SLIK LAGER DU PAKKEKALENDER

Om du har litt stoff til overs er det kjempe enkelt og lage en personlig pakkekalender fremfor å pakke inn pakkene i kjedelig aleminiumfolie eller pakkepapir. Denne kaleneren har du også år etter år om det er ønskelig. Du velger selv størrelse på posene, og har du en pakke som er for stor til posene kan du legge en lapp i posen med en gåte eller et skattekart som personen må løse for å finne gaven, det er moro. 

Min familie setter julen veldig høyt og vi synes pakker er veldig moro, det behøver ikke nødvendigvis å være dyre gaver, bare gaver og særlig hjemmelagde. I år fikk vi ikke lengre pakkekalender av mamma, haha. Kan du skjønne hvorfor? Ja, hun synes vist vi er blitt for gamle, min søster er 6 år eldre enn meg. Men derfor bestemte søster og jeg  at vi kunne gi pakkekalender til hverandre i stedet. Såå koselig. 

Derfor tenkte jeg å vise hvordan du super enkelt kan sy personlig pakkekalender. Det må ikke bli en pakkekalender, det kan også være supre poser til smykker, makeup ol. De er kjempesøte og praktiske. 

Vel, jeg har skrudd opp julestemningen noen hakk, med smultering, gløgg og julemusikk. Så da er det klart til å sette igang med juleverksted mitt

Det du trenger er:

  • Stoff (jeg har brukt bomull) Du kan for eks bruke et gamlet dynetrekk?
  • hyssing (jeg kjøpte den på matbutikken) 
  • et annet stoff til å klippe ut bokstaver
  • Lim 
  • Tusjer om du ønsker å tegne på posen 
  • Symaskin
  • strykejern

  1. klipp ut remser med stoff slik at du får den størrelsen på posene du ønsker 
  2. klipp ut tall
  3. i endene bretter du inn kantene to ganger slik at du sjuler skjøten og syr en søm som fester kanten. (tips: stryk lett over det du har brettet da slipper du å bruke nåler)
  4. legg remsen dobbelt med vrangen ut. Og legg en hyssingstump med løkka ut, slik du ser på bilde

sy begge sidene og vreng rundt

 

lim på tall eller tegn det du måtte ønske. Om du har barn er det jo kjempe hyggelig med noen barnetegninger på posene.

fyll i innholdet og knyt igjen

Posene kan henges opp i en pyntegren eller i en gardinstang, eller så er det også veldig fint å legge alle pakkene i en kurv eller skål av et slag

 

God lørdag <3

20 kommentarer

Siste innlegg