Noen kaller det dritt, jeg kaller det skatt!

Beklager at jeg er litt treng med bloggingen i dag. Det har seg nemlig slik at jeg har 110 prosjekter på gang. Ok, så tok jeg nok litt i, men det er ganske mange prosjekter og jeg blir så fantastisk ivrig. De siste to ukene har rompa mi knapt hatt nærkontakt med sofaen, og det er så gøy. Jeg sover jo som et lite barn når jeg kommer meg i seng, for det tar virkelig på å jobbe fra morgen til kveld. I dag ble jeg nødt til å drikke en STOR kopp kaffe latte før kroppen klarte å kvikne seg til. Kaffe er magi altså, siden den koppen ble inntatt var jeg i fyr og flamme igjen. Først masse lek med de to små, før det var mat og sovetid for dem. Her er det MYE vind i dag så jeg tok fatt på noen inneprosjekter, selv om jeg måtte ut å male utgangsdøren en gang til. Nå er den helt klar så jeg viser dere senere i dag 🙂 

Jeg har jobbet med soverrommet til BT og meg i dag, i et par uker har vi bare hatt seng på rommet, ikke en gang gardiner. Litt sturslig, men det er ikke det vi har prioritert for øyeblikket. Men nå kommer det seg, og jeg tok meg en ny runde i låven. Jeg  elsker  gamle  låver! Det er så mye historie der, noen kaller det kanskje dritt, men jeg kaller det skatter. 

Jeg måtte le av meg selv da jeg fant ut at jeg skulle ha en tømmerstokk fra taket i låven. Gud vet hvor mange meter lang den er, men en ting vet jeg, den veide MYE mer enn jeg klarte å løfte, derfor ble jeg nødt til å ta med meg saga og sage tømmerstokken i to, mens jeg balanserte meg på en annen tømmerstokk for å ikke dette ned en etasje. 

Da den store tømmerstokken var saget i to, klarte jeg å få den ned til en litt bedre sag enn meg med håndsaga, slik at jeg kunne kappe bitene jeg skulle ha.

 

Jeg trur nesten ikke jeg klarer å kose meg mer enn når jeg finner på et sprøtt prosjekt jeg skal gjennomføre, enda bedre når det ikke koster meg en krone. Jeg gleder meg virkelig til å vise dere resultatet, kanskje kommer det allerede i morgen 🙂 

 

22 kommentarer
    1. Absolutt ikke dritt men skatter å finne i låven. Jeg venter på klarsignal til å raide en låve her jeg bor for min egen låve har jeg allerede tømt for gamle skatter 🙂 Det er så gøy å så mange gode ideer man får 🙂
      Artig å se hva du får ut av de, følger spent med!

    2. Du er så utrolig dyktig! Virkelig inspirerende alt du gjør 🙂 men hvor henter du ideer og inspirasjon fra?

    3. Det er absolutt ikke noe dritt i gamle låver, det er helt klart skatter. Vi har også både låve, sabburd og en gammel redskapsgarasje full av gamle skatter. Det er kjempegøy å gå på skattejakt!
      Jeg er også spent på resultatet 🙂

    4. Har man fantasi, ork og redskaper så er det skatter. Man får jo utbytte av ting man ellers ville kastet. Jeg ser for meg at det blir et bord? Blir nok fint uansett hva du finnerpå 🙂

    5. Jeg fant en barneseng på en gammel låve:D pusset og malte, og den ble råstilig! Min sønn har brukt den i to år, og nå en det lillesøster sin tur.
      er spent på hva du skal lage nå 🙂

    6. Karina: Tusen takk 🙂 Tja, si det. Det er jo mye inspirasjon og hente rundt på nett og instragram spesielt kanskje, men det jeg lager nå kom fra eget hodet. Poppet plutselig ned i går kveld da jeg skulle sove ^^,

    7. Hei, Stine 🙂 Gamle fjøser er absolutte slott for skattejakt! Elsker å dra på mamma og pappas gamle loft og se etter gammel arv som ikke brukes. Du er superinspirerende og kreativ når det kommer til nye ideer, du skulle bare visst hvor mye inspo jeg har fått fra deg og bloggen:) Men jeg er ikke sikker på om den stokken var så lur å sage ned, den ser nemlig ut som en bærebjelke som støtter fjøsen oppe..

    8. line hagerup: Hahaha!! Nei nei, ja, det er en bærebjelke altså, men den var ikke i bruk. Vi har en haug med plank og bærebjelker som ligger i låven 🙂 Så ikke vær redd for at låven faller sammen 🙂

    9. Åå, disse hjulene som er på første bilde hadde vært fine å satt langs den fine hvite ytterveggen 😀

    10. Det “hjulet” som vises på øverste bilde hadde passet perfekt enten forann huset eller ved di blomster kassene du fant på låven 🙂

    11. Tehe, daså 🙂 Tenkte at det var best å si i fra i tilfelle den var i bruk, kjipt hvis låven falt samman. Hehe 🙂 God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg