Hjemmlaget varmepose med julestemning

Endelig kan jeg også pynte opp til den nydelig desember måneden. Vi har som flere her vet pusset opp hele stuen på få dager, så huset står litt på hodet. Men vegger, tak og lister er malt, gulv er lagt og nye gulvlister er på plass. Så i dag har jeg fått vasket og ryddet tilbake litt møbler og fått opp julestemingen. Det føles godt! 

Ble nødt til å sette på p3-lista og svinge meg litt med vaskefilla da jentene lå ute å sov ^^, 

Da var de lilla gardinene byttet ut med røde og julestjernen har kommet opp 

Tyra tok over “passe på baby plassen” mens jeg skiftet en bleie 

og første lys er tent ^^,

VARMEPOSE

Jeg postet tidligere i dag et innlegg om hvordan man kan lage en egendesignet varmepute.  Nå tenkte jeg å vise en til jeg har sydd som har en helt annen stil, mer klassisk og passer perfekt i sofaen sammen med pynteputene. 




Det er kjempe enkelt å sy denne, for det er kun noen få rette sømmer. Her har jeg også en pute med ris- og byggfyll og et trekk til å ha på utsiden. Er så praktisk med alt som kan vaskes. I åpningen har jeg bare sydd en søm helt i kanten slik at stoffet ikke raknet og lagt den med en brett bakover/innover. Så har jeg sydd den sammen på sidene med resten av sidesømmen. Så har jeg festet to trykknapper på innsiden. 

Disse varmeputene er perfekte julegaver. Jeg har regnet ca pris for dere:

Alt er handlet hos stoff&stil
Fotoprint pinnsvin: 33,-
stoff til innerposen og trekket: ca 20,- (man får ikke kjøpt så her lite stoff, så av det julemønstrete stoffet har jeg kjøpt 50 cm, og bredden på stoffet er 145 cm. 50cm x 145 cm stoff kostet 50 kroner. Men jeg har jo bare brukt en liten ende av stoffet) 
bygg: 10 kr
ris: 7 kr.

Totalt 70 kroner for en hjemmelaget varmepose med persolighet ^^, Den blir enda billigere om man dropper fotoprint og bare bruker stoff, da hadde den kommet på under 50,-  😀

God kveld <3

21 kommentarer
    1. Benedikte: Tusen takk 😀 Den er kjempe fin! bare en grein du får kjøpt på blomsterbutikker eller på plantasjen, også kan du bytte ut pynten med årtidene. Kjempelettvindt og kjempe koselig ^^, ELSKER gulvet 😀

    2. Hei Stine 🙂
      Begynt å følge med på bloggen din, siden jeg fant deg på Istagram!! Så flink du er!! 🙂
      Som du ser, har jeg også opprettet blogg. Her blir det interiør, hus og hjem. Har lagt til bloggen din, under lenker! 😉 Stå på!! 🙂

    3. Kjempefin varmepue! Men et lite tips, den knappen ser veldig “blank” ut på bildet, og alt fra kjeler og aluminiumsfolie, til tallerken med bare bittelitt gull/sølvmønster bør jo absolutt ikke i mikroen 🙂 Kanskje en tilsvarende knapp i plast hadde vært bedre? Er jo veldig kjedelig at mikroen skal bli ødelagt, og enda verre om den gies bort til noen så får de ødelagt mikro med i gava 🙂

    4. Blir helt lamslått av deg! Du er så effektiv (eller dere da, BT har nok hatt en finger med i dette han også:))! Du får unnagjort så mye. Jeg har så lyst til kunne klare slikt. Har du det aldri sånn at “nå må jeg få gjort det-og-det”, men så bare får du deg ikke til å gjøre det? Hva gjør du i så fall for å klare å tråkke over terskelen og bare få ting gjort?
      Tror nok mye bunner ut i latskap fra min side dessverre, kanskje du har noen tips til hvordan man “kommer seg i gang” med alt fra støvsuging, pynte seg litt for mannen, være blid og samtidig ha ork til å studere på kvelden. Du klarer alt dette + 2 tvillinger, har du en oppskrift å dele? Hihi

    5. SÅ koselig å fint du har fått det 🙂 Du er syykt flink til å sy! Kunne ønske jeg var like flink som deg 🙂

    6. Sandra: ^^, Jeg har nok det jeg også, men det er nok mer på sånne småting. Jeg skulle hatt ryddet litt på det rommet, men så blir det ikke gjort med det første. Jeg elsker å ha henda fulle og starter gjerne på noe nytt før jeg er ferdig.
      Jeg har alltid vært sånn så vanskelig å gi noen tips. Vi er alle forskjellige. Jeg lider vel av litt hyperaktivitet, men det er fint når jeg klarer å trekke det over i noe positivt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg