NYTTÅRFORSETTER

 

Uæ!! Nå er det jo straks 2014! 

Jeg fant ut at jeg må lage meg noen nyttårsforsetter. Rett og slett fordi hvis jeg ikke gjør det kommer jeg heller ikke til å bli noe flinkere til det jeg har lyst til å bli bedre på. Hvert år setter jeg meg noen nyttårsforsetter og jeg har som sikkert du også satt meg noen mål jeg ikke har vært i nærheten av å gjennomføre.

Derfor tenker jeg nå at jeg skal lage meg to mål! To mål som er realistiske og gjennomførbare og ikke en hel haug som allerede blir glemt om en uke.

NYTTÅRSFORSETT 1.

Jeg skal bli mer systematisk og ryddig. Min dårligste side er at jeg er så rotete av meg. Jeg har alltid så mange tanker og ideer i hode at omtrent før jeg rekker å bli ferdig med det jeg holder på med forflytter jeg meg over til neste prosjekt og glemmer å rydde meg ut av det forrige. BT er akkurat likedan så selv om huset er strøkent fra topp til tå den ene dagen er det like rotete dagen etter. Baah! Jeg trudde at når jeg flyttet for meg selv om ble mamma kom dette til å skje naturlig, men neida. Vi roter, roter, roter. Og jeg HATER å ha det rotete. En fantastisk dårlig kombinasjon. 

Derfor skal jeg fra første dag i 2014 ikke gå å legge meg før jeg har ryddet unna dagens aktiviteter!  

Jeg føler at jeg bruker alt for mye tid og energi på å rydde, det er nok fordi jeg i stede for å sette tilbake den ene tingen jeg brukte når jeg alikevel skal forbi plassen den ligger på, samler opp de ti neste tingene etterpå fordi det plutselig uten at jeg merket det ble kjempe rotete der jeg har vært. 

Jeg tenker at rydding er som trening! Det blir et strev å få inn de gode rutinene og rydde etter meg for hver endt aktivitet, men når man har gjort det mange nok dager i strekk har det plutselig blitt en del av livstilen ^^, LYKKE TIL MEG!!! 

NYTTÅRSFORSETT 2. 

Jeg skal begynne å trene igjen! Treningen har virkelig glidd litt ut for meg. Før jeg fikk barn red jeg 5-6 dager i uken, og for de som ikke vet det er riding veldig god trening. Men nå som jeg har fått to stykk her hjemme har jeg ikke tid til å være så lenge i stallen hver dag, så den siste tiden har jeg kanskje rukket å ri 1-2 ganger i uken :((( Men det er bare slik det er, jeg får heller ta opp ridningen aktivit igjen når jeg ikke har småbarn mer. 
Men det finnes mange måter å trene på, og jeg fant en helt genial treningsform som passer perfekt til jeg, ja faktisk perfekt for “alle”! Speiselt de som ikke kommer seg så mye utenfor dørene av ulike årsaker.

Jeg kjørte en runde i høst og programmet ga virkelig resultater så kjapt. 

Så fra 1.januar skal jeg kjøre i gang med en ny 30 dagers runde. 

TRENINGSPROGRAMMET alle kan klare:

Programmet er laget av Jillian Michaels, som er best kjent som treneren i “the biggest loser”  / “slankekrigen”. Hun er en av verdens mest kjente trenere og kan virkelig sine saker. 
Det beste med det hele er at hver økt varer under en halvtime om dagen! Det er jo ingenting! Alle har en halvtime til overs i løpet av dagen om man prioriterer det. Dessuten trenger du ikke reise lengre enn opp fra sofaen. 
Det harde er kanskje at man må fulleføre hver dag i 30 dager i strekk, det hjelper ikke å drive å hoppe over flere dager. Så klart “alt er bedre enn ingenting”, men for resultater må programmet gjennomføres slik det er. 

Det er tre forskjellige deler, og hver del skal trenes i 10 dager før neste starter. Altså del 1 kjøres hver dag i ti dager, så del to i ti dager og til slutt del tre i ti dager. Du velger selv hvor tunge øvelsene skal være. Finn ut hva som passer for deg, du gjør øvelsen for lett om du ikke synes det er litt tungt en gang, og du må lette på øvelsen om du ikke klarer å komme deg igjenom uten å stoppe. 


En uke før fødsel  / 3,5 mnd etter fødsel 


Meg 4 mnd etter fødsel 

Noen som blir med å trene??? Hver dag i 30 dager fra 1.januar? Stølhetsgaranti! 

– Alt du trenger er en matte å ligge på og eventuelt et par håndvekter –

UNDER SER DU DEL 1 AV JILLIAN MICHAELS 30 DAY SHRED

 

 

20 kommentarer
    1. Kan bli med på annenhver dag. Hverdag høres veldig slitsomt ut. Og jeg vil ikke gå for hardt ut i ny året.
      Men lykke til!

    2. er det mest effektivt på magen, eller tar det de “utsatte områder”?? magen min ble mer eller mindre der samme nesten rett etter at snuppa var ute,bare navleen som var et hull! men etter 14 dager var den som før også. Men lår og rumpe har alt satt seg hos på meg og det plager meg en del. At hoftene har blirr utrolige brede, føler jeg gjorde meg veldig elegant :p, men at jeg har sånt “babyfett” på lårog rumpe er veldig lite flatterende..

    3. Jeg trente én dag på det programmet og ble støl i HELE kroppen! Håper du klarer å gjennomføre flere enn meg 🙂

    4. Kjøpte Jillian på plate kompaniet i ste faktisk, begynner 6 januar 😀 Spennende! Du ser rå bra ut!

    5. Hvor tunge vekter er mest naturlig å bruke i disse øvelsene? Eller hvordan bruker de på videoen?? 😊

    6. Hei!
      Jeg skal ha baby i februar. Når tiden er inne skal jeg ta en runde med det programmet. Jeg har gjort det før og vet at det funker. Det virker på HELE kroppen. 🙂 Lykke til!
      Mvh Line

    7. Trener håndball alle hverdager i uken,så jeg tror det holder for nå. Men har veldig lyst til å bruke dette i ferier!

    8. mine nyttårsforsett er like som dine 🙂 være flinkere til å rydde opp med engang og trening 🙂 i tillegg harjeg et forsett om å få toppkarakterer,altså jobbe ekstremt hardt…. blir et tungt år, men skolen er jo snart ferdig sådet får gå 🙂 ja også ha minst mulig fravær! har en skolevei på 40 min pr vei (med bil) sådet gjør ikke dagen kortere 😛
      du har en fin mage og nydelige barn 🙂

    9. Da er dag 3 av 30 day shred gjennomført. Er så stiv og støl at det er heilt forferdelig. Gleder meg til dag 5-6 da veit eg at stillheten pleier å gi seg. Korleis går det med deg da??

    10. Heia!
      Begynte på dette programmet i dag! Legger du ut del 2 og 3 også? (finnes så mye forskjellig på youtube så ble litt forvirret over programmet…)
      Flott og effektivt når lillesnuppa bare sover 40 min av gangen på dagtid! 🙂
      Hold oss oppdatert på hvordan treningen foregår da. Mer motiverende enn visse andre bloggere som trener timesvis hver dag med litt for kompliserte/skreddersydde program.
      Ha en fiiin regndag 🙂
      PS: er jentene dine døpt/navnefest?

    11. Hege: Ja, alt ligger ute. Skal dele de på bloggen også 🙂 Skal få med en oppdatering hver dag jeg, da klarer kanskje jeg å holde motivasjonen opp også.

      Fin innedag i hvertfall ^^,

      De ble døpt da de var 5 mnd gamle 🙂

    12. Haha Herlig! Da “må” jo jeg også gjøre det hver dag… siden jeg testet ut programmet i dag.
      Merket at jeg må ha på treningssko når jeg tar øvelsene… vondt i føttene!! Har ikke kommet i gang med treningen før nå, og jeg som var så flink og trente til 8.mnd.
      Har du innlegg på bloggen fra dåpen? Skal straks ha dåp her i heimen så kanskje du hadde noen tips/inspirasjon.
      Fin innedag ja? Regner, regner og regner… (litt snø her tidligere men borte igjen like fort som det kom gitt… vinter’n lar vente på seg)
      Ha en fin ettermiddag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg