Hjemmelaget vognpose!

Jeg trur jeg tørr å påstå at jeg nå har VERDENS FINESTE vognposer til twinsa. Og endelig kunne vi bytte ut hardbaggene som det begynte å bli så trangt i til sportsdelene. Jeg har lenge vært hodestupsforelsket i vognposene til Risarosa, men jeg synes det ble litt i overkant å betale 6000,- for at jeg skulle få meg de. Jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve å lage vognposer selv og jeg begynte den store letingen etter å få kjøpt ferdigstrikket stoff på rull. 

Jeg var hos mamma på middag og fortalte om drømmen min og at jeg ikke klarte å finne det stoffet jeg ønsket. Hun sa at det var ikke så rart for hadde man funnet strikketstoff på rull ville jo det rakne opp hvis man startet å klippe i det. Haha, at jeg ikke tenkte på det. Hun ga et forslag på at jeg kunne kjøpe strikket pledd og sy posene ut av det, men hun mentente at om jeg skulle bruke et pledd måtte jeg finne et som var i ull og ikke bruke et syntetisk stoff. Ullpleddene med fine strikkede mønster kostet såpass mye at jeg antagelig like gjerne kunne kjøpt risarosa sine vognposer.

Også da, som den snille mammaen jeg har sier hun at hun kan strikke for meg, og at det ikke er noe problem. :O Halleluja, er det mulig, skulle jeg begynt å strikke noe slikt hadde jeg brukt i hvertfall 30 år. Mamma har heldigvis stikkert ganske mye mer enn meg i sitt liv og i 20 årene hadde hun for hobby og strikke en genser i uken. Så da bestemte hun seg for at posene kom til å bli julegave til jentene. Det har tatt litt lengre tid enn hun hadde planlagt da hun i tillegg begynte å strikke to ol- herregensere og marius-gensere til jentene som også skulle være ferdige til jul. Men nå er de helt klare.

Jeg kan ikke hjelpe dere med hvordan hun har gjort det, mamma er utrolig dyktig innen strikking og sying. Jeg vet bare at posene er strikket av ull etter et mønster fra en pute, jeg valgte strikkemønsteret jeg syntes var fint og jeg syntes det var moro å kunne gjøre det den litt annerledes enn risarosa sin når mamma først skulle lage de til meg. Hun har sydd et grått bomullstoff bak på de strikkede delene for at den hvite dundynen inni ikke skulle skinne igjennom. Stoffet inni er laget av rosa babykordfløyel, det er et veldig mykt og slitesterkt stoff. Posene er fylt med dundyner, og jeg vet at mamma kjøpte en voksen dyndyne som hun sydde fyllet ut av. Det er glidelåser slik at jeg kan ta av trekket og vaske det i maskinen på ullvask. Hun har også heklet en kant rundt åpningene og heklet rundt en knapp som ender i en blomst som knapper på posene. De er bare SÅÅÅ LEKRE!! 

Virkelig håndarbeid på sitt beste. Som mamma sa, de her får du ikke lov til å selge. Og det er helt sikkert, det hadde jeg aldri gjort, disse skal med i skattekisten til jentene. Tenk hvor moro for dem å ha denne flotte vognposen den dagen de blir voksene og kanskje selv får et barn. Jeg skal heller få til å sy om det rosa i en annen farge om de får en gutt ^^, 


Faller i smak hos store og små ^^, 


Baksiden


Gjemt glidelås for å ta ta ut dynen slik at stoffet kan vaskes

Mamma sier alltid til meg, bra håndarbeid skal se like flott ut på vrangen. Så trur dere ikke at jeg kan vrenge posene om jeg ønsker å ha de rosa med grått inni <3

 
Midt på ser dere den andre glidlåsen som tar ut fyllet i den store delen.


Detalj, heklede knapper på utsiden av en hard knapp

Her ligger jentene ute i den “nye” vogna, i de nye dunposene for førstegang. I dag sover jentene i låven pga det voldsomme vindværet. Babycallen er da et must og for å skryte litt mer, dette må være verdens beste babycall, hihi. Vi er så fornøyd med den store og små, den spiller musikk og lager stjernehimmel i taket <3 Du finner den med 10% av prisen HER

83 kommentarer

Siste innlegg