Resultat av SHOPPINGrunde

Tenkte å vise frem det jeg og jentene fikk handlet på shopperunden vår på farmanstredet i Tønsberg i dag, og jeg sitter her og ler litt. Jeg ser jo på det jeg har kjøpt at jeg har blitt mamma med stor M! Jeg reiste til byen med bursdagspengene mine og det eneste jeg har kjøpt til meg selv er 8 kaffekopper fra Søstrene Grene til hele 104,- totalt. Haha.. Jaja, det er vist viktigere for meg å sette barna mine først så for ta det som en positiv egenskap. 

Planen med dagens handlerunde var kaffekopper, stoff og noe hobbysaker slik at jeg er rustet når jeg fra mandag av skal begynne som dagmamma og det å ta en tur til byen må bli lagt til helgene. Må jo si jeg holdt meg godt innenfor planen min ^^, 

Først litt til kjøkkenet

Det ble litt bakesaker, jentene har jo snart bursdag så da tenkte jeg å prøve meg på litt morsome fargeglade kaker, i tillegg kan kakeformen brukes til mer. Jeg har nemlig en hobbyplan til mandagen, så det er bare å glede seg 😀 Bakesakene er kjøpt på panduro
I bursdagen min oppdaget jeg at jeg trengte nye kaffekopper da jeg måtte dra frem julekoppene for å ha nok til alle. Og jeg kjente jeg ble rimelig fornøyd med meg selv når jeg fant kopper til 12 kroner stykk. Helt latterlig billig! Synes den duse rosafargen var så nydelig også så det blir nok ny favorittkopp for meg. 

Så litt hobby

Farger, maling, pynt og fingermaling måtte også være med hjem. Så blir det spennende å se hva jeg får ut av dette etterhvert 🙂 Alt er fra panduro 

Nye deilige stoff

Fant frem noen nyyydelig stoffer på panduro, de blomstrete er Tilda-design som jeg bare forguder. Ser dere hvordan stoff det rosa med hvite prikker på er? Det er en voksduk, og jeg gleder meg veldig til å prøve å sy det jeg har i tankene, en liten hemmelighet enn så lenge. Tar vel ikke lang tid før resultetet titter opp på bloggen, for det KLØR i fingrene etter å få begynt! 

Og litt til jentene 

Måtte bare innom H&M en liten tur for jeg trengte noen nye strømpebukser. Fant også en nydelig bolero i fargen gammelrosa og sandaler på salg. Sklisokkene måtte også være med, det er jo ikke lite lett å skulle gå rundt med glatte sokker når man i tillegg er litt ustø på beina 🙂 

33 kommentarer
    1. Så mange fine og praktiske ting. Nå blir nok småsnuppene glade når du har planlagt så mange fine ting dere kan gjøre sammen 🙂
      Veldig fine stoffer også! Åh, det er så kjedelig at jeg bor så langt unna stoff og stil 🙁 Alt jeg har handlet har jeg kjøpt på nettet. Det funker jo helt fint, men på grunn av fraktkostndene pleier jeg og handle for over 1000 kr. for da er det fri frakt. 😀 Og jeg kan jo ikke handle stoff for 1000 kr hver uke heller! 😛
      Åhh, selv om det kanskje er en overraskelse så må jeg bare gjette på hva du skal sy med voksduken. Jeg tenkte det med én gang jeg leste det; Regntøy til jentene! 😀 Hvis det er feil, kanskje det hadde gått an å prøve?
      Ha en fin kveld videre 🙂

    2. Første gang jeg kommenterer her, men har lest denne fine bloggen fra starten.
      Ville bare tipse deg om skinntøffler til jentene. Har brukt det til begge mine fra de begynte å bevege seg på gulvet. De får bedre “tak” og når de er også sklisikre når en reiser seg og går… Finnes i ulike butikker i mangw prisklasser, min erfaring er at det er ikke de dyreste som er best:)

    3. Så fine og gøye innkjøp 🙂
      Du er en helt fantastisk mor med to helt fantastiske små tuller! De begynner jo å bli så stor :O
      Vil tippe at du kanskje skal lage noe form for regntøy til jentene? Gleder meg til å se resultatet 🙂
      Kos deg videre, klem <3

    4. for noen nydlige jenter du har! 🙂 og kreativ du er. (første gang jeg er innpå bloggen din)
      lurer bare på en ting, kler du alltid jentene i like klær?kommer du til å behadle de ulikt?
      jeg er tvilling selv, og jeg mener det er viktig å kle de ulikt selv om det er super søtt å se tvillinger i like klær, men det som ofte er problem med de som er tvillinger er at de tror tvillinger er en peson og ikke to. tvillingmøde er ofte lite bevist på dette.

    5. Janne: jeg har tatt opp dette teamet tidligere. Som regel kler jeg de likt, det vil nok endre seg når de begynner i barnehage. Hadde en periode hvor jeg kledde de forskjellige og jeg oppdaget da at jeg slet med å se forskjell på barna mine fordi jeg skilte de på klærne og ikke på deres små ulikheter som eneggere. Det er en av grunnen til at jeg kler de likt, jeg vil kunne se forskjell uavhengig av hvordan klær de har på seg. En annen grunn er rett og slett at det er vanskelig å finne klær av hva jeg kaller “lik verdi”. Jeg synes ikke noe om at en er finere i klærne enn den andre. så så lenge de er små velger jeg hva som er best for oss, så får de velge selv senere. Blir jentene passet av andre klær jeg de gjerne i forskjellige farger og de har fargekoder som de rundt oss kjenner til slik at de lett vet hvem som er hvem.

    6. Kan du ha en spørsmålsrunde snart ? 🙂
      Syns du det er vanskelig å se forskjell på tvillingene av og til ? 🙂

    7. okey. jeg bare lurte 🙂 håper du ikke ble fornærmet av det.
      jentene dine er nydlige og du virker som en kjempe god mor 🙂
      jeg forstår det du mener med klær av “lik” verdi.
      Ha en fin dag sammen med jentene 🙂

    8. Er så utrolig imponert over deg! Har vært fast leser siden starten, men har sjeldent kommentert.
      Syns det var høyt på tide at jeg sa noen ord 😉
      Du er sinnsyk kreativ og jeg kan ikke forstå at du har tid til alt med to små (herregud så nydelige de er forresten). Du er utrolig flink til å sy, blir sinnsykt imponert og har til og med lyst til å begynne å sy selv bare pga deg (og jeg har aldri rørt en synål før!) Hadde vært kult om den voksduken ble to regnfrakker! Det hadde vært så søtt. Uansett hva det blir gjør du det nok dødsfint:)
      Du virker som en utrolig flink mor, jentene er heldige 🙂
      Ønsker dere alt godt videre og håper du fortsetter å blogge i mangemange år til:)

    9. De kaffekoppene var helt greie, men de så veldig billige ut! 🙂 men det var de jo også! Ellers var alt det andre veldig fint!! 😀

    10. De tingene på første bilde, kan man kjøpe det på en nettside eller? Har du forslag til kordan side foreksempel?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg