VÅRGARDEROBE – Blusebukse


 

Kanskje er det litt tidlig, siden det snør som bare det ute i dag, og BT ble ringt fordi han må brøyte i natt, men hvis man tar en titt i butikkene er jeg ikke tidelig ute, der er vårmoten i full anmars. Derfor bare måtte jeg sy et plagg til jentene som lokker frem tanker om varmere tider. Den kan så klart brukes vinterhalvåret også, med en ullstrømpis og ullbody under. Antrekket er sydd litt stort, noe som passer perfekt siden den da varer mye lengre og forhåpentligvis så kan de bruke den når det blir varmene i lufta og mindre snø på bakken. 

Blusebuksa kommer til å bli enda søtere den dagen de begynner å gå slik at man ser antrekket i sin helhet og ikke som en “krøll” når de sitter. Hihi

 

Otilie og Olivia, våre vakre modellene viser frem hvor fine de er i sine nye klær ^^, Mange av dere begynner å bli flinke til å se hvem som er hvem nå, ser dere hvem som er Otilie og hvem som er Olivia i dag da? 

Jeg kjøpte mønsteret til denne blusebuksa hos stoff&stil. Det er veldig mange som lar seg inspirere av at jeg syr og oppfordrer dere til å prøve dere. Derfor tenkte jeg at jeg kunne finne et mønster på stoff&stil som både er søtt og som har vanskelighetsgrad – ENKEL. Mønsteret koster 35,- så om du vil prøve å sy, men trenger et mønter med oppskrift kan denne være et alternativ ? 🙂 

Du finner mønsteret HER 

Jeg har lagt på en liten detalj, sydd på en strikk på innsiden foran slik at jeg har fått en rynket effekt og sydd på slufsa som jeg har laget. De er kjempeenkle å lage – se hvordan HER.  Blusebuksene mine er sydd  i 100 % bomull.

Hva synes dere? Husk jeg blir veldig glad for kommentarene deres <3
 


Pappakos som ga mamma tårer i øynene <3 Vakreste jeg ser da vet dere ^^,


Følg SPEILTVILLINGENE på facebook HER

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(21674976)a(2338899)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

45 kommentarer
    1. enda et fantastisk plagg! Nettopp fått til buksene, så nå tenkte jeg å prøve meg på en heldress før jeg skal ta fatt på disse søte dressene! Flink du er 🙂
      Trur du at du kan forklare, eller vise hva du mener med den strikken du har sydd inn foran inni?

    2. FOTOJENTA, Helene Jacobsen: tusen takk 🙂 jeg har bare sat en strikk oppå stoffet, dratt web litt ut og sydd sikksakk landsmed den, slik alt når jeg slipper strikken igjen krymper den til vanlig str og rynker stoffet 🙂

    3. Hei, lurte på hvordan det går med treningen din? du har jo ikke nevnt det noe i det siste nå 🙂 utrolig fine jenter du har, jeg er så misunnelig! Har så lyst på tvillinger :))

    4. Herlighet for noen nydlige jente du har!!! Blusebuksene ble kjempe fine, du er super flink. Ha en fin dag fine du <3

    5. Kjempefine!:) men bare tenkte på en liten ting jeg ville si, jeg elsker å lese bloggen din og du skriver så utrolig bra! Men ofte når overskriftene er i store bokstaver må jeg virkelig konsentrere meg for å lese ordet/ordene:P kanskje skifte font eller skrive små bokstaver? 😛 bare sånn jeg syns altså:) bloggen din er super!:)

    6. Så fine klær på to fine jenter 😊 Jeg satt faktisk i går å bestilte det mønsteret på stoff og stil , så nå gleder jeg meg veldig til å sy 😊

    7. Kjempesøte blusebukser! Det er jo egentlig et veldig godt tips til pynteplagg. Kjoler blir ofte bare klumpete og dratt oppover rumpa;p
      Jeg lurte litt på hodepynten deres jeg – er de kjøpt eller har du laget de?

    8. For noen supersøte blusebukser! Stoffet passet perfekt til et slikt vårplagg <3
      Jeg tror forresten Otilie er til venstre og Olivia er til høyre 🙂 Jeg ser det på anskitet til Otilie og øynene til Olivia. Hvis det er riktig da..? :p

    9. Trenger motivasjon til 30day shred, akkurat startet på nivå 3, men finner ikke en bra utgave av video til den på youtube. Har du tips??? Eller kan du legge ut link til nivå 3!? 🙂

    10. Utrolig fine bukser! Jeg får så innmari lyst til å sy eller gjøre annet håndarbeid når jeg er innom bloggen din- men så slår virkeligheten meg i bakhue og sier; du kan da ikke sy!:-P

    11. Ok, takk 🙂 Ja, jeg mente blusebuksen. Disse var veldig populære hos oss i sommer. Fikk kjøpt dem fra polarn o pyret. Skal bli flott å få sydd dem selv. Gleder meg 🙂

    12. Hei
      Først – tusen takk for super inspirasjon til å komme igang med å sy! Uten bloggen din tror jeg ikke det hadde blitt noe sying på meg. Jeg har ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen (noe som er ganske så lenge siden ; ) men etter å ha ønsket meg og fått symaskin til jul har jeg nå kommet igang med å sy søte sommerplagg til minstejenta mi (som forøvrig er akkurat like gammel som tvillingene dine : ). Det er kjempegøy og hvis jeg bare ikke tenker for mye så er det utrolig mye man husker fra formingsfag på skolen!
      Så til det egentlige spørsmålet; hvordan får du til å “strupe” såpass mye sammen nede ved beina? Syr du strikken fast? Jeg synes dette blir penest men får det ikke til med så liten strikk som jeg vil. Eller trer du strikken løst i etter å ha sydd brett til den? Eller noe annet lurt? : ) Som du skjønner av “fagspråket” her har jeg ikke peiling på dette her men klær blir det uansett hehe…
      Ja også var buksedressene kjempefine. Tror jeg må lage noe slikt også…

    13. Veldig fine:) Spent på hvem som var hvem av jentene på bildet jeg, for jeg tror nemlig motsatt av det de andre har skrevet;) At Olivia er til venstre og Otilie til høyre;)

    14. Jippi, elsker å ha rett😜 Måtte forresten bare ta bort timian fra retten du tipset meg om, så likte frøkna endelig noe annet enn grøt👍😉

    15. Så nydelige jentene dine er! Jeg elsker dessuten navnene deres. Er stor fan av navn som ikke alle andre også har. Også ja, jeg er tvilling selv og. Men jeg har bror, da. 🙂

    16. Hei! En svensk tjej som har börjat läsa din blogg och jag måste få säga att du är såå duktig!! 🙂 Jag har själv precis börjat sy..och har fått mycket inspiration utav dig 🙂 Du gör så himla mycket fint! Hoppas att jag kan bli iaf hälften så duktig som dig någon dag 🙂
      Och dina barn är så vackra! vacker familj!
      Måste få fråga, vart köper du mest dina tyger? 🙂
      Ha de gott!!

    17. Hei:-) har du noen åpning på buksen? Eller trer du de bare på gjennom halsåpningen?:) og hvilken str er det? Har akkurat sydd en i 86, den ble veldig stor!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg