært et skroterom. Men nå som jentene trenger et soverom må dette bli det nye gjesterommet. Fargen var som du kan se gul! Gult er sikkert kult det, men jeg fortrekker en annen farge. 😉


Og siden jeg er i oppussingsfasen tenkte jeg å vise før og etter bilder fra spisestua vår.
Da jeg flyttet inn med BT tenkte jeg vel, gud hjelpe meg. Det så rett og slett ikke ut her, og det meste av møbler og ting som var her var ødelagt og gruelig å se på. Haha. Han var en liten festløve og hele huset bar preg av en skikkelig ungkarsbule med festligheter hver helg.  

Planen en gang i fremtiden er å rive hele huset og bygge nytt, det er i dårlig stand så om vi skal renovere det må ALT tas. Men til vi har råd til å ta opp to millioner til i lån så for vi gjøre det beste ut av det. Vi har ikke lagt mye penger i oppussing, men det er utrolig hvor mye et strøk maling gjøre. 

FØR!

 

Plantene og lysestakene i vinduet har jeg nylig kjøpt inn på dette bilde.  Og i alt skrotet fant jeg en skatt som jeg lite fra første stund. Bordet. 

Bordet manglet så klart stoler, så jeg brukte nesten to år på å finne disse stolene her. I mellomtiden sto det noen vanlig kjøkkenstoler med mindre sjarm. Stolene passer perfekt til bordet, men de gjorde ikke det da jeg kjøpte de. Stolene lå til salgs på finn, og det var mamma som kom over de, 1000,- for 6 stoler.  Jeg må nesten vise et bilde av hvordan de så ut. Bilde er av dårlig kvalitet, men jeg vil vise at om man bruker fantasien kan man få gamle mindre fine ting til å skinne igjen. 


Stolene fikk et strøk med hvit voks, og nytt trekk. Fargen ble bortimot perfekt sammen med borde som jeg ikke har gjort noe med. 

Bokhyllen fikk jeg av støster som ikke trengte den etter flytting. Det var trefarget så den fikk en omgang maling den også. Jeg har ikke tenkt til å ha den der evig for jeg drømmer om en fin sjenk med en langt speil over. Men enn så lenge er den topp å ha. 

I løpet av ganske kort tid nå skal vi legge nytt gulv også, og da blir stua vår så fin! 

Det blir vel aldri nok bilder så jeg slenger på noen til. 

Elsker denne detalen. Kvist med pynt. Kan henge hele året og bare bytte pynten til jul, påske, sommer eller hva det måtte være. Nå henger det hvite hjerter og ugler i den, fra plantasjen. 

Sist men ikke minst et vinke fra Otilie og Olivia som er gale i lekegrinden sin. Lekegrind hos oss ble en erstatning for vugge siden vi fikk to, og de elser å plaske rundt i den. 

 

8 kommentarer

Siste innlegg