Hvordan hadde det vært med bare en?

Jeg har landet på sofaen etter noe som føles som uendelig mange timer med malingskosten! Vi har malt hele helgen og hele sist helg, så i morgen håper jeg vi nærmer oss ferdig. Hele kroppen verker, så jeg kan nesten ikke klare å beskrive hvilken god følelse det er å ligge meg beina i sofaen med et glass vin ved siden av og dykke inn i min lille verden “bloggen”. 

Hele denne helgen har jeg lurt på hvordan vi skulle klare å være så effektive som vi har vært om vi bare hadde fått et barn og ikke to i slengen. Vi pleier aldri å ha noen problem med å få litt hjelp med jentene om vi har noen store prosjekter på gang slik at vi begge to kan jobbe for å bli ferdig, men akkurat denne helgen var alle borte. Jeg så vel for meg at vi ikke kom til å få gjort stort, eller at vi måtte jobbe annen hver gang, siden en av oss måtte være med jentene. Men nå sitter jeg her og er så overrasket over hvor snille og flinke små jenter vi har. Vi har så og si jobbet i ett kjør fra morgen til kveld, og jentene har lekt så selvstendig sammen. De har jo hele tiden vært rett i nærheten av oss slik at vi både kunne snakke med dem og se dem, men jeg hadde ikke trudd at de hadde tålmodighet til å leke så lenge uten å skulle klenge på oss eller dyppe hendene i malingspannet hele dagen.

Jeg har jo sagt det tidligere, men i bilen med mammaen til Sophia fikk jeg på nytt høre: “det må jo være mer slitsomt med tvillinger selsagt” og nei, sannelig så trur jeg ikke det. Vel jeg har jo aldri prøvd å ha bare et barn, så jeg kan jo ikke si at det er fakta heller, men da jeg fortalte Charlotte at jeg ikke trudde det var mer slitsomt, men heller slitsomt på hver sin måte var hun veldig enig med meg. For det er helt utrolig hvor mye avlastning man får som foreldre ved at jentene faktisk er to. De leker så godt sammen, de sitter side om side, skravler, bytter leker, rapper leker, krangler litt, ler, krabber etter hverandre og utforsker alle kriker og kroker sammen. Og når BT og jeg hamret opp nye vindskier på huset satt jentene på bakken og danset etter takten, de jentene altså, de får meg til å le og smile så mye! 

Vi måtte ha en liten bollepause midt på dagen i dag og da måtte vi ta noen selfier. Haha! Jeg dør, jeg skal i hvertfall ikke ha på meg at jeg er ei dolle. For her er meg uten sminke, bustete hår og maling overalt. Kan dere gjette hva pappa kaller meg?? 

“Freckle Face” kaller han meg, og legger til “det er det søteste jeg vet” 

Selv med jord i fjeset og møkk fra topp til tå er dere det vakreste jeg vet <3

Jeg liker å synge og under dette bildet synger jeg en sang. Kan dere gjette hvilken? 

Det var ikke “hode, skulder, kne og tå”, men “lille Petter-edderkopp” som klatret på sin hatt. De er bare såå søte når jeg synger denne sangen og de viser hatten, regnet og solen som skinte med hendene sine ^^, 

15 kommentarer
    1. Fine bilder, og du har fregner det var det første jeg så 🙂 Jeg får også utrolig mange flere fregner til sommeren. Du kledde dine 🙂 Ha en fortsatt god pinse!

    2. Kjenner meg absolutt igjen i det at det kan være mer slitsomt med èn enn med to 🙂 Har en gutt og jente med 14mnd aldersforskjell, og det er helt utrolig hvor mye glede de har hatt av hverandre! Absolutt mye avlastning når de kan leke sammen og har selskap i hverandre. Merket veldig godt det når jeg fikk tredjemann, da vêr eldstejenta 5 og gutten 4, og jeg ser nå hvor mye mer masete og klengete lillesøster er. Når de eldste er hjemme er det såklart mye hjelp i dem, men på dagtid når vi er alene så krever hun mye mer av meg enn de to andre gjorde. Nå nærmer hun seg 1,5 så det er klart hun blir mer og mer selvstendig hun også, men jevngamle søsken er absolutt gull verdt til tider 🙂

    3. Jeg har vært litt dårlig til å kommentere i det siste, men jeg leser bloggen din hver dag! 🙂 Jeg tror du har helt rett i at det er “mer slitsomt” på hver sin måte å ha 1 eller 2 barn på én gang. Det blir jo dobbelt opp når du f.eks skal skifte bleie, kle på dem og sy klær til dem. Jeg skjønner også helt klart at det kan være bedre å ha tvillinger med tanke på at de kan leke og underholde hverandre. Min Olivia har “tvillingen sin” i speilet, og hun elsker henne! Haha. Hun er så søt når hun ler og tuller mot speilet, lener seg mot det og skal både ta, nusse og kose :p I skrivende stund står hun ved siden av meg og drar meg i beinet. Det er ingen tvil om at hun vil opp på fanget. Jeg tuller litt med henne og leier henne inn i stua der vi finner både ballen, dukken og andre morsomme ting. Jeg kommer tilbake hit og fortsetter og skrive. Hun sitter allerde på gulvet ved siden av meg og leker med skoen sin :p Vi har helt fra hun var liten vært klare på at hun må klare å leke alene og det gjør hun også. Men ikke så veldig lenge av gangen 😉 :p Det er nok 100 andre fordeler med å ha tvillinger, men denne tingen er vel det som jeg savner mest hos min enling 😉
      Ha en super dag! Håper dere snart er ferdige med malingen! 🙂 Flinke dere!

    4. Cathrine Narum: godt du fremdeles er her da^^, haha, ja ikke sant. Jeg synes jeg kan se for med din lille Olivia som vil ha litt oppmerksomhet. Er jo koselig det også, men er ikke alltid det er like lett og gi oppmerksomhet om man er midt oppi noe. Ha en fin pinse og nyt været om det er like bra som her ^^,

    5. Så koselig helg:) elsker bloggen din, skriver så bra og setter ord på mye jeg kjenner meg igjen i! Ha en flott kommende uke!

    6. Det er fantastisk å ha tvillinger! Alle jeg møter synes synd på meg pga jeg har to men jeg føler meg sååå heldig! De leker så fint sammen og sitter lenge og skravler, selv om jeg har gutt og jente er det like stas for de å være sammen! Det er mye avlastning i å ha tvillinger for de er så flinke til å aktivisere seg selv og det er lite mas,ihvertfall iforhold til mine venninner som har en. Jeg er selv enegget tvilling og hun er min beste venn😀 Vi er heldige Stine😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg