Different days!

I går hadde jeg tiden til å skrive hele tre innlegg, og i dag har jeg ikke satt meg ned før nå. Ikke at jeg egentlig har tid til å sitte ned nå heller, men jeg tok meg friheten mens grillen blir klar. 
Jeg skal si dere at vi har begynt på noen omfattende prosjekter nå!

Til morgen i dag kjørte jeg med jentene til mamma for å spise frokost der, søsteren min med dateren var også der så det var en veldig hyggelig frokost. Så reiste jeg hjem uten barna, for nå har vi tatt fatt på husets utside! Det er nok 10 år siden det ble vasket sist og enda lengre siden det ble malt. Vi har vasket halve huset med høytrykkspyler og det var nesten som å male huset da vi fikk vekk alt smuss og skitt. Men siden det er enda lengere siden det ble malt så har også mye av maligen flasset av grunnet høytrykkspyleren. Det var også planen da de har hengt på i løse filler. I morgen begynner husmalingen. Jeg gleder meg så ufattelig mye til å få freshet opp husets utside, det ser virkelig så falleferdig ut slik det er nå.

På husets ene hjørne var plankene råtne, så jeg har lekt snekker i dag og beskjært + snekkret opp 5 nye bord. Da jeg sa til BT at jeg kunne prøve å gjøre det slik at han kunne stå i stigen å vaske (noe jeg ikke tørr) sa han: “ja, det kan du, jeg vet jo at du klarer det” – Slike ord synes jeg er så koselig å høre. Bare det å høre at han har trua ^^, Og skal jeg si det selv, så ble det meget så bra. Haha.

Denne døren får både BT og meg til å grøsse, skal bli godt å få inn nye glass og litt hvilmaling. Jeg har skrubbet, skapet og pusset den for gammel flassete olje i dag. 

Å male huset er bare et av prosjektene for utsiden vår, så gled dere til å følge fortsettelsen. Jeg skal holde dere oppdatert med bilder, jeg trur dette kommer til å bli sååå bra!! 😀

 

 

10 kommentarer
    1. off.. det er bare styr med hus:) Bur selv i ett gammelt hus, som sikkert er snekkeret på utvendig av et tømrehus men har selv pusset opp på innsiden ein del. Ett hus som puster med andre ord. men ene veggen uten vinduer eller værveggen som vi kaller det, er i grunnen dårlig stand og vi tru ikke den vil holde en vinter til 🙁 så planen er å ta den i sommar etter første slåtten/ første omgang med å lage rundballer:) Har selv ordnet i hagen i dag! 🙂

    2. Oj, det så ut som om det var på tide med en make over, hehe ☺ skal bli gøy å se resultatet og jeg gleder meg til å lese om de andre prosjektene dere har på gang!! Lykke til med malingen imorgen 😃

    3. Jeg elsker slike prosjekter. Hvor man må vaske, pusse og til slutt male. Hvertfall om man får solsteken i ryggen, da får man solt den hvite baksiden man ikke ser så ofte.

    4. Det er mye jobb med hus, det merker jeg og. Men gud for en frihet vi har da! 😀 Er bare å glede seg til resultatet 🙂
      Kan ikke du lage et innlegg om sminken du bruker? 🙂

    5. Vi også holder på sånn! 😀 har et hus og to hytter, den ene er ny, mens det andre huset er fra 1700-tallet, så det er MYE vedlikehold spesielt på det gamle! Men så er det SÅ gøy å se resultater da 😀

    6. Er så moro å følge bloggen din, du har så fine innlegg! Gleder meg til å se hvordan det blir, og hvordan det blir når barnerommet er ferdig 😀 Følger med hver eneste dag!

    7. Artig å lese bloggen din:D
      For vi holder på med de samme tingene. Har to barn, pusser opp jentebaby rommet, holder på å friske opp utsiden av huset, og jeg liker også å male gamle møbler, sy egne klær til barna og utfolde mine kreative evner. Er nesten som å lese om meg selv:D Vi har ikke hest da! Men vi har Reinsdyr som tusler rund i hagen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg