Et blogginnlegg utenom det vanlige

 

Er det egentlig noen her inne som vet at jeg har hest? ^^, 
Dette er jo en mammablogg, derfor sniker ikke dronningen seg så mye inn, men i dag fikk jeg litt lyst til å vise henne frem for dere. 

Det er jo mange som har hest, selv har jeg hatt tre hester og vært hesteeier i 7 år. Det er en fantastisk hobby og idrett. Jeg tenkte at det ikke ville være noe problem å beholde hesten selv om jeg ble mamma, men jeg må nok si at det er vanskligere enn jeg hadde trudd. På dagtid har jeg innarbeidet så gode rutiner at jeg ikke vil reise for mye avgårde slik at jeg ødelegger de for jentene. Derfor blir det til at jeg venter med å reise i stallen til BT er kommet hjem og kan være med jentene. Jeg er i stallen hver dag, men det er vel mest for å møkke og se at hun har det bra. Jeg finner ikke tiden til å ri henne nok. Hadde jeg virkelig prioritert det hadde jeg fått det til. Men jeg liker så godt å være med jentene mine og i tillegg BT som jeg ikke ser så alt for mye i løpet av hverdagen. Derfor blir ridningen utsatt dag etter dag. Helgene er egentlig eneste dagene jeg føler at jeg har tid til mer enn bare møkking, og det er fordi jeg da kan reise i stallen når jentene har langluren sin og BT er hjemme. 

Jeg har nok kommet til den konklusjonen at hest må bli tatt opp igjen den dagen jeg ikke har småbarn, da kommer det til å bli bygd stall her så alle vi tre jentene kan få oss hver vår ^^, Det er helt grusomt at jeg må gi slipp på den fantastiske hesten jeg har. Men hobbyen er rett og slett alt for dyr og tidkrevene i denne perioden av livet. Før hadde jeg ikke noe problem med å være 3 timer i stallen hver dag, det sier seg selv at det ikke lengre er mulig. 


Queen og Tyra, Tyra var egentlig bind utenfor banen som du ser på bilde over dette, men hun hadde så lyst til å være med å løpe litt med den større søstra si, så det tok ikke lang tid før hun var løs


BT er egentlig livredd hester, men dette bildet ble tatt da han var veldig nyforelsket og latet som han syntes hest var gøy ^^, 

I mine øyne er hun enestående vakker, og den beste hesten å ri. Så arbeidsvillig og lett på hånden 

For dere som er litt mer intressert:
Queens Diamond er en norsk varmblod dressurhoppe etter Zamiak Firfod.
Hun har at født talent innen dressur, så hun er ikke trent i andre former.
Selv var jeg sprangrytter før jeg kjøpte denne vakre dama, og under ser du et bilde av meg og forrige hesten min, sprangjenta mi, Mini Me <3

 

 

23 kommentarer
    1. Så fin! Selv har jeg vært aktiv rytter siden jeg var 8 år gammel (er 20 nå), da fikk vi vår egen hest på gården hos pappa. Og siden da har interessen bare vokst og vokst. Har eid 2 hester, som var mine egne i tillegg til at vi hadde noen andre oppstallet for andre folk i nabolaget. Nå har jeg fått ei lita tulle på 3 mnd og savner virkelig hestelivet. Gleder meg utrolig mye til den dagen jeg kan kalle meg hesteeier igjen 😀
      Har forresten også drevet med sprang, er en utrolig sport! Selv om jeg er mer feltritt-jente da 🙂 Ha en fin dag!

    2. Så fin 🙂 jeg har også hest som jeg har hatt i snart 11 år. Ei haflinger hoppe 🙂 men får ikke sett mye til henne nå som vi er så mye på sykehus. Men jeg gleder meg til jeg kommer hjem fra sykehus å får tid igjen 🙂 har ei som passer på dem 🙂 jeg glemte vel kanskje å si at dattera mi på 2,5 også har en shettis som er like gammel som henne 🙂

    3. Nydelig hest! 🙂 Vet selv altfor godt hvordan det er å måtte gi slipp på hesten sin pga for liten tid… Er ikke noe morsomt i det hele tatt! Hadde ei lettdølhoppe i fire år som hadde en bakgrunn innen travsporten (barnebarnet til Almsvarten!). Hun bar preg av at hun hadde vært innen den bransjen (som hadde vært noe misslykket), men var en utrolig fin hest allikevel som jeg savner veldig! Ta vare på de gode minnene 🙂

    4. Så utrolig fin! Ligna litt på mi vb hoppe 🙂
      Du kunne jo ha sett henne ut på fôr på ubestemt tid, det kan jo si at ho kan settest bor i flere år, til du får tid til henne igjen! Er jo utrolig seigt å selge en hest som man er blitt så knytta til, og i tillegg er så flink og fin å ri på! 🙂

    5. Kan du ikke få halvforrytter på henne da? 😀 da kan de ha henne 3/4 dager i uken + betale ca. halvparten, og så har du henne resten av tiden 🙂 Hun var helt nydelig!! Kan jo også sette henne bort på helfor for en periode? 🙂

    6. Hadde selv hest, når snuppa ble 1,5 år og skolen skulle priorierest ble hun satt vekk for et år, så ser vi til høsten. Det siste året var vell det verste. Når eg gikk gravid klarte eg meg med forrytter en dag i ukrn og annenhver helg. Når frøkna kom gikk eg over til å ha forrytter 2-3 dager i uken og annenhver helg. Hest ble veldig nedprioritert og som du sier så ble det mer å møkke og lage for enn noe annet. Hesten misstrivdest med å ha så mange forskjellige å forholde seg til så ho blei lagt ut på finn.no. Fant de mest fantastiske menneskene og hesten har det strålende!:)

    7. Du kan sende henne ned til ei venninne av meg. Fantastisk flink rytter som er veldig glad i dreessur, kommer sikkert noen unger etter hvert, men da er nok dine så store at det passer å få henne opp igjen;p Nydelig!

    8. Nydelig hoppe!
      Er ikke bare-bare å kombinere hverdagen med denne hobbyen.
      Er vanskelig å få det til å gå opp selv uten familie..
      Håper det ordner seg for deg 🙂
      Uansett, grunnen til at jeg sku kommentere er fordi jeg syns du red så bra her!
      Ser du er mild på hånda (se så løs ringefingeren din er på tøylen) og hvor bra hun strekker på seg! Herlig å se dressurrytter med en så fin ridestil 🙂

    9. Emilie: Så hyggelig 🙂 Skulle gjerne fått til det til å gå, men så er det ikke bare tiden. Det er jo også en veldig dyr hobby, og da synes jeg det er galt å bruke så mye penger på noe jeg ikke en gang får nyttegjort.

      Denne dama kan ris på lillefingeren, det er helt fantastisk 🙂
      Tusen takk 😀

    10. utrolig nydelig hest du har !:) har selv dreve med hest i mange år, og angrer på at jeg sluttet, med skole og jobb har man dessverre ikke tid fann jeg ut. Savner det utrolig mye.

    11. Nydelig hest, og som nevnt ovenfor her – morsomt å se at det faktisk VISES på bildene hvor mild du er med henne. Trenger flere slike ryttere 🙂 Hvor gammel er hun?

    12. Så fint innelgg! Hva slags prgram har du redigert de svart-hvitt bilde med hesten din og hunden din i farger! Nydelig bilde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg