GravidBukse My Design

 

 

GOD DAG ALLE <3 
I dag har jeg og jentene fått sove leenge, mannen i hus sto opp 9 og fyra og lagde kaffe til vi sto opp over 10 ^^, Juletiden er såå hyggelig, men det er utrolig hvor sliten man blir av å ha planer morgen til kveld hver dag. Jentene var så slitene i går, de som nester aldri gråter var skikkelig sutrete og da de fikk kveldsmat kl 19 var det så vidt vi fikk i de mat fordi de bare gråt og var slitene, jetene sovnet det sekundet de traff hodeputa.  Alle rutiner blir snudd på hode, men slik må det jo bare bli. Små barn må jo rette seg etter foreldrene, også må foreldrene gjøre alt en kan for at det funker selv om det ikke blir like bra som de gode rutinene. Vi kan jo ikke isolere oss helt heller. I dag skal jentene få være hjemme stort sett hele dagen heldigvis, så får vi håpe de får hentet seg litt inn igjen. 
Olivia har blitt skikkelig hes i stemmen sin også så hun våknet igjen kl 21 helt hysterisk i går. Jeg var ikke hjemme for jeg var i bursdag hos min venninne, så hun fikk være nede å kose med BT etter han hadde prøvd alle forsøk på å roe henne på rommet uten hell. Jeg har lest litt igjennom urtemedisinen min og fant ut at i dag skal jeg gi snuppa timian og hvitløk i middagsretten. Det er to urter som er veldig gode for sår hals, hoste og forkjølelse, samtidig som jeg allerede har det på kjøkkenet 🙂  

Må nesten bare fortelle dette:
I går var vi på middag hos svigers og besteforelseldrene til BT var der. Under maten ble vi sittende å høre på så mange historier fra bestefaren til BT på 85 år. Han er nemlig enegget tvilling, så dere kan kanskje skjønne at jeg syntes det var helt utrolig moro å høre på alle historiene om at de hadde lurt folk som trudde de var samme person og at folk snudde seg etter de og lurte på om de hadde sett dobbelt. Det som er helt spesielt er at han var en av 8 søsken, og de 8 ble født innen 6,5 år! Haha, hvordan er det mulig? Jo, oldemoren til BT fikk 3 tvillingsett :O Er ikke det HELT SYKT ^^, Det ene settet ble desverre prematurfødt fordi moren jobbet så mye og overlevde ikke. Ikke så rart når premature trenger mye hjelp for å overleve og for over 80 år siden var nok ikke sykehusene like gode som i dag. De to andre settene var toegget, gutt og jente på begge.
Jeg synes det var så unikt å tenke på at han som har opplevd så mye sammen med sin bror var den eneste av oss som kunne forstå hva Otilie og Olivia har i vente. Det var som jeg kunne se det i øynene hans da han betraktet jentene. 


 

Så tilbake til overskriften, jeg kjører på og viser en julegave jeg sydde til min gravide søster ^^, 
Jeg har ikke noe mønster på bukser til voksene så jeg måtte bare ta noen ca mål. Jeg kikket på noen av gravidbuksen jeg har liggende i en eske fra min graviditet og gjorde så godt jeg kunne. Måtte legge en pute på magen for å se hvordan den ble på ^^, Hihi



Buksa har strikk øyvest så den ikke sklir av kulen, og snøring under magen for å sitte godt. Stoffet er sinnsykt godt og myk, også er den tynt foret så man fryser ikke i denne kosebuksa her, litt dyrer stoff. Jeg sydde en lik verson uten graviddelen til venninna mi 🙂 Stoffet finner du HER

Hva synes dere ??

17 kommentarer
    1. Så rørende å lese om oldefaren til jentene dine. Jeg tror det er noe spesielt når der kommer fler tvillingpar i familier.
      Min mamma er også enegget tvilling, og mine gutter er også eneggede. Mamma har også mange morsomme historier hvor hun og søsteren byttet på hvem som var hvem.

    2. Hei:)
      Jeg fikk symaskin til jul og har veldig lyst å få til å sy noe til snuppa mi,men har aldri sydd et plagg før i mitt liv…lurte på hva du anbefaler å begynne med? For å ikke miste motet med en gang:) elsker alt du lager…er f.eks ballongbuksene vanskelige?:)

    3. Ååh den såg deilig ut!:) jeg vagger rundt i tights med min gravidmage:P jeg er desverre ikke noen kløpper med symaskinen, men veit du om man får kjøpt noe lignende den buksa ett sted?:)

    4. Prøvde meg på en barnebukse igår, og det gikk sånn passe 😉 hehe, må nok melde meg på et sykurs i nærheten.. Men lurer på hvordan du får så fine sømmer? Og hvor blir alle trådene i buksen av? Hehe, hos meg tøyt det ut hvite tråder overalt..
      Men det er vell bare til å prøve igjen, til mer jeg syr, til mer lærer jeg nok 🙂
      Gleder meg til å følge deg videre 😀

    5. For en fin historie om tvillingane:) Kan tenke meg dei hadde det kjekt i sin ungdom! Veit om eit einegga trillingpar der alle tre gjekk i forskjellige klasser på ungdomsskulen og gjekk i like kle kvar dag og bytta rundt i klassane (en var flink i matte, andre i engelsk, og tredje i norsk) og tok prøvene for kvarandre:) Lærerene hadde ikkje sjangs:)
      Håper du har ei fin romjulstid med dine nære:)

    6. Så fin bukse 🙂 Du inspirerar til å hente fram kretivitet og lyst til å prøve og feile på symaskina 🙂 Eg lurte nett på kva symaskin du har og om du kan anbefale den? Eg er igrunn på leit og syns det er vanskeleg å finne ut av… Det er så mykje dyrt og teknisk avansert på maskinene som eg gjerne ikkje har bruk for 😉
      Synest du syr så søte og deilige fine klede til dei flotte jentene dine 🙂 Skjønar godt kvifor bloggen din raskt steig i sjåartal!
      Klem frå ein fast lesar! Både her og på insta…
      Ser fram til fleire kjekke innlegg frå deg!
      =)

    7. Hei! Oppfordring! Lurte på om du kunne skrive et innlegg om hvordan man tar mål på seg selv for å lage mønster? Både bukse og genser? 😀 veldig lyst til å prøve å sy en bukse og genser til meg selv.. Men aner ikke hvordan jeg skal ta mål..?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg