PUSSE opp!!!

Gud BEDRE!!! Jeg har plutselig oppdaget hvilket prosjekt vi har begitt oss ut på! 
Det er en del som har etterlyst hvordan barnerommet blir siden jeg for noen uker siden la ut bilder fra gulvpussingen. Vi startet med liten håndpussemaskin, og skjønte fort at det ville bli et endeløst prosjekt. Det er MYE gulv som skal slipes, faktisk hele andre etasje og et soverom i første etasje!

Vi har ventet på en helg med fri slik at vi kunne leie en stor maskin til å hjelpe oss med jobben. Siden tregulvene er såpass gamle holder det ikke å gå over en til to ganger slik som bruksanvisningen antydet. Gulvet er så ujevne at vi må over gud vet hvor mange ganger selv med den gedigene pussemaskinen..

Derfor har vi ikke kommet så mye lenge med barnerommet enn bildene under viser.

Vi har heldigvis barnepass til jentene slik at vi får vært litt mer effektive. BT går med pussemaskinen og jeg pusser alle kanter og hjørner med håndpussemaskinen. 

Det kommer til å bli så sinnsykt bra når vi er ferdige selv om jeg ikke ser lyset i tunnelen helt enda! 
Føler meg så sykt handy i dag! Haha, har på meg BT arbeidsbukse og drikker cola fra boksen 😉  

8 kommentarer
    1. Uff, misunner dere IKKE! Vi ble nettopp ferdig med stuegulvet vårt. Har pusset ca 45kvm med gulv som har vært ødelagt med alt for mye lakk og bonevoks og hele pakka. Den første pussemaskinen ville ikke ta det, så måtte leie en annen maskin som tok litt hardere i! Så måtte vi gå over med den første pussemaskinen etterpå noen ganger. Ble ferdig med 3 strøk lakk på gulvet i går, så nå er det endelig ferdig! Litt av en jobb, men såå fint det ble til slutt i forholdt til utgangspunktet 🙂
      Lykke til!

    2. Mener du skrev i et tidligere innlegg at dere har en tomt dere skal bygge nytt hus på,får jeg spørre hvorfor dere da velger å pusse opp..? Tidkrevende 🙂

    3. Tine: vi skal etter hvert bygge nytt hus her på gården ja, men siden det er en kostbar affære vil vi ha det koselig i vårt hjem frem til den tid skjer 🙂 jeg er 23 og BT 25, vi er ikke født med gull opp etter ørene 🙂

    4. Slipte gulv blir veldig fint, men det er masse jobb. Så dere er flinke til å stå på:) Vi gjorde også det her vi bor og det var litt av en prosess 🙂

    5. Marianne: åh, fy fillern! Hadde vi vist hvor stor jobb det var hadde vi smelt opp laminat i stedet, men jeg er veldig glad nå for at vi pusset. Veldig hyggelig å ta vare på det flotte gulvet som var gjemt bak slitasje og malingsflekker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg