Hjemmesydd BarneSKJØRT

GOD FREDAG! Nå er det helg igjen, ukene går så fort! 
I dag fant jeg frem symaskinen min, fikk så lyst til å sy et skjørt til O2, det er noe de ikke har. Jeg har rukket å sy et, og da syntes jeg at jeg fortjente en liten kaffepause med litt blogging. Det er jo tross alt fredag. Jeg tenkte at jeg skulle være så grei å dele oppskrift med dere denne gangen, jeg har veldig lyst til å gjøre det for hvert plagg jeg syr, men det tar så syykt lang tid, og med tre 1 åringer i hus har jeg ikke så mye tid til overs lenger.

Dette skjørtet er enkelt å klare å tegne et mønster til selv, om man vet sånn ca hvordan det skal se ut. I mellomtiden kan jeg friste med bilder av det ene ferdige skjørte. Jeg har fått lov av moren til Sophia å vise et par bilder av S på bloggen i dag. For Sophia og jeg har hatt skikkelig alenetid. S tok en liten tjuvstart på dagluren da hun sovnet ved matbordet i halv 11-tiden, jeg hadde ikke hjerte til annet enn å løfte henne over til lekegrinden og legge et pledd over henne, så da jeg la O2 kl 12, våknet S og siden har vi kost oss inne med musikk, leker og sying. Jeg måtte jo se om skjøret passet underveis siden jeg syr fra hodet og egen tegning. Så da fikk S være min lille prøvekanin. Om dere vil se mer til denne vakre jenta så skriver moren, Charlotte en fantastisk søt blogg HER

Dette skjørtet er ganske likt som det skjørtet jeg har sydd til meg selv som så veldig mange ønsker seg fremgangsmåte på. Med fremgangmåte på dette skjørtet burde dere klare og gjøre om størrelsen til en voksensize 😀 Kommer tilbake til det i innlegget med fremgangmetoden. 


Foran


Detaljer foran


Passet perfekt til Otilie også, som er veldig opptatt av å kose med bamsene sine om dagen ^^,


Bak


Detaljer bak


Og til slutt enda et nydelg bilde av Sophia

 God HELG!

28 kommentarer
    1. Du lager så utrolig mye fint og unikt! Jentene dine er heldige 🙂 De kommer nok aldri til å ha på det samme skjørtet som de 10 andre jentene i klassen også har på seg, haha.
      Ta gjerne en tur innom bloggen min, og legg gjerne igjen en kommentar 🙂

    2. Såå fine skjørt, og så fine jenter <3 men jeg har et spørsmål. Jeg vet jo at O2 står for jentene dine. Men hvorfor akkurat O2? hehe, ganske latterlige spørsmål da egentlig.
      Du inspirerer meg veldig <3 ser hvor jentene dine har fått skjønnheten fra 😉

    3. Hei Stine! Utrolig fine bilder, du er så flink og kreativ! 😀
      Jeg har litt lyst å nevne en ting for deg.. Og det er det at det tar veldig lang tid å laste opp bildene på din blogg. Jeg må ofte “refreshe” flere ganger, og jeg vet sjelden om jeg har fått opp alle bildene. De kommer ikke av seg selv. Har tenkt at det er fordi jeg kanskje har tregt nett, men jeg opplever det ikke på noen andre blogger/sider. Tenkte kanskje du ville vite om det. Har så lyst til å se alle bildene, men må gjerne oppdatere siden opptil 5 ganger for å få det til?. Kanskje flere opplever det samme som meg?
      Ha en fin helg 🙂

    4. Sandra: det var merkelig, har ikke hørt noe om det før og har ingen problemer med å få opp bildene med dataene her i hus. Men takk for at du sier i fra 🙂

    5. Søte snuppene og fine skjørtet! 🙂
      Jeg har aldri hatt noen problemer med bildene dine. Jeg åpner nettsiden, får opp teksten og så 1 sekund etter popper bildene inn en etter en 🙂 🙂 Jeg har heller ikke noe spesielt “superinternett”. Kun det “vanlige”, så det er nok bare pc’en/mac’en/nettet til Sandra. Tror jeg da 😉

    6. Hei:)
      Lenge siden sist-på tide å legge igjen et spor nå:)
      Nydelige barn og klær-er så imponert av alt du lager!!!
      Jeg nyter tiden hjemme og har bestemt meg for å være hjemme lenge, baby mini som var liten er blitt en deilig klump på 8 kg og vi nyter hvert sekund!!!
      Stas å se at rangler fra Smokkeline er i bruk:) de vokser kanskje fra den snart? Si ifra om du vil ha noe til vognen:) masser fint der også 😊
      Jeg har kjøpt stoff, inspirert, men ikke fått svingt meg rundt enda…imponert over din effektivitet… God helg❤
      Klem fra Karoline

    7. Tuuuuusen takk for oppskrift på skjørt. Kjøpte inn stoff for lenge siden og har prøvd å google meg frem til oppskrifter på nett men har ikke funnet oppskrift i den fasongen jeg ville ha 🙂 og har levd i håpet om at du ville legge ut en oppskrift til slutt 😉 nå blir det skjørtlaging. Har også kjøpt Tilda stoff. Veldig fine stoffer <3 Igjen,tusen takk for at du gadd å legge ut:) Skjønner det tar mye tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg