TønsbergBy

Kvart på ni våknet jeg i dag. Jeg følte meg trøttere enn trøttest, kanskje ikke så rart da klokken var 3 før jeg fikk lagt meg i går etter en kjempe hyggelig vinkveld med gode venninner. Jeg priset jentene høyt og lavt for meg selv for at de ikke hadde en av de dagene hvor de har våknet kl 7. For å klare å våkne litt listet jeg meg ned til badet og tok meg en oppfriskende dusj. Da klokken var 09:45 gikk jeg opp til jentenes soverom. Det hadde fremdeles ikke vært et pipp fra soverommet, og ikke før jeg åpnet døren og sa “god morgen” våknet de. Klokken 12 reiste vi inn til Tønsberg hvor vi møtte mine herlige venninner Synne og Stine med datteren.

Vi tok en shoppingrunde før vi gikk ned til brygga og spiste en deilig lunsj.

Dagen i dag i bilder

Mindre koselig ble det da BT kom hjem og løp inn på badet. Uff, han har pådratt seg den omgangssyken, så jeg ringte svigers og lurte på om jentene kunne ta natten der. Jeg har såå lite lyst til at jentene skal bli smittet. Kan ikke tenke meg noe som er verre i mammahjerte enn syke barn, og jeg har jo bare målt feber en gang og den var ikke høyere enn 38,5. Haha, kan si det slik at jeg gruer meg veldig til den dagen de også får omgangsyken og kaster opp all næringen de får i seg. Godt det er en stund til barnehagestart, for da blir det umulig å holde de unna smitten. 

Så her sitter jeg da, i andre enden av stuen fra BT. Jeg har akkurat kost meg med sushi sammen med bloggingen, mens han knasker ritz og drikker cola. Tenkte jeg skulle komme meg en tur opp på soverommet til jentene nå og få ferdig siste finish så jeg kan vise dere soverommet i sin helhet i morgen 🙂 

11 kommentarer
    1. God bedring til BT, omgangssyken er noe herk. Det har jeg heldigvis ikke hatt siden ungdomsskolen, men til gjengjeld hadde jeg nesten et helt svangerskap med oppkast.. Føler med samboeren din akkurat nå. Ha en fin kveld hilsen meg 🙂

    2. uff da :/ omgangssyke er noe dritt, rett og slett! Hadde det i desember – endte med sykemelding, klarte ikke å stå oppreist da jeg var helt kake etter den omgangen! Han får ha god bedring! og satse på at verken jentene eller du får det!

    3. Hei 🙂
      Gir deg noen gode tips til hvordan du kan unngå eller hvertfall prøve så godt du kan å unngå den syka der! Jeg har 4 barn og mine får det ikke! Barnehagen lurer på hva jeg gjør med barna mine siden de unngår det hver gang! 🙂
      Vel, jeg er sykt nøye på hygiene, hver gang vi kommer hjem fra barnehage, skole, butikk eller hvor det måtte være så skal de på badet å vaske hendene! Jeg dusjer/bader de hver dag og de bytter alt av klær. Jeg vasker og spriter håndtak og toalett flere ganger i uka og bytter håndkle hver dag! Kokvasker håndklær og bytter på snegen en gang i uka. Tror at de som får dette de går ofte i de samme klærne flere dager, de vasker ikke hender og tenker ikke over hvor fort det smitter gjennom slike ting for bakterier kan det være mange plasser! Skulle de få det er det beste for de å drikke kokt vann med litt salt og sukker i avkjølt slik at magen får de stoffene den mister. Å selfølgelig ike bruke samme håndkle som den syke tørker henden på.. * krysser fingre for at ikke du og dine fine små ikke blir syk* ! Du er ei veldig flott jente med skjønne barn og jeg beundrer ståpå viljen din med mange ting! 🙂 riktig flink er du 🙂 Klem fra 4 barns mamma fra nord 🙂

    4. Som hun over her sier,så er det jo bra med god håndhygiene. Men man får ikke noe sterkt immunforsvar om man hele tiden skal ta vekk alt av bakterier, da blir du aldri immun mot dem 🙂 så å være for ” bakterie ” freak,så heller la de vaske henda før og etter mat, og selvfølgelig vis de er veldig skittne på hendene etter å vært ute, men mer hysterisk trur jeg ikke du trenger å bli , man har bare godt av bakterier 🙂

    5. litt rart at du ikke vil at de skal bli syke i det hele tatt, spesielt med tanke på hvor farlige barnesykdommer er for eldre, men det kommer vel når de begynner i barnehagen! 🙂 skjønner godt at du ikke liker å se barna dine syke!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg