Blogger – ikke bare bare


 

Å være blandt toppen av Norges bloggere er ikke bare bare. I dag har jeg hatt besøk av ei herlig venninne som har gått igjennom hvordan regnskap og skatt skal utføres. Det er jammen med mye å sette seg inn i og det er i hvertfall ingenting som heter å få noe. Får man noe må man skatte av det også. 

Det er ikke akkurat slik at jeg tjener så mye på bloggen, men noen kronasjer blir det, samt at jeg kan få veldig mange produkter om jeg ønsker det. Jeg er vist kanskje litt kjip for jeg takker nei til så og si alt. Det er rett og slett fordi jeg er livredd for å gå på en smell om jeg mottar en masse varer uten å kunne føre det opp skikkelig og holde orden i regnskapet. 

Men jeg skjønner at dette med regnskap er ganske viktig, og skatteetaten holder øynene åpne for topplistene til bloggere. Jeg vil jo gjøre alt riktig, og jeg skatter mer enn gjerne. Jeg har sett hvilken enorm hjelp vi fikk på sykehuset da jentene ble født 8 uker før tiden. Tørr nesten ikke tenke på hvordan det hadde vært hvis vi ikke hadde hatt det velferdsamfunnet vi lever i. Dessuten har jeg også lyst til å få litt mer en minste pensjon den dagen jeg blir så gammel, så skatt er viktig 😀 

Bare synd det er så vanskelig. Hihi.. Neida, alt som er nytt er jo vanskelig. Jeg kommer meg vel inn i det etterhvert. 

Til alle dere som blogger og blir sponset så kan man tjente opptil 50 000,- skattefritt på hobby, men det skal allikevel bokføres slik at du faktisk kan bevise at du har tjent under 50 000 ,- 🙂 

Tja, jeg skal ikke trøtte dere med kjedelig regnskap så HA EN FIN DAG!! 😀

12 kommentarer
    1. Huff ja, NAV, regnskap og søknader hit og dit. Det er innviklet og vanseklig og sååå kjedelig 😛 Det synes ihvertfall jeg. Da jeg søkte om foreldrepenger i fjor satt jeg på NAV sitt kontor sammen med en ansatt som hjalp meg å fylle ut skjemaene så det ikke skulle bli feil. Men hva skjedde? Jo, det var feil! Jeg fikk skjemaene i retur. Jeg tok dem med meg og troppet opp på NAV. Da var det en annen ansatt på NAV som hjalp meg å fylle ut skjemaene. Men tror du ikke det var feil igjen?!?! Jeg manglet en underskrift av min tidligere arbeidsgiver (som jeg hadde fått beskjed om at jeg IKKE trengte). Jeg fikk underskriften og sendte inn skjemane for 3. gang. Det er ganske spesielt når man får hjelp av ansatte på NAV 2 ganger og begge gangene blir det feil! Det kaller jeg innviklet system.
      Menmen, uansett hvor mye styr det er med skjemaer osv, er jeg veldig takknemlig for at jeg fikk være hjemme med snuppa i nesten et år med full lønn (jeg valgte 80% så fikk noen uker ekstra 🙂 )
      Nyt tiden med småsnuppene dine <3 Og pass på å ikke trå feil i regnskapet 😉

    2. Haha, Stiiine da! Regnskap er da vel ikke kjedelig 🙂 det var uansett stas å dele de kunnskapene jeg har, så jeg hjelper gjerne til mer etterhvert som jeg lærer enda mere 😉 Jeg kjører jo tross alt forbi deg, så jeg skal bli flinkere til å stoppe 🙂 ha en fin kveld, lykke til med vekking i morgen tidlig! Klem 🙂

    3. De 50.000 er det i penger, eller gjelder det
      Også ting? At man feks maks kan “få” ting sponset til en verdi av 50.000kr i løpet av året?

    4. Lena B: ikke kjedelig, men vanskelig ^^, Spurte BT hvordan han gjorde regnskapet og han hadde vist regnskapsfører. Kniis. Ja, vi er jo ofte hjemme så besøk blir vi veldig glad for 😉 klem

    5. Cathrine Narum: Åh! Og det hjelper ikke akkurat stort å skulle reise på det navsenteren hormonell som titusen! HAha. Jeg kjeftet de huden full en gang etter å ha reist dit for å få hjelp og de måtte inn å lese på nav sine sider. Mannen hadde høytlesning for meg og da han var ferdig med å lese kikket han opp på meg å sa: eeeh? nei dette trur jeg du må snakke med noen andre om!
      Bha!

      God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg