VIDEOBLOGG (Sy bukse)

 

Jaja, det den kom litt senere enn planlagt, men jula kom meg litt i forkjøpet og plutselig ble det litt liten tid til redigering av film. 

Nå har jeg laget ferdig filmen om hvordan man syr en bukse med lommer og ribb i livet og på beina. Mange lurer på hvordan jeg gjør det om jeg lager en voksenbukse, og det er AKKURAT likt, bare med litt andre mål på stoffet. Haha. 

Jeg må bare beklage en veldig forkjølet meg under filmingen som resulterer i hes stemme og pusting med munn. At det går ann 😛 Ler meg i hjel når jeg sitter å ser på meg selv, men håper i hvertfall at jeg fikk frem poenget slik at dere kan klare å sy en bukse om dere ønsker å prøve. 

Denne filmen starter når jeg er ferdig med å klippe ut mønster til buksa jeg skal sy. 

Jeg har ikke mønster på voksenbukser, men jeg har delt mønster på barnebukse fra 0-3 år, det finner du HER

Om du trenger stofftips finner du det HER 

Lykke til om du vil sy en slik bukse 😀 Veldig deilige til små og store. 

40 kommentarer
    1. For et inspirerende blogginnlegg 🙂 Kan du kanskje lage et innlegg om hvordan du syr body en gang? 🙂

    2. Jeg har drevet med lappeteknikk i mange år, men har aldri sydd klær fordi jeg synes det virker så vanskelig :p Etter å ha sett denne videoen er det på tide å ta meg selv i nakken og prøve meg på ei bukse til datteren min 🙂 Takk for inspirasjon og et spark i ræva 😀

    3. så gøy at du lager sånne videoer! 🙂 kjempe bra forklart, og kjempe fin bukse. må fortsette med sånne videoer, inspirerende 🙂

    4. Super forklaring på hvordan en syr bukse.
      Et sytips på hvordan du unngår å sy den lille sømmen i “skrævet”. Sy sømmen på innsiden av føttene helt opp. Vreng det ene benet og ha det andre på retta. Putt det benet som har rettsiden ut inni det som har vranga ut, da blir det rette mot rette. Legg kant i kant og sy sømmen fra toppen av rompa og opp til navelen i en søm. 🙂

    5. Veldig godt forklart, denne skal jeg kikke på når buksa skal sys! Men hørte du sa at man skal sy en rett søm først, også sikksakk. Men rakner ikke rettsømmen,når klærne blir brukt pga at den rett sømmen ikke kan bli strekt slik som en sikksakksøm?

    6. Så fin video:-) Jeg syr en del , gjør det litt annerledes enn deg men med veldig likt resultat:-) Tips så du slepper å sitte å tre gjennom snoren er å putte den inni før du syr på ribben:-) Det gjør jeg alltid og det sparer mye tid 😉 Gjerne legg ut video av hvordan du lager heldress/body:-) Moro å lære litt andre teknikker enn man bruker selv! Har ikke laget så mye body og heldress 🙂

    7. Kjempe fint forklart, og passet meg bra da jeg nettopp har fått mønster på bukse fra stoff&stil 🙂 selv om d står forklart er det veldig greit for en nybegynner å ha en film å støtte seg på :))

    8. Så utrolig flink du er, må nok inn hit for litt tips og triks når jeg kommer i gang med syingen 🙂 Har fulgt bloggen din en stund nå og må jo bare si at jentene dine er utrolig nydelige. Har selv tre barn (den minste kun 10 uker) og blir jo kjempe inspirert til å sy noen plagg til dem selv istedet for å kjøpe alt dette masseproduserte tøyet som absolutt alle har.

    9. Jeg kom tilfeldigvis over bloggen din igår, og har vell lest gjennom det meste av arkivet nå:D 😉 Veldig fin og “ren” blogg 🙂 Og jeg må bare si du er såå heldig som har fått to tvillingjenter! Det har jeg ønsket meg siden jeg var liten:p å jeg fikk bare enda mer lysst på tvillinger etter å ha lest bloggen din!! Guuuri så skjønne jenter du har, kunne gjerne tenkt meg å hatt de på lån!:D Tipper du koser deg gløgg ihjel, det hadde hvertfall jeg gjort!:D

    10. sååå kjekt med video!! Kom over bloggen din igår då eg søkte på barnemat, og i tillegg hadde du sytips! Heldige meg 🙂 ser fram til nye innlegg!

    11. Hei! Fikk meg ny symaskin i julegave og skal nå ta fatt på noen prosjekter jeg lenge har hatt i hodet 🙂 Jeg lurer på en ting ang stoff. Jeg tenkte å bestille fra stoff og stil på nettet, pga lite stoffbutikker i nærområdet, og er iitt usikker på hvor mye stoff jeg skal bestille. Du nevner i videoen at du har kjøpt ribben i det minste du kan få, 25 cm. Bestiller du i 0,25 m da? eller får du da 25cmx25 cm? For den du har er jo kjempelang!
      Håper på svar, så jeg får bestilt riktig:D Fortsett med videoer, kjempeinspirerende

    12. Har berre sydd lommer utenpå før, så dette var akkurat det eg var på jakt etter.
      Takk for super beskrivelse =)

    13. Hei
      Jeg har sydd joggebukse ved bruk av mønster fra Stoff og Stoff og stil og din videoblogg til bruksanvisning. Jeg forstod ikke helt bruksanvisningen til Stoff og stil. Takk for hjelpen!

    14. Hei
      Jeg har sydd joggebukse ved bruk av mønster fra Stoff og stil og din videoblogg til bruksanvisning. Jeg forstod ikke helt bruksanvisningen til Stoff og stil. Takk for hjelpen!

    15. Hei. Du har fått meg i gang med å sy. Takk! 🙂 Men jeg lurer sånn på når jeg syr med stretch, når skal man bruke tvillingnål? Skal jeg bruke den når jeg syr joggebukse? Eller vanlig stretch nål? Jeg sydde også sikksakk kant rundt Isoli, ribb og jersey før jeg vasket stoffet, er det nødvendig? Lurer også på om jeg må sy rundt isoli stoff når jeg har klippet ut bukse deler, før jeg begynner på mønsteret…?

      1. Hei 🙂 Tvillingnål kan du bruke hele veien når du syr i stretch 🙂 Det er ikke nødvendig i sy sikksakk rundt kanter på stoffet før du vasker. Hvis du skal sy sikksakk søm, så gjør jeg det når jeg har sydd sammen en søm, og ønsker å forsterke med en ekstra søm. Men det trenger du ikke tenke på om du syr med tvillingnål for da har du en ekstra tråd til forsterkning der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg