TAKK – Dere er kule!


 

Hei hei alle sammen 🙂 

Jeg sitter å tegner i dag også, er nok en good stund til tegningen av jentene blir ferdig, er ikke ferdig med et ansikt en gang. Heldigvis er det ikke akkurat vær til å være ute i, så da passer det fint med litt inneaktiviteter. 

I dag sitter jeg å drikker kaffekopp etter kaffekopp i håp om å våkne litt. Ble en litt tøff natt med mye oppvåkning av jentene. Når man har to stykk som våkner annen hver gang så følels det ganske mye etterhvert. I tillegg ble BT ring rundt ?1? og måtte ut å brøyte. Så da våknet jeg av det og i tillegg slet jeg med å sove igjen da han hadde dratt.  Men men fikk sove noen timer fra kl 3. Sånn er det å være mamma, det skal jo kjennes noen dager.  

 

MEN DERE!!! Jeg må bare få takke alle for den syke skrytingen deres etter at jeg la ut bilde av min påbegynte tegning. Hallo, dere er alt for snille. Og til alle dere som lurer: det er MASSE jeg IKKE kan også, noen multitalent er jeg nok ikke ^^, Jeg er bare glad i å bruke hendene mine til å utføre diverse detaljer. 

Jeg synes en kommentar var spesielt fin, og den skal jeg faktisk dele med dere, ps: takk Cathrine Narum:

OI, SUPERFINT! Du er jo et multitalent! Ikke nok med at du lager mat, syr, trener, ordner og fikser, du tegner også! Haha, jeg er superdårlig til å tegne! :p Mener å huske at du skrev i et innlegg at du ikke så så mye på tv, etc. som barn og måtte finne på ting å gjøre/leke selv. Det er nok en del av grunnen til at du er så kreativ og har så mange tanker. 🙂 Dette bør foreldre tenke på. Man gjør seg selv kun en bjørnetjeneste ved å sette barna foran en tv. Det mener jeg ihvertfall.

Jeg husker mange av disse samtalene med pappa:

Jeg: Jeg kjeder meg 🙁

Pappa: Alle har godt av å kjede seg i blant!

Jeg: Åååå, jeg kjeder meg 🙁

Pappa: Ja, da må du finne på noe!

🙂

Jeg trur nemlig hun har veldig rett i det hun sier om hvorfor jeg er så kreativ. Noe ligger nok naturlig for meg fordi jeg har aldri hatt “tid” til å sitte stille å se på tv eller bli lest for som liten. Men alt som het tv-titting den gangen var 30 minutter barnetv fra kl 18 -18:30, pluss litt barnetv på lørdag og søndag morgen. Da daten ble interessant hadde vi en halvtime hver om dagen, vi fikk beskjed om at øynene ble firkantet hvis vi ble sittene og glane på slikt.

Vår mamma har alltid vært veldig krativ av seg, jeg er på veldig mange måter veldig lik henne så da skjønner dere sikker hvordan hun er. Hun har med andre ord oppfordret oss til å gjøre ting fremfor å sitte stille og glane på noe. Det er her jeg trur Cathrine har veldig rett i det hun sier, hva man blir oppfordret til som barn blir man god på og fortsetter med som voksen. Foreldre som er mye ute, gjør barn glad i å være mye ute osv osv. Tenk over hvordan du vil at ditt barn skal bli.. Jeg har trent på å sitte i ro ved å gjøre noe, som jeg nevte over; jeg kunne ikke sitte i en armkrok å bli lest for. Men jeg satt og tegnet, eller puzzlet 1000-2500 brikkers puzzlespill mens jeg hørte på lydbok som barn. Den dag i dag ser jeg heller ikke på tv i noen stor grad. Jeg kan omtrent ikke navn på noen kjente skuspillere, rett og slett fordi jeg ikke begynte å se på tv før jeg ble 16 år og begynte å se på filmer med kjærester, haha. 

 


 

Om ikke sånn alt for lenge får jeg nytt bloggdesign, og i den forbindelse så lurte jeg bare på hve dere skulle ønske var annerledes? Noe dere savner?? Bloggen skal bli mer oversiktlig slik at det blir lettere å finne frem i arkivet. Eldre innleggknapp er desverre ikke mulig å få hos blogg.no, bloggerene som har det hos blogg er under side2 som har et annet system 🙂 

 

 

14 kommentarer
    1. Åååh, så morsomt at du ville dele kommentaren min med alle! 😀 😀
      Tegningen er helt fantastisk! Mange er flinke til å tegne, men det er ganske utrolig at du klarer å tegne såå virkelig. Snuppa på tegningen er jo identisk med snuppeline i virkeligheten! Keep up the good work! Gleder meg til å se når tegningen er ferdig 🙂 🙂

    2. Så utrolig fin tegning!!
      Jeg skulle ønske du kunne gjort noe med teksten som man får på mobilskjerm. Den er så fryktelig liten, og litt vanskelig å lese. Ellers syns jeg bloggen din er super!

    3. Kunne godt tenke meg at overskriften var i en tydligere skrift, og at ikkje alle bokstavene er i store bokstaver! Du er så utrulig kreativ, og på mange måter forbildet mitt! Likevel klarer eg ikkje heilt å begynne med hobbyer som eg vil (feks. trening, meir sying osv) før eg har mi eiga leilighet og eit treningssenter i nærheita…

    4. Du er eksemplarisk flink! Lurer på om du har flere timer i døgnet? Håper en dag jeg har overskudd til å gjøre alt dette! <3 Tihi, elsker å følge bloggen din og det du gjør!
      Dette var et bra innlegg!! Har også oppvokst slik at man måtte ''kjede'' seg da jeg var mindre. Og i dag ser jeg omtrent ikke TV, bruker lite tid på mobil og data, og bruker heller tiden på andre ting. Liker å bruke fingrene i form av å sy og strikke. Gjerne med litt musikk ved siden av eller gjerne radio.
      Noe jeg har bestemt meg for er at barna mine ikke skal sitte fremfor skjerm hele tiden. Man har godt av å kjede seg litt og heller prøve å finne ut hva som er moro å gjøre uten skjerm. Den generasjon som er nå har sklidd helt ut. Ikke kommer mine barn til å ha egen mobil, nettbrett og data før 3.klassen og helst ikke før i 12-13årsalderen. Men det blir vel heller vanskelig å oppnå i dag om det blir press tidlig i barneskolen.
      Ha en fin kveld! Klem fra meg!

    5. Bodil Marie: Jeg er helt enig med deg! Dagens barn har full timeplan døgnet rundt. Dersom de plutselig får en ledig time i timeplanen vet de ikke hva de skal gjøre ettersom de omtrent aldri trenger å tenke selv/finne på ting selv. Dette er ihvertfall min oppfatning. Mine barna skal heller ikke vokse opp foran tv’en med filmer, xbox, play station og alle de andre boksene 😛 Så klart skal dem få se på barne tv, osv, men det finnes da grenser 🙂

    6. Bodil Marie: ÅÅåh, så koselig! Jeg skulle gjerne hatt flere timer i døgnet, haha. Blir fort til at jeg bytter ut kaffe med søvnen, det er nok ikke bra med blir litt ivrig så hender det blir litt sent 🙂

      Her er TV heller ALDRI på om dagen ved mindre det er suuuper krise at jeg må få gjort noe når begge jentene er litt utålmodig, men det skjer kanskje en gang i mnd. 🙂 Sånn sett er jeg og de veldig heldig som er to da, de leker jo som bare det på gulvet, sisten og stjele den andres leke er jo moro i mange timer ! ^^,

      Ha en fiiin dag, innvær her i hvertfall.
      Klem

    7. Jeg er 19 nå og har vokst opp i et hjem uten PC, den kom i hus når jeg var 14 år! Jeg var alltid ute og lekte med venner, mamma og pappa måtte minne meg på å spise middag osv. 🙂 Hvis det regnet satt jeg inne og tegnet, malte eller bakte boller! Jeg så bare på barne-tv fra 18-18.30 og på lørdagen så jeg også “ungdoms” programmet etter barne-TV fra 18.30 – 19.00!
      Mamma og pappa leste også alltid for oss om kvelden rett før vi sovnet og det var SÅ koselig! <3 Jeg er SÅ glad for at vi nesten ikke hadde medier i huset vårt, fordi det har gjort meg til en mye mer aktiv og sprudlende person! Nå sitter jeg imidlertid ganske mye på pc pga. skole 🙁 har valgt realfag da, sånn at jeg ikke har flere timer enn nødvendig med pc.. Hater at skolen har blitt så pc avhengig 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg