Hjemmesydd Jumpsuit

I går avsluttet vi utejobbingen 19:30 for å gå inn å lage middag. Middagen var enkel, taco. BT stekte kjøttdeig, mens jeg skærte opp grønnsager, så da hadde vi middagen på kort tid. Jeg måtte en tur i stallen, så jeg fortet meg av gårde etter maten, da jeg kom hjem var det en fornøyd sjel i sofaen som hadde begynt å se på Star Wars som gikk på TV. Jeg smilte til BT og sa noe slik som: “da kan jo jeg sy litt da” “hva enn som gjør det glad, Stine” 

Jeg liker veldig godt å sitte å sy, mens BT ser på TV. Jeg sitter alltid i spisestuen og spisestuen og tvstuen er jo i samme rom. Så da har jeg litt selskap samtidig som jeg kan følge på med på TV med et halvt øye. Det er nok litt mer irriterende for BT som må høre symaskinen som en ekstra filmeffekt hele tiden, haha!

Jeg har lenge sett for meg et plagg i hodet jeg har lyst til å sy. Og endelig i går fikk jeg realisert fantasien. Jeg rakk ikke bli ferdig med mer enn en jumpsuit da det tok litt tid å tegne og tenke ut hvordan jeg skulle få det til å bli slik jeg hadde sett for meg i hodet mitt. Men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Et slikt antrekk er noe av det herligste jeg finner på små barn. 

Jeg hadde ikke tid til å ta så mange bilder av antrekket på, jeg måtte bare se om jumpsuiten passet og da knipset jeg dette bilde av Otilie. 

Så skal jeg heller få tatt noen flere bilder når jeg har fått sydd to stykk. 

Nyt site dagen i helgen 🙂

23 kommentarer
    1. Kjempesøt! Den passet perfekt til Otilie. Kommer det oppskrift på denne etterhvert? 🙂 Jeg har tegnet opp mønster til heldressen uten armer og med korte bein, er det noe ala det? Jeg har ikke sydd den enda så jeg aner ikke hvordan det blir :p
      Fin liten stubbestol(?) også 🙂 Hjemmesnekret? 🙂

    2. Cathrine Narum: jeg tenkte på det, men lover ingenting helt enda siden vi har så mye å gjøre om dagen. Men denne har jeg tegnet selv så kan jeg vise den om jeg får tid. Er nok ikke samme utgangspunktet som heldressene nei, du ser den har eget stykke øverst så den ligner mer på kjolene jeg har sydd 🙂 stubben lagde BT med motorsaga for et par år siden da han var ute å sagde ned tømmer ^^,

    3. Så fin! Ønsker gjerne fremgangsmåte på denne! Ønsker også veldig veldig videoblogg av deg igjen snart!! 😀

    4. Du er så dyktig!
      Da jeg var mindre lærte pappa meg at det fins ingen perfekte foreldre. Selv om mange virkelig er nær med å kunne kalle seg det;-) Å når jeg leser bloggen din og alt du gjør for jentene dine, er det ingen tvil om at du er den beste mammaen du kan være for jentene:-) Heldige jenter som har en så kreativ og dyktig mamma. Stor inspirasjon i sying (jeg kan knapt sy en knapp på buksa) og stor inspirasjon når det det kommer til hjemmelaget babymat! Ingen tvil om at jeg skal bla tilbake å teste ut når det er min tur til å få barn!
      Ofte når noen bloggere har noe ikke alle har, bruker jenter (hvertfall anonymt) å slenge med leppa. Å jeg håper du slipper det. For istede for å si at jeg er sjalu på deg, vil jeg si at jeg beundrer deg. Å at jeg virkelig skal ta med meg vidre mange av de tingene du tipser/forteller om:-) Ha en fin dag. Hilsen Stine:-)

    5. Stine Larsen: så utrolig hyggelig kommentar! Ingen er perfekte nei, men man kan være den beste mammaen for sine barn og gi de en fantastisk barndom:-) jeg er heldig som har hatt akkurat slike foreldre selv og det er vel derfor jeg prøver å leve opp til mammarollen som jeg selv har vokst opp med 🙂 kreativiteten stammer jo fra et sted 😀

    6. Hei. Så flott den ble. Jeg får bare ikke til å lage mønster og du er jo skikkelig dyktig.
      Ha en fortsatt fin kveld.
      C

    7. C: det er veldig greit om man har noen utgangspunktet:-) hvis du for eks tar buksemønsteret fra meg, kan du du lage veldig mange variasjoner ut i fra det mønsteret. Knebukse, shorts, snekkerbukse osv 🙂

    8. Du har 2 nydelige jenter 🙂 du er heldig som har blitt mamma 🙂 mitt største ønske i livet er å bli mamma 🙂 har bare ikke fått gleden av og bli det enda. Men jeg gir ikke opp håpet noen gang ! 🙂 🙂 ha en fin søndag ! <3 og igjen døtrene dine er vakre ! 🙂

    9. Dette var en utrolig nydelig jumpsuit!
      Har bladd meg nedover bloggen din nå, og blir veldig imponert over alt du får til! Dette er en blogg jeg skal følge fremover!:)

    10. Du er så utrolig flink, blir så imponert! Etter at jeg fant bloggen din lette jeg frem symaskinen vi arvet for ett år siden og prøvde meg frem. Inspirerer skikkelig gjør du! Håper å få til noe lignende til min lille frøken en dag 🙂 luen du la ut oppskrift på har det allerede blitt 3 stk av!

    11. Hei!Har prøvd meg på en bukse etter mønsteret ditt, ble veldig bra 🙂
      Lurte på å bestille ullstoff fra janus, men ser det er mange forskjellige. Vet du forskjellen på de? Kunne tenkt meg noe litt tykt som passer til bukser og luer f eks.. Du nevner krinkelull i et innlegg, har de dette hos janus?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg