Twisa i nye hjemmesydde kjoler

I går kveld satt jeg og sydde litt julegaver, og plutselig kom det en kjole i hue på meg. Jeg ble nødt til å finne frem penn og parir og satt meg ned og tegnet ideen min først liten på en blokk så i mønster som  jeg kunne legge på stoffet og klippe ut delene. 
Jeg er ingen mester i å sy, tok min første søm på et plagg i sommer i år, men det er utrolig hvor moro det er, og med litt logisk tenking får man til det man vil. Det er bare å ta tiden til hjelp.  

Må si jeg på mange måter elsker å lage fleeceplagg. For det første er det helt latterlig billig å kjøpe fleece – 1 m x 1,40 koseter 50,- , i tillegg er det deilig og varmt, godt og mykt og lett å sy i. Jeg har tidligere bare sydd heldresser og bukser i fleece, men jeg synes det er så utrolig søtt med fleecekjoler, så nå fikk jentene hver sin 🙂

BT synes de var veldig fine, så da er jeg fornøyd ^^,
Gikk desverre tom for strøm på kamera, så litt mobilbilder ble det beste i dag siden jeg straks skal reise på juleshopping.  

Olivia i farge – orkide og Otilie i gammelrosa 🙂 

 

Tenkte jeg skulle kjøre en GIVEAWAY nå før jul om det er ønskelig? Det blir da et av barneplaggene jeg syr, noen ønsker om hvilke plagg du ville vunnet i min giveaway? Om du vil ta en titt på de forskjellige klærne kan du KIKKE HER 

Skriv i kommentarfeltet om du ønsker en giveaway og hvilket plagg? 

Ha en fiin dag 😀 

 

124 kommentarer
    1. Giveaway hadde vært helt konge! Du er så dyktig! Om jeg skulle være heldig å vinne så ønsker jeg meg en heldress/kosedress til min lille prinsesse som enda er i magen, men med termin 27.des kan hun komme når som helst 😀

    2. Så utrolig flink du er! Hadde sagt ja takk til hva som helst i en giveaway (kanskje ikke en kjole, siden jeg har en bitteliten gutt 😛 Eller, har jo en jente og, men hun er 3 år :P)

    3. Hei, blir med på give away. Har en familie jeg kjenner som har hatt det utrolig tøft. De mistet et barn, og det andre barnet ble skadet i ulykken, men nå venter de smått på nyåret. Blir visst ei jente. Tenkte det ville vært hyggelig med en sydd kjole også tenkte jeg at jeg skulle strikke litt i tillegg til den lille.

    4. Jentene dine er herlige!:)
      Jeg ville ha vunnet en bukse, med eller uten seler, i guttefarge til min lille som kommer i februar 🙂

    5. Hei, jeg er så imponert over hva du får til med symaskinen.
      Og giveaway er jo veldig gøy. Jeg kunne ønske meg den uglebuksa 🙂
      Kjempesøt!

    6. Jeg ønsker meg virkelig en giveaway,
      Det vil virkelig made my dag!
      Det du lager er virkelig flott,
      og ville passer så bra på min lille babykropp.
      Lille Villiam ønsker seg noe helt unikt.
      Sparkebukse eller heldress ville vi virkelig likt!
      Satser på overraskelse til hans første jul,
      Ser for meg at han blir årntlig kul.
      Etter mange mange uker i sykehustøy,
      Er det å kle han skikkelig gøy.
      Han fortjener kun det beste,
      Og for meg er det det her – trenger ikke chanel og gucciklær 🙂
      Vi krysser fingre og tær og håper på nye klær <3

    7. Får hakeslep, du imponerer stadig med fine hjemmesydde klær!! 🙂 Dette har gjort til at jeg også ønsker meg penger til jul, slik at jeg kan kjøpe en symaskin 🙂 En giveaway hadde vært gøy!! Hvis jeg skulle valgt et klesplagg av din kolleksjon, måtte det være heldressen med ugla på <3
      Ha en fin dag 🙂

    8. Så heldg du er som har så nydelige og flotte jenter! Dette blir det jo dobbel glede av:)
      Ha en fin dag!

    9. Blir veldig inspirert av deg 😀 har selv tatt frem svigermor sin symaskin og sydd til jentene mine 😀 utrolig gøy, å lettvindt.. Hihi. Giveaway e jo alltids gøy!! Hva me selebukse? Og kanskje litt blonder på?? Forelsket i blonder!! 🙂

    10. Jeg ønsker en givaway 😀 Du er så utrolig flink å sy klær! Har fulgt deg lenge! 😀
      Hvis jeg er så heldig å vinne ønsker jeg en enkel heldress! Nikoline håper på en vakker presang til jul fra speiltvillingens julenisse 😉
      Klem! 🙂

    11. Du er så utrolig flink! Og jentene dine er de skjønneste
      tvillingene jeg har sett! All ros og ære til deg 😀
      I en giveaway kunne jeg tenke meg juleantrekket eller en heldress i gutte farger!

    12. Så flotte kjoler! 🙂 Du har virkelig inspirert meg, så over nyttår får jeg min symaskin! Og da blir det mange klær på lillegutt her, får vi håpe! 🙂
      Vi blir gjerne med på GiveAway! Og vi ønsker oss gjerne en kosedress/heldress! Her er klumpen 7 uker, og 62 cm hadde vært supert! 🙂

    13. Du har de søteste ungene jeg vet om!! 😀 så nydelige og så er du så flink! Jeg ville gjerne ha vunnet buksedressen du har sydd til hele familien! <3

    14. Syns disse kjolene var nydelige! Så det kunne jeg ønsket meg til prinsessa mi (str 104) om jeg hadde vunnet 😀
      Hun elsker rosa som hun selv sier 😉

    15. Søstera mi er lesbisk og er gravid i snart femte måned! Hun har fortalt meg at hun veldig gjerne ønsker seg en spesiell boddy. “Problemet” er at det ikke selges boddyer med motiv som feks: I <3 my moms, i <3 both of my moms osv. Jeg vet ikke denne give awayen er med motiv eller ikke, men uansett det hadde vært gøy å vinne for henne og kona hennes, og mitt framtidige fadderbarn 🙂
      Du får ha en kjempe fin førjulstid, her er det eksamenslesing frem til 21. desember :))

    16. så fine kjoleer 🙂
      ett spørsmål til deg: Kan du vise hvordan du lager ribb i halsen? er det samme som når man lager ribb i armer og ben?
      vil gjerne bli med på giveaway! da ønsker jeg en uglebukse til en gutt på 3år 🙂

    17. Synes kosedressen i fleece er kjempe søt, og det er jo noe som passer til både gutt og jente 🙂

    18. Supersøte kjoler til jentene dine:)
      Jaaaa giveaway! 😀 kunne tenkt meg de julepysjene til guttene mine nå som det er jul:) flinka!

    19. Du er så flink!!
      Jeg håper å vinne på give away, og da vil jeg gjerne ha e slik nydelig kjole !! 😀

    20. Nå er jeg fulgt og kommentert denne bloggen siden du startet nesten, og denne dagen har jeg venta lenge på!!!
      Har, som mange andre, blitt inspirert til å sy egne barneklær til Lina, men har på en eller annen måte klart å rote bort symaskina mi!! At det går an! Så en giveaway er helt supert! Hvertfall hvis jeg (les: Lina) vinner!
      Egentlig ønsker jeg meg en bartegenser… Men Lina får vel ønske seg noe hun og da :p hun ønsker seg en sånn blå sparkebukse som du blogger for en stund siden! Den er helt nydelig!
      Hvis du lurer på om Lina kommer til å kle den, så bør du sjekke ut bloggen min, så får du se at hun er helt syyyykt søt 🙂

    21. En heldress i fleece 🙂
      Jeg blir virkelig inspirert til å begynne å sy selv etter å ha sett alt det fine du har laget. Når jeg er ferdig med studiene og har litt mer penger å rutte med, så skal jeg gå til innkjøp av en skikkelig symaskin og prøve meg jeg også 🙂

    22. du er utrolig flink til å sy og inspirerer (desverre har jeg ti tommeltotter og trillinger i magen så blir ikke mye tid til overs). skulle jeg ønsket meg noe skulle det blitt matchende sett til trillingene. 🙂 kanskje en heldress i fleece… suzanne

    23. En pysj hadde vært helt supert å vinne! 😀 Forresten har jeg (og oldemor) sydd uglebuksa di til sønnen min i helga, med mønsteret du la ut og alt. Håper ikke det gjør noe om vi har herma litt, den er bare så fantastisk fin! 🙂

    24. Superfine kjoler!! Og veldig søte jenter 🙂
      Jeg ønsker meg uglebukse til lille babyjenta som fortsatt er i magen min.

    25. Jaaa! En giveaway hadde vært topp! En heldress med ugle på rompa står øverst på min ønskeliste til vesla 😊
      Ellers må jeg takke deg for en kjempeflott blogg, du virker som ei jente som har beina godt plantet på jorda, og jentene dine er helskjønne!

    26. Giveaway hadde vært supert! Jeg er såååå fornøyd med fleecedressen og uglebuksa jeg kjøpte av deg for noen måneder siden..! Vi bruker det hele tiden…!!
      Hadde jeg vunnet giveaway hos deg hadde det vært supert om det var fleecedress, eller bukse? Eventuelt et av de søte ullsettene du har sydd (body og bukse) Gode varme plagg nå på vinteren 🙂

    27. Ja takk til giveaway😊😊😊 😀 Alt du syr er fint, eneste jeg ikke ønsker er kjole. De var veldig søte, men syntes det er så upraktisk å bruke;)

    28. suzanne: Guriland, så utrolig kuult! Har en venninne som fikk firlinger, det kommer til å gå så fint. ^^, hvor langt er du på vei, og vet du kjønnene?

    29. Pernille: Så koselig ^^, haha, en symaskin er kanskje ikke det letteste å suse bort ^^, Ja, de aquafargede sparkebuksene er herlige, synd mine har vokst ut av de, må nok sy nye 😀 Ps: hun var Nyyydelig, måtte sjekke ^^,

    30. Lene W Kjøren: Tusen takk 😀 om det er rund hals gjør jeg det på samme måten, men om det er åpning er det nesten likt, men jeg lar ribben skli ut av sømmen i endene slik at jeg får en fin avslutning.

    31. Veronica: Tusen takk 😀 Synes også de er de skjønneste tvillingene jeg har sett. Haha, men det var ikke så rart ^^ da er det bare å følge med, for det blir nok giveaway snart 🙂

    32. Helt nydelig!!!!<3 nå er symaskinen kommet i hus her også! Hehe gleder meg til å teste noen av oppskriftene dine:D Du er helt rå!!:D

    33. fjellgeitbundingen: Uff, kjenner jeg får vondt i mammahjertet av å lese dette. 🙁 Håper det går bra med de, selv om det vil for evig være et savn

    34. Hei:)
      Jeg bedundrer virkelig talentet ditt!!:-) du er en person jeg på en måte ser opp til på måten du takler ting og alt sånn, aldeles nydelige små jenter du har!!:-)
      Hvis jeg skulle ha vært så heldig å vinne, ville jeg ønsket en sånn heldress, som du lagde i juleoutfiten, til min søte lille jente på 4 mnd som bruker 86, snaaart 74 i klær 🙂

    35. Så moro med en giveaway i såfall;)
      Da trur jeg at jeg hadde ønsket meg juleoutfit til snuppa å brukt den som pysj.. Pysj er jeg så kresen på, så jeg har en pysj til snuppa! Haha. Den vaskes og tromles samme dag når den må vaskes 🙂 men de buksene ( sånn som tantebarnet ditt fikk tror jeg det var) var jo også hel skjønne da 🙂

    36. Hei på deg!
      Har selv begynt å sy litt faktisk,nylig sydd mine første ting her hjemme,hvis man ikke regner med det jeg har lagd på skolen opp i gjennom årene. Jeg går på ungdomsskolen og har derfor ingen barn,heldigvis. Har eller ingen søte små nusselige søsken,desverre. Så jeg lurte på om du kunne hatt giveaway på en sånn kose bukse du lagde til deg selv eller pute trekk?

    37. Heisann du!
      Lurte på om du kunne ha lagd kosebukser,pustetrekk giveaway eller noe i den duren til oss som ikke har barn? 😀
      Elsker å lese bloggen din og tvillingene dine er så utrolig søte. Når det gjelder sying så er du mitt nr.1 forbilde,og jeg bruker masse tips fra deg når jeg selv nå har så smått begynt å sy. 🙂

    38. Jeg elsker bloggen din og motivasjonen du gir meg 😀 Du bare rett og slett ståler av glede og stolthet! Det liker jeg. Kunne gjerne ha tenkt meg et ullsett body og bukse 🙂

    39. Kunne veldig gjerne tenkt meg den kosedressen i 86/92 til den lille jenta mi 🙂 Vil ogdå nevne at du inspirerer og motiverer til mye! Reflekterte og aktuelle temaer og hjertelig åpent om livet ditt er noe jeg setter pris på nå når ett hav av interiør og moteblogger har dukket opp. Jeg heier på deg og dine! Ha en super kveld 🙂

    40. Du lager så utrolig mye fint! Giveaway hadde vært moro. Liker godt både fleecedressene, bomullsbuksene med seler og de buksene i krinkelull. Har tvillinger jeg også:-)

    41. Uff, det var kanskje brutalt å skrive det sånn. Ramlet bare ned i hodet mitt at hvis jeg skulle vinne give away måtte det være noe til barnet deres. De er utrolig flotte folk, og er så jordnære og forståelesfulle på tross av alt som skjedde. De har nok mange beintøffe stunder. Det har vært trist å stå i det sammen med dem. I starten var jeg redd for at jeg konstant skulle rive opp i det, da jeg hadde barn på samme alder. Hver gang spurte de om mitt barn, og hver gang like ondt å svare. Like trist er det jo når et barn blir mye skadet, selvom du da iallefall har barnet ditt. Et lite menneske du elsker så høyt blir borte og/eller forandret. Nei, det hele var bare tragisk og utenkelig, men det merkelige med døden er at man kommer så nært på livet og de tingene som virkelig betyr noe…

    42. Å, det hadde vært så moro med en giveaway 🙂
      Ønsker veldig gjerne en uglebukse eller ugledress, syns de var såå fine. Eller noe annet i fleece. Venninna mi føder i slutten av januar, første babyen i gjengen, så vi er så spente på den lille jenta 🙂

    43. Åhh så kjekt med giveaway..om jeg skulle være så heldig å vinne skulle jeg nok velge enten uglebuksen eller den røde pysjamasen,, de er mine favoritter 🙂

    44. Hei stine:) elsker bloggen din, å synes du er helt ufattelig flink til å sy klær til jentene dine:) venter selv en liten prinsesse snart så ønsker meg veldig selebuksen me blondekant, synes den var så fiiin:)

    45. Jeg blir gjerne med på giveaway. Jeg tror du har et større talent for å sy enn de fleste Stine, imponert over at du lager egne mønstre sånn helt uten videre også! Fleecekjolene var nydelige, og fikk meg til å tenke på kjolen som fugler og mus syr til Snøhvit:-) En slik ville jeg ønsket meg til Julie på 8 mnd som også er tvilling:)

    46. Du er dyktig i å sy 🙂
      En giveaway hadde vore kjekt 🙂 I så fall ønsler eg meg heldress med ugle på 🙂

    47. So flink du er 🙂
      Når vi forhåpentligvis snart før større plass, håper eg på mitt eget rom til sying og oppbevaring av alt garnet eg har. Strikker og hekler ein god del.. Og no e da litt sånn fri flyt på alt garnet. Fint spredde rundt over alt, og finner. Som regel ikkje det eg skal ha når eg trenge det;-)
      Om eg e so heldig å vinne, kunne eg gått ttenkt meg ei uglebokse. Syns dei var so fine dei du laga for ei tid tilbake. I str 74 🙂
      Håper du får ein super dag vidare med alle dine 🙂

    48. Følger deg på instagram og leser bloggen din jevnlig, du har inspirert meg til å kjøpe symaskin å sy til meg selv og jenta mi (Oline) på 8 mnd 🙂 Vil gjerne være med på giveaway 😀 Da ønsker jeg den nydelige fleecekjolen du har tegnet selv, i fargen orkide til jenta mi 🙂 Takk for alt du deler på bloggen og instagram! 🙂 Hilsen Natalie 🙂

    49. Hei !!
      Du er kjempe flink til å sy. Alt blir jo bare så fint:-) Vis jeg skulle være så heldig g vinne kunne jeg tenkt med den fine heldressen med ugle på. Jeg veter en jente baby i februar, så hadde passet en slik fin dress:-)

    50. Du er helt fantastisk flink til og sy og utrolig kreativ:) synes du skal begynne og selge klærne du lager:) jeg har en gutt og den lyse blå bukse med stjernene på skulle man kjøpt 😉 utrolig dyktig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg