Hipp hurra!

 


Foto: Kamilla Weiglin / Barnas Bilder 


Bloggen er 3 mnd gammel i dag ^^, Kjennes egentlig ut som jeg har blogget mye lengre enn det, men det har jeg altså ikke. Jeg elsker å jobbe med den og dele det jeg har på hjerte så derfor er den ganske godt utfylt allerede. 
Siden bloggen har en liten minibursdag i dag kan jeg jo fortelle litt om hvorfor jeg startet å blogge og min lille bloggs historie.

Da jeg gikk gravid og fortalte verden at det var tvillinger i vente skjønte jeg hvor lite kunnskap det faktisk var der ute om tvillinger. Alle viste de åpenbare tingenen, men jeg fikk så enormt mange spørsmål, alt fra hvordan en graviditet med to i magen var til hvordan jeg skulle klare dette.  
Jeg fortalte de samme historiene så mange ganger at jeg ble lei min egen stemme. Ikke så rart, for en tvillinggraviditet er jo litt unikt, det er ikke uvanlig, men det skjer kun hos 2 % av de norke kvinnene som får barn så litt spesielt er det jo.

Jeg hadde instagramkonto  en stund før jentene ble født, og der var det noen som lurte på om jeg skrev blogg. De oppfordret meg til å starte og sa de kom til å være faste lesere fordi de likte å følge livet mitt. Jeg hadde veldig lyst og startet et par blogger før jeg virkelig var i gang. Jeg brukte rimelig lang tid på å forstå noe som helst av html koder og design av bloggen, derfor ga jeg opp et par ganger. Haha. 
Men så 16. septemper fikk jeg laget meg en blogg jeg følte meg fornøyd med og begynte å skrive. Lite viste jeg om at jeg hadde såå mye på hjertet.

Det å skrive føles så godt, og tilbakemeldingene er helt avgjørende for gleden av å fortsette bloggingen. Spesielt herlig var det å dele min mening om det å ha tvillinger:

“Til alle dere som lurer: NEI, vi synes ikke det er tøft å være tvillingforeldre! NEI, vi synes ikke det er slitsomt! NEI, vi skulle aldri ønske at vi bare hadde en av gangen! 
Det som er tøft og slitsomt er alle dere som lurer på hvor ille det må være og som selv er så fryktelig glad for at det ikke er dere som ble foreldre til to samtidig!
Nå har vi forsvart oss selv og tvillingene siden graviditeten og vi vil bare fortelle dere: Vi er de HELDIGE! Vi feller dobbelt så mange gledestårer, vi får dobbelt så mange smil, vi får dobbelt så mye lykke og vi får dobbelt så mye kjærlighet i våres liv! 
Tenk over det du sier! Vi er lei av at dere skal synes synd på oss, vi er lei av at dere trur det er slitsomt! Vi synes det er FANTASTISK…”

Delingen gjorde jeg først på fb og der har bildet med denne teksten til fått mer en 2200 “likes”. LINK TIL FB-DELINGEN

 

Jeg føler jeg har oppnådd noe med å starte denne bloggen, og det er å få folk til å tenke over hva de sier før de åpner munn, og å gi kommende tvillingmammaer lykken av å kunne glede seg til å få to samtidig. Et tvillingsvangerskap er tøft for mange, det regnes som et risikosvangerskap og når folk attpå til forteller at de er glad det ikke er dem som skal få tvillinger hver dag i flere mnd så leiter det på hos de fleste. Selv ble jeg nesten deprimert over alt det negative folk fikk sagt (uten å egentlig mene det) og det er så SINNSYKT godt å kunne si til alle som synes det virker så ille, at det å få tvillinger er magisk og fantastisk. Det å få barn er slitsomt, det betyr ikke at det er dobbelt så slitsomt med to.

Etter bare 8 dager havnet jeg i lokalavisen og på topp 40 listen til blogg.no, helt uvirkelig at så mange skulle komme til å like bloggen min. Bloggen som jeg tenkte at de jeg kjenner kom til å ta en titt på for å sjekke hvordan alt sto til. Siden dag 8 har jeg også forblitt på topplisten og skriver i dag en av norges 30 største blogger. 

Jeg er stolt! Og jeg kommer til å fortsette å skrive mine ærlige innlegg, dele sy og mat oppskrifter og håpe på at nettopp du vil fortsette å følge meg. 

_________________________________________________

Jeg driver å syr og syr og syr om dagen, og jeg gleder meg såå til å vise dere, men får ikke gjort det før etter julaften siden alt er gaver denne gangen ^^, 

Ha en fin dag <3 

23 kommentarer
    1. Du har all grunn til å være stolt !:) Liker at du er ærlig om opp-og nedturer og alle mamma-tipsene du legger ut, særlig syoppskriftene 😉

    2. Har aldri kommentert en blogg før, men vet du hva, all creds til deg og det du får til! Maken til kreativ dame skal en lete lenge etter! Å få tvillinger må jo bare være en fantastisk gave, har selv en datter på ti måneder. Regner med at det til tider er litt ektra hektisk, men allikevel vil dere få så ekstrrent mye tilbake for alt strevet, tenk å ha en sjelevenn:-)

    3. Er så glad for at du begynte å blogge for 3 mnd siden! en UTROLIG fin blogg! Virkelig den BESTE bloggen 🙂 🙂

    4. Du har en flott og inspirerende blogg:)
      Holder på å sy heldress i fleece til min kar på 5 mnd:)
      Tusen takk for oppskriftene du deler:) så enkel å skjønne seg på:)
      Hilsen ei som egentlig ikke kan sy:) helt til hun fant ut at maskin hadde overlock og da ble det jo så pent resultat 🙂

    5. Hei. Jeg fant bloggen din ved en tilfeldighet, og har nå lest igjennom det meste.
      Jeg er selv tvillingmamma, og kjenner meg så igjen det du skriver om hvor lei man kan bli alle spørsmålene som kommer. Men det har kommet hyggelige kommentarer også. Jeg glemmer aldri den gamle mannen som kom bort til meg på butikken og spurte om han kunne få se på babyene mine. Han stod med tårer i øynene og fortalte meg at han hadde mistet den ene tvillingen han skulle vært pappa til. Det var sterkt.
      Vi føler oss også utrolig heldige som har fått oppleve det å få to barn på en gang, og jeg er stolt av kroppen min som klarte å lage to identiske mennesker.
      Kos dere masse med jentene.

    6. Grattis med 3-mnd dag!! Hurra for deg og alle oss tvillingmødrensom får oppleve dette-og ja-MAGISK er det rette ordet på følelsen man får av å se samspillet mellom de to! Dessuten takk for sy-inspirasjon- du imponerer meg!! Klem Elisabeth (31)

    7. Det er utrolig koselig å følge bloggen din:))
      Kjæresten min nevnte en gang for lenge siden at han syntes det virket koselig med tvillinger, og jeg svarte “uff, tenk så slitsomt da!”. Men nå etter å ha lest bloggen din en stund, så ville jeg blitt overlykkelig om jeg fikk tvillinger!
      Jentene dine er så utrolig herlige, og du virker som en fantastisk god mor! Stå på! 😀

    8. Hadde ALDRI trodd at du hadde fått så mange negative kommentarer på tvillinger :O For en verden! Jeg har selv alltid ønsket meg tvillinger og synes du er den heldigste i verden som faktisk har fått det!! Tror de fleste som kommenterer bare er sjalu, mange av venninnene mine (tror jeg) vil ha tvillinger! 🙂

    9. Jeg har heller aldri kommentert på en blogg før, men nå måtte jeg. Du virker til å være en fantastisk person, kreativ, vakker, flink til å skrive! Ærlige innlegg, ingen “rosa sky-blogger”. Du fortjener virkelig å ligge på topplisten! ( for min del kunne du gjerne ha byttet plass med noen av de andre der oppe…..)

    10. Fortsett å legg ut syoppskrifter og fremgangsmåter, har blitt så inspirert at imorgen bærer det avgårde til stoff og stil for å kjøpe inn stoff. 🙂

    11. synes det er litt rart at så mange skulle ha “imot” at dere fikk tvillinger, jeg mener dere er vell ikke de første som har fått tvillinger her i verden, og det er jo bare bonus med tvillinger. Ønsker selv å få tvillinger, selvfølgelig kan det var litt større risiko å være gravid med to enn ett barn. Men det er jo når man først ser dem at det er verdt det!

    12. Eeeeeeelsker bloggen din! Den er så artig og inspirerende å lese. Å for noen utrolig fine jenter dere har! Synes dere er heldig som har tvillinger <3
      Er vel ikke rart jeg blir babysyk av å se bilder av både døtrene deres og alle de fine klærne du syr. Skulle ikke tro du startet å sy dine første sømmer i sommer!
      Jeg er innom flere ganger om dagen både på instagram og bloggen <3 Må bare lese! Dagen er ikke den samme uten å ha vært innom 🙂
      Stor klem! <3

    13. Heia!
      Jeg har ingen barn selv, men den gangen jeg blir gravid gleder jeg meg skikkelig til.. Størst av alt ønsker jeg å få eneggede tvillinger, de er så søte å like. Søsteren min sier bare at det blir strevsomt å alt det der, men tanken på å få to søte luringer samtidig da kan det bli noe bedre egentlig? Synes du er heldig som har to søte “speiltvillinger”, for det er virkelig noe jeg ønsker meg💖

    14. Hvor har du kjøpt stoffet som du har sydd selebuksene jentene har på seg på bildet? Finner det ikke på nettbutikken til stoff og stil 🙁

    15. Du har så fantastiske unger! Ungene dine er heldig og får deg som mor:-) bloggen din er så artig og inspirerende å lese.Heldig dere er som har speiltvillinger også!!
      Du syr klær selv og lager maten til ungene dine selv og du gjør mye selv, jeg er ganske imponert! Du er et bra forbilde for mange! Elsker bloggen din også, følger med hver eneste dag. Håper du kommer på 1.plass en gang!
      -Hilsen en jente som har troen på deg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg