The perfect FRIDAY!

Denne morgen har vært den perfekte morgen! I dag er siste dag på en liten stund hvor jeg er alene med jentene på dagen siden jeg starter som dagmamma fra mandag av. Derfor tenke jeg å ha en skikkelig kosemose deilig fredagmorgen. 

Vi startet dagen halv 8 med lek i senga til mamma. Kl 8 var vi klare for frokost og etter to brødskiver hver på jentene fikk de leke på gulvet mens jeg begynte å bake litt. Kjøpte en bakepakke på panduro i går og tenkte det var greit å øve litt før bursdagen deres om 3 uker. 

Mens kakene ble stekt var det noen som hadde veldig lyst på det de så der inne

Det ble også tid til litt mammakos og moro ^^, 

Sofakos med kaker, saft, kaffe og tegnefilm

Slik ble de ferdigpyntede kakene, rosa og hvit glassur så klart! Jentene fikk servert lunket solbærsaft. Første gang de får saft, er ikke akkurat noe jeg synes er greit å gi hver dag, men en gang i blandt for kos må være lov. Saften er faktisk også min hjemmelagde solbærsaft som jeg lagde på sensommeren i fjord med bær fra hagen. Det er nemlig det beste BT vet, han fikk alltid hjemmelaget sobærsaft da besteforeldrene hans bodde her, så da må jo jeg vidreføre tradisjonen med saftdampingen når vi har to store solbærbusker rett utenfor huset. Kaffe på meg i de nye koppene fra Søstrene Grene. 

En lilla ullgjeng satt seg godt til rette i sofaen med tegnefilm på TV og STORKOSTE seg ^^, 

 

GOD HELG til dere 😀 

21 kommentarer
    1. Fine dere er! kos dere med denne deeeilig fredagen!
      Så sees vi sikkert snart! 😀
      Gooood helg! <3

    2. Så herlig bloggen din er! Er lenge siden jeg har hatt en fast blogg jeg leser, men din er jeg innom hver dag. Du har så herlige jenter ! Er ikke ofte jeg blir babysyk, men med dine to jenter kjenner jeg at jeg gleder meg til å få små selv ^^
      Mvh Mia.

    3. Haha, så søt med kjeksen i munn! Måtte småflire litt for meg selv 🙂
      Kan de spise kaker så tidlig altså? Bare spør av nysgjerrighet altså, gutten min er 7 mnd nå. Og lurer på ting han kan spise etterhvert 🙂

    4. Sitter å ser på nyhetene, 9 av 10 tar abort pga downs!
      Det er sykt, hva skjer med verden?
      Hva synes du om det? Er det akseptabelt?
      Jeg hadde aldri tatt abort. Med mindre barnet ville lidd med smerte og død ved en fødsel. Alle fortjener å leve, selv om noen kan kreve mer enn andre. Barn er barn og man får like mye kjærlighet for dem alle. Skulle man angre på barnet om det ble født uten hørsel også? For meg henger dette ikke på grep.

    5. Å så fantastisk herlige bilder! 🙂 Så koselig og stemningsfylt 🙂 Gleder meg til mine tvilling jenter blir så store at vi kan sitte sånn å kose. Vi storkoser oss nå også, 3,5 mnd, men vi gleder oss til vi kan se tegnefilm og kose med litt annet enn pupp ^^

    6. EG SMELTA av dissa nydelige jentene! FOR en utstråling og koooor vakre dei eee!!!! SMELTSMELTSMELT!!!!! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg