35 000 lesere i går


 

Hei dere 🙂

For et par dager siden skrev jeg et innlegg som skulle vise seg å blir spredd på facebook som ild i tørt gress. Jeg hadde irritert meg lenge over alle som klager på dårlig brøyting, og siden jeg ser “innsiden” av det de klager over klarte jeg ikke la være å dele min frustrasjon.  

HER FINNER DU INNLEGGET 

Lite viste jeg da jeg postet innlegget at lesertaller skulle bikke 22 K den ene dagen og 35 K den andre. Det er helt fantastisk at budskapet mitt nådde så langt. Variasjonen fra de som har tolket innlegget er ganske stor, de som er i nogelunde samme båt, som kjenner en som brøyter eller brøyter selv forstår nøyaktig hva jeg snakker om og takker meg for at jeg tar opp dette temaet.
Andre igjen er fremdeles redd for å bli våte på beina om det ligger 5 cm snø og lar seg irritere over innlegget mitt. De mener så klart at det å brøyte er valgfritt for alle, og at de som gjør det får lønn så det er ikke noe synd på dem. Har kommet inn noen usakelige kommentarer på at jeg skal slutte å syte, fordi det ikke er synd på oss og da er det nesten så jeg må trekke litt på smilebåndet. Jeg lurer på hvordan de kan tolke innlegget til at jeg ønsker at folk skal synes synd på meg og min samboer. 

Jeg synes ikke synd på noen av oss, og det står heller ingenting om dette i innlegget.

Innlegget er basert på alle som klager over noe de ikke har et innsyn i. Selv irriterte jeg meg grønn over at gata vår alltid var den siste som ble brøytet da jeg bodde hjemme. Når jeg tenker etter nå er det ganske logisk da gata vår var den innerste i byggefeltet med minst biler som skulle komme seg frem.

“where it’s lovers there’s haters” – noen trur jeg er født til å klage, og disse menneskene lar seg ikke stoppe. Klagerene som er helt usakelig og har et stort behov for å slenge ut litt dritt tørr heller ikke å la seg kjenne. Som anonym kan man bli meget så tøff. 

Beklager til dere som følte dere tråkket på i overskriften min “alenemamma” – her var det heller ikke alle som tolke det slik det var ment. Når venner og familie lurer på hva jeg driver med så svarer jeg med et smil om munnen: “jeg er alenemamma vettu, BT brøyter”. For sannheten er jo at jeg er alene og en mamma, selv om jeg ikke er det permanent. 

Nå har jeg lagt litt for mye vekt på det jeg egentlig ikke skal bry meg noe om, klagerene. Så jeg avslutter innlegget med å takke fantaskiske lesere og personer der ute som likte innlegget, la igjen en like, kommentar eller delte på fb. Tusen takk, alle dere, utrolig moro å se at så mange bryr seg. 35 K er rett og slett et tall jeg ikke klarer å gjøre om til personer, for det så mange at jeg ikke kan fatte det. 

Takk! 


Tights fra Nike 😉

 

 

 

23 kommentarer
    1. congratulations:) I’m trying to learn norsk thats why I’m reading blogs but your is my favourite:):)

    2. Det var et veldig bra innlegg du skrev om brøyting! Jeg var ikke klar over at det var slik i det hele tatt. Skal ikke klage mer, for å si det sånn 😀
      Ha en flott søndag!

    3. Kjempeflott å få et innsyn på hvordan “brøyteren” og familien hans har det, selv har jeg aldri klaget på brøytingen med unntak av at han brøytet all snøen INN på tomta vår så vi selv må stå opp klokka 6 for å måke vekk den harde sammenpressa 1 m høye/5 m lange snømuren.. Sånn gjør iallfall brøytemannskapene i Sogn og fjordane

    4. Vell fortjent, søte deg 🙂 Håper de blir værende, og kanskje blir inspirert til å finne frem symaskinen. Jeg vet i alle fall at jeg har blitt det!!

    5. Hallo:) holder du fortsatt på å gjennomfører jillian michaels ? Lenge siden jeg har sett et innlegg,holder selv på,og er på dag 5 i dag som selvfølgelig var gjennomført føre frokost 😉 liker bloggen din svært godt, og er inne å titter flere ti talls ganger om dagen for å se om det har kommet noen flere nye innlegg:) livet ditt ser alt for perfekt ut,du stortrives som tvillingmamma,jeg selv syntes det er slitsomt med en som blir 3 i begynnelsen av juli,selvfølgelig veldig kos også,men krevende til tider,og også veldig slitsomt.. Merkelig med det,men har forsøkt to ganger å fullføre jillian michaels mens han har holdt på med sitt,og utrolig nok så holder han seg rundt meg så fort jeg starter treninga,prøver å forklare at dette ikke varer lenge og at den blå matta må mamma få ha alene,mens du kan ha resten av huset for deg selv,merkelig nok så holder han seg enten på den blå matta,eller setter seg rett bak meg:P de er jo fine i den alderen også da,men merkelig med det at det blir sånn,der de ikke får være,der skal de være! Stortrives i alle fall på bloggen din,liker hvert eneste innlegg du skriver:) ha en fin søndag alle fire:) mvh Laila Vicktoria

    6. Bra innlegg👍 selv er jeg lærer, så vet litt om at folk klager og uttaler seg om ting de ikke vet noe om🙈

    7. Laila vicktoria: Dette var en koselig melding å lese. Tusen takk! Uff, trur du ikke jeg falt ut da.. Bhaaaa! Jeg er for dårlig selvdisipling 😛 Veldig bra at du er i gang i hvertfall, kjørte en runde i høst og så virkelig resultater. Nå har jeg bare hatt så mye i henda, og hode tok rett og slett kontroll og sa at jeg ikke hadde tid denne gang. Selv om hadde jeg prioritert det hadde jeg hatt tid. Blir ganske irritert på meg selv altså.. Må snart ta meg selv i nakken!

    8. Så fantastisk da 🙂 Føler du at det blir annerledes å blogge når det er så mange innom og leser? Blir vel gjerne som en jobb da?! Du er veldig flink å sette ord på ting og få tankene ut. Jentene er bare de søteste tvillingene jeg har sett ♥♥ Stor klem fra anette

    9. baremamma.com: Takk 🙂 Ja, helt siden jeg havnet på blogglisten over de 40 beste i Norge i septemper har bloggen blitt mer som en jobb. For meg har det passet fint da jeg trenger å ha noe å gjøre når jeg går hjemme, men hadde jeg vært i jobb hadde det nok ikke gått. Klem, fortsatt god helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg