Mannens favorittmiddag!

Dagen i dag har vært travel og arbeidsom, vi har knapt tatt oss tid til å sette oss ned for å få i oss litt å drikk. Og da skal jeg si dere det var herlig å fyre grillen for å så lage en veldig rask og enkel rett som er veldig smakfull og god. Jeg føler at denne retten er en skikkelig mannerett. Kjøtt, poteter, saus og ikke for mye grønn dill og dal. Haha

Tenkte jeg kunne dele den med dere, nå som vi går inn i en tid med mye grilling 🙂 

Skjær opp poteter eller søtpotet (gjerne litt av hver), og lødløk – Legg en passe posjon til hver person på et stykke folie (er det fire personen lager du fire foliepakker, en foliepakke til hver med passe mengde potet i). Dryss over mais og godt med olivenolje samt ønskelig med salt og pepper. Krøll sammen folien slik at det blir en pakke. 

Legg foliepakkene og kjøttet du ønsker ved siden av på grillen. Vi hadde biff i dag, men denne retten passer godt til de fleste kjøttyper. La det stå å steke til potetene er bløte helt igjennom. Mens potet og kjøtt ligger på grillen kan du lage din favorittsaus. Jeg lagde en peppersaus med chili – veldig enkelt: Brun smør i en kjele, ha i en spiseskje mel, rør godt, spe på med vann, ha i en kjøtt-bulljongterning og smak til med salt, pepper og chili. DET TRENGER JO IKKE VÆRE SÅ KOMPLISERT 🙂

Og tada, du har en deilig middag. Jeg er et skikkelig ostemenneske så jeg MÅ ha litt fetaost til grillmat ^^, 

Ha en fin kveld og kos dere masse i solskinnsdagene fremover! 

5 kommentarer
    1. Haha, lo litt av innlegget du skrev litt lengre ned her om de spørsmålene som ofte blir stilt.
      Jeg er tvilling, jeg elsker det, jeg elsker søstra mi. Kan ikke se for meg et liv uten å ha en tvillingsøster. Hun studerer i en annen by, jeg flytter til en annen by for å studere i august. Selv om det er maaaange mil fra hverandre så snakker vi sammen hver eneste dag! Enten det er på telefon, melding, Facebook eller snapchat.
      Døtrene dine er fantastiske fine små jenter! De kommer til å ha god nytte av hverandre i framtida. De aner det ikke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg