Hjemmesydd pyjamas/kosebukse

 

Første juledag! 
Må virkelig si jeg elsker livet akkurat nå. Ingenting er bedre enn litt late morniger med gode filmer på tv og både kaker og godis til frokost. Det er ikke hva man spiser i mellom jul og nyttår som betyr noe, det er hva man spiser i mellom nyttår og jul! Den lever jeg etter, i julen gjør jeg alt jeg kan for å legge på meg, namnamnam. Flere enn meg som angrett på siste posjonen julemiddag i går ? Hvert år spiser vi oss så vondt mette på julaften, og i tillegg klarer man å trykke ned på litt for mye riskrem i søken etter mandelen og litt kaker og snop etter det! Jeg er sikker på jeg hadde et kaloriinntak over 6000 i går, og jeg har ingen planer om at det skal bli noe mindre i dag ^^,

Vi fikk så utroooolig mye fint i går, og de jentene tar helt av, haguen vår var så stor at vi måtte låne toyota land cruiseren til pappaen til BT for å komme oss hjem igjen med alle gavene i tillegg til vår bil. Jeg viser gjerne noe av det vi har fått, men ikke i dag. 🙂
Vi har en mazda6 2008 modell, stasjonsvogn. Stor og fin den, men når vogna er baki er det ikke plass til så alt for mye mer. Vi gleder oss litt til jentene ikke trenger hardbaggene, da blir det heldigvis litt bedre plass.  

                                                                                                                                                                                                     

I dag skal jeg vise dere en julegave jeg sydde til to av venninnene mine. Selv eeelsket jeg stoffet, BT syntes det så rart ut, men han henger ikke helt med i moten da. Hihi. 
Jeg har tegnet mønster ut i fra mine egne mål og plusset på eller minuset litt når jeg har sydd til andre. Heldigvis kan man ha litt slingringsmargin på en pysjbukse som ikke skal sitte helt etter. Buksen er sydd i viskose jersey, et stoff som er kjempelett, tynt, mykt og stretchy. Stoffet er som det meste annet jeg kjøper fra stoff&stil og du finner akkurat det stoffet HER . Buksa har ribb jersey i livet og rundt anklene, og for å få støringen i livet har jeg sydd to knappehull som snøringen kommer ut i fra. Til en voksenbukse i størrelse small – medium- large trenger man kun en meter med stoff faktisk ^^, 

Slike bukser kan lages til barn også.

Jeg har lagt ut barnemønster HER
Og fremgangsmetode på en enkel bukse HER

Måtte stå litt “modell” selv før jeg pakket de inn, slik at jeg kunne vise de frem etter jul. 
Hva synes dere?

 

 

33 kommentarer

Siste innlegg