HELE BARNEROMMET!

Pjuuu!!! Nå trur jeg endelig at jeg kan si at jeg er så godt som ferdig med soverommet til tvillingene, jeg kommer nok til å fylle på litt her og der fremdeles, men nå er det i hvertfall så klart at jeg kan vise dere rommet i sin helhet.

Jeg blir glad når jeg går inn på det rommet, det gir en så god stemning og jentene blir i ekstase hver gang. Er de litt trøtte og lei går vi opp ditt og da er det full fart og spenning igjen. De elsker å være der inne. Vi har en trappegrind i bunn av trappen, men den er ikke festet skikkelig da det ikke er noe å feste den i. Det har fungert lenge men nå har de knekt koden på hvordan de skal få åpnet den, og sitter jeg på do da så er de oppe på rommet sitt fortere enn jeg rekker å tørke meg. Haha. Soverommet vårt og jentenes er soleklart mine favorittrom i huset. Hvor mange timer vi har brukt på dette rommet tilsammen hadde vært moro å vist. Jeg skal først vise dere et par bilder fra før oppussingen. 

Veggene på soverommet var favoritt kloreveggen til en katt som har bodd her før vi flyttet inn. Så veggene så slik ut! Det var ikke annet å gjøre enn å slå opp panelplater, noe som var veldig fort gjort for min elskede samboer.  (beklager dårlige bilder, mobil)

Veggene kom på plass og jeg malte tak og lister med Sens da det lå to små nurk i magen min. Resultet var så bra at jeg knapt kunne tru det kunne bli bedre. Men som alle sier, du kan male og fikse så mye du vil, så lenge gulvet er stygt blir du aldri helt fornøyd. Som dere ser på bildet under så var gulvet veldig slitt, det var så ille at vi til tider fikk flis i foten. Siden vi bestemte at dette soverommet skulle bli jentenes barnerom var vi nødt til å slipe ned gulvet. Så har vi oljet det lyst og lakket over.

Og nå ser rommet SLIK UT ! *jeg klapper i hendene*

Grunnen til at jeg nesten ikke tørr å tenke på hvor mange timer som er lagt i dette rommet er fordi det er gjort så ufattelig mye. Og for gøy, er jeg nesten nødt til å liste det opp:

  • vegger er satt opp
  • tak og lister er malt
  • gulv er slipt, oljet og lakket
  • nye gulvlister og alt av ledninger og stikkontakter er fornyet
  • gardinene har jeg lagt opp
  • de to gulvteppene har jeg klippet ut fra et fuskepelsstoff
  • lekehuset (en gammel IKEA hylle) har jeg malt hvit, jeg har skjært ut huset bak av gipsplater og tapetsert
  • tavlen har jeg laget ut av en gammel korktavle
  • vimpelene har jeg sydd
  • sengene har jeg totalforvandlet fra to enkle IKEA senger til prisessesenger ved å lage sengegavl, skjørtekant og sengekant
  • pom pomsa har jeg laget
  • kosekroken med gardinhimmel har jeg laget
  • lyslenkene inne i gardinhimmelen har jeg laget
  • hyllen med de tre boksene på i kjøkkenkroken har jeg snekret 
  • sengesett har jeg sydd – dog ikke dette sette som er på sengene nå for det er fra princess
  • de to gyngestolene har jeg trekt om og malt, de fant jeg på et loppemarked og er opprinnelig to gamle fotgavler

Du finner innlegg og fremgangsmetoder på at som er gjort i kategorien BARNEROMMET. Kanskje har det tatt litt ekstra tid siden vi har gjort alt selv, men det er vel også grunnen til at jeg liker det så godt. Jeg håper dere kan finne litt inspirasjon i vårt kreative barnerom om dere ønsker å lage et rom med sjel i til deres barn. 🙂

 

Del gjerne innlegget om du ønsker å spre litt inspisasjon sammen med meg 🙂

 

 

64 kommentarer

Siste innlegg