Slik får du et vakkert hår.

Jeg får veldig mange spørsmål om håret mitt både her på bloggen og instagram, og et ønske fra flere lesere tenkte jeg å skrive et innlegg for å svare litt på spørsmålene om håret mitt. Et spørsmål som går igjen er hvordan jeg klarer å få så langt hår som i tillegg ser sunt ut. 
Min hårhistorie er veldig lang. Jeg har hatt alle farger og hårfrisyrer opp igjennom, jeg har desverre ikke så mange bilder fra fortiden på macen da den bare er 3 år gammel, men her har dere en liten smakebit på noen av mine frisyrer.

Som dere ser har det vært kort og langt om hverandre, det har gått fra mørkt til lyst og noen uheldige hårfarger som guloransje etter forsøk på å bleike selv. Jeg hadde min tid der jeg både klippet og farget håret mitt selv, noe frisørene omtrent rev av meg håret for. Ikke så rart. Det endte med at jeg reiste til frisøren med langt hjemmebleiket platina hår. Det var så slitt og ødelagt at jeg måtte klippe av halvparten bare for å få gredd ut dreadsene som hadde dannet seg i nakken. Og det var vel kanskje da jeg skjønte at det er best å overlate håret til frisørene. 

Og forskjellen er enorm. Det koster jo selsagt en del mer å gi håret pleie fra frisører enn å kjøpe hårfarge og produkter på butikken, men jeg hadde ikke kunnet ha så langt hår som jeg har nå uten frisørproduktene. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde så mykt hår som i tillegg er så lett å gre igjennom, og jeg har heller aldri hatt så langt hår som jeg har nå. Så ønsker man langt hår må man også bruke litt penger på gode produkter, i hvertfall om man ønsker å ha farge i håret. 

Og her er produktene jeg bruker:

Shampo og balsam fra Bed Head. Jeg er veldig glad i Bed Head produktene fordi de lukter HIMMELSK! Jeg har disse store flaskene stående i dusjen, produktene kommer ut ved å trykke på tuten, noe som er helt genialt. Jeg vet ikke om man får kjøpt de store flaskene, men kanskje er det mulig å spørre om å få et par tomme flasker når man er hos frisøren. Vi har fått de av onkelen til BT som er frisør.

Når flaskene over blir tomme fyller jeg de opp med ny shampo og balsam som kommer i de flaskene man får kjøpt hos frisøren, som bildet under viser. Jeg har også en blåshampo som jeg bruker innimellom siden jeg har bleket ombre. Den unngår missfarging av det lyse håret. 

Jeg har en hårkur som jeg påfører i tuppene av håret på kvelden, den lar jeg virke hele natten og dusjer den ut morgen etter. Jeg bruker den ca 1 gang i mnd, men jeg burde vel kanskje husket på å bruke den en gang i uken, for håret blir så utrolig mykt og fint etter bruk av Wonderful Tonight.

Mine daglige stylingprodukter er disse: 

Bed Head Suger Dust er et pulver som jeg drysser på ved hodebunn når håret er nyvasket, dette er eneste måten jeg klarer å lage volum i håret på uten å måtte tupere som ikke finnes godt for mitt hår. Siden jeg har så langt hår blir det også veldig tungt og da blir det veldig flatt om jeg ikke har i et produkt som kan gi volum. Dette produktet er jo supert for de med litt tynt hår også. 
Dry Shampo har jeg nettopp begynt å bruke, det er ikke bra og dusje håret hver dag så da er det veldig fint å kunne bruke dry shampo for en liten quick fix om håret begynner å bli litt fett. 

Bed Head styling cream og en hårspray er alltid nødvendig! 

Og til slutt! Mitt favorittprodukt! Moroccan Oil – helt nødvendig for mitt hår. Jeg påfører oljen i tuppene, oljen trekker raskt inn så det etterlater seg ikke et oljete resultat. Håret blir mykt og blankt samtidig som man slipper at det buster seg til og står til alle kanter etter et par timer. 

24 kommentarer
    1. Du har helt vanvittig nydelig hår, I must say! Mitt er forferdelig flisete og røyter en del nå som jeg ammer, men forhåpentligvis blir det bedre etterhvert 🙂 Gode produkter er definitivt et must for å få et sunt og sterkt hår, det er det ikke alle som har fått med seg 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    2. De selger noen store flasker av bed head serien på blivakker.no til 199,- 😊
      Vet ikke om de selger alle produktene du har der, men du finner veldig mange av de der og til billigere priser enn hos frisøren. Jeg kjøper alt til hår og sminke der. Genialt😉 og for ikke å nevne graviditeten din: håret forandrer seg mye etter en graviditet. Noen får sterkere hår, mer glansfullt og kanskje endret hårfarge.. Mens andre får fetere hodebunnen (som du selv har nevnt tidligere), endret hårstruktur og svakere hårstrå. Det kan jo hende at noen av disse faktorene også spiller litt inn.☺️ Uansitt et nydelig hår du har!

    3. Er bare å google shampooen og balsamen så kommer diverse sider opp der du kan kjøpe store. Feeluniqe, blivakker og blush er kanskje verdt å se innom. Eller selger den lokale frisøren her store flasker bed head, så rart at ikke din gjør det?

    4. Hanne: kan hende min gjør det også, var bare ikke helt sikker 🙂 så bra det finnes nettsider som selger også, virket jo en del billigere og det kommer jo godt med:)

    5. Du har et nydelighår Stine 😉 men må bare si at dere burde styre unna samtlige nettsider nevnt over da deres frisørprodukter IKKE kommer fra leverandrøene… De er enten kopiert eller kommer fra et lugubert gråsonemarket! Ingen frisørleverandørerer i Norge leverer ikke blivakker, Bush, strawberrys osv. (Det er en grunn til at det heter frisørprodukter! Just sayin’) Ha en fin helg i nydelig hjem med nydelige små:)

    6. Lite tips: neste gang du kjøper tørrshampoo, prøv bed HEAD sin ‘oh bee hive’ .. Lukter himmelsk godt og du blir ikke helt hvit i håret som du gjør meg fudge sin.. 🙂

    7. Så flott du bruker skikkelig produkter i håret ditt! Ikke rart du klarer å ha så flott hår da. Men syns jeg så for noen uker siden at du skrev om hvor flott det var å bruke matolje i håret?! Det blir kanskje litt misvisende for leserne dine og si det er så bra og nå er det plutselig en haug frisør produkter du bruker. Jeg er frisør selv og syns du det er flott du bruker skikkelig produkter i håret, jeg tenker at olivenolje er til matlaging og olje til håret er til håret. Jeg kunne i hvertfall ikke tenkt meg å stekt maten min i moroccaoil!

    8. (Mat?)oljen var vel forsåvidt bare et kjerringråd hun brukte for å få ut maling av håret. Viktig å få med seg alle detaljer før en kritiserer 🙂 Stå på Stain! 🙂 Klem Kain

    9. Hmmm, ja innlegget om olivenolje i håret starter med å få fjernet maling. Men hvis det er intensjonen med innlegget, så hvorfor i alle verden skriver du masse om hva olivenolje kan være bra for i håret i resten av innlegget. Om hvor billig og flott hår pleie det er?! Ønsker du være ett forbilde så bør du kanskje holde deg til det du sier og ikke motsi det selv i seinere innlegg. Det blir vel litt mot sin sak, men som flere har kommentert før så hjelper det ikke å si stort. Det du mener er jo rett og det er jo alle andre som misoppfatter.

    10. anonym: jeg står jo fremdeles for at olivenolje funket som bare det! Jeg har brukt det igjen i etterkant også:-) jeg motsier jo ikke meg selv om jeg bruker begge deler. Olivenolje er helt fantastisk og supert for de som ikke tar seg råd til frisørprodukter. Så jeg tar i olivenolje om jeg ønsker litt ekstra glans en dag. 🙂

    11. Fine produkter! De Store shampoo og balsam flaskene får du kjøpt på blush.no, der kjøper jeg mine, veldig gode produkter : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg