Hva skulle jeg gjort uten dere!

Det er ikke så rent sjeldent jeg dagdrømmer om å lever på 1800-tallet. Tenk dere å kunne gå rundt i de FANTASTISKE kjolene og med de sinnsyke hårfrisyrene, sette seg på hesteryggen eller i en lekker hestekjerre når man skulle av gårde og drikke te i de store grønne hagene. Haha, jeg har nok sett litt for mange av disse filmene. Jeg blir helt besatt i slike filmer fra gamledager, jeg synes bare alt er så lekkert. Det kan jo ikke akkurat sammenlignes med tightsen og den løse singletten jeg har hatt på meg i dag. 

 

Men midt på dagen i dag tenkte jeg meg litt bedre etter da jeg sto på kjøkkenet som var bombadert av rot og skitten oppvask. Oppvaskmaskinen vår har gått føyken, så jeg måtte ta all oppvask for hånd! Er  det  mulig,  noe  så  kjedelig! Jammen var jeg plutselig veldig glad for at jeg lever på 2000 tallet, hva hadde egentlig jeg å klage over? Jeg hadde da i hvertfall oppvaskbørste og Zalo fra butikken og rent varmt vann rennene rett fra kranen. I tillegg sto jeg å hørte på lyden til både vaskemaskinen og tørketrommelen som surret og gikk i bakgrunn. Tenk dere før alt dette flotte kom i hus. Er kanskje ikke så rart at kvinner var husmødre og ikke forretningskvinner før i tiden. Jeg synes jeg har brukt hele dagen bare på å vaske et rom fordi jeg måtte vaske alt for hånd. Og jentene synes jeg var verdens kjedeligste mamma der jeg sto med vann og såpe opp etter hendene. En kopp og en skje hver til å leke med holdt dem fornøyde en god stund, men det holdt ikke ut oppvasken for å si det slik. 

Pjuu! Takk og lov for mine tre beste elektriske husvenner OPPVASKMASKIN, VASKEMASKIN og TØRKETROMMEL. En småbarnsperiode uten dere ville ikke vært det samme! 

23 kommentarer
    1. Der vi bod før vi flyttet opp hit til Kongsberg måtte jeg vaske med zalo og børste i esten 3år. Overlevde når vi kommer hit var det en vaskemaskin som funket 🙂

    2. Blir så glad av å komme innom denne bloggen 😀 Er så koselig å se hvordan du har det som tvillingsmamma og hvor kreativ du er! Liker utrolig godt når du har slike innlegg om prosjekter dere holder på med i huset 🙂

    3. Uff, hater å stå og vaske opp for hånd. Men, gjør ikke det så ofte så har egentlig ingenting og klage over. Håper du har hadd en fin dag uansett hvor mye du har vasket 😉

    4. Det er godt å se den siden av deg hvor du legger ut bilder av kjøkkenbenken som ikke er 100 % strøken 🙂 men er veldig glad for oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel, hva gjorde jeg før tørketrommelen?
      Ha en super kveld videre 🙂

    5. Vi har så lite kjøkken at vi ikke har plass til oppvaskmaskin, så her vaskes alltid oppvasken for hånd. Ikke har vi tørketrommel heller :p Går veldig bra, men TAKK GUD for at vi har vaskemaskin. Haha. Det må jo uten tvil være det verste å være foruten. For et stress 😀

    6. Og der var jeg ferdig med å lage babysengen til min datter slik du har laget, takk for at du deler alle fine tips 🙂 jeg hermer litt jeg 🙂

    7. har ikke oppvaskmaskin jeg, men er jo bare meg da 🙂 og heller ikke tørketrommel, men har klesstativ, fungerer for meg 😀 men når jeg bodde hjemme hos mamma hadde vi alt og var avhengig av det 🙂

    8. minlangehistorie: hadde ikke tørketrommel før jentene kom vi heller, men vasken blir langt over med dobbel med to små i hus. Og siden vi ikke har et eget vaskerom ville vi hatt klær på tørkestativ i stuen til en hver tid 🙂

    9. for guds skyld, ikke glem støvsugeren!! med både bikkje i hus, og tre små så blir det fort nok smuler til at jeg ikke hadde giddet å koste alt sammen.. skulle ønske jeg hadde støvsuger langs veggen, slik at det bare var å trykke på en knapp også søg den til seg alt!
      å sitte å dagdrømme om en støvsuger er vel litt spesielt, men når man støvsuger to ganger for dagen, midt i værste røyteperioden så blir det fort slikt! 🙂

    10. tror jeg har en kresen bikkje, men smulene lar hun faktisk ligge igjen.. hun gjør det sikkert bare på pur faen slik at jeg skal ha mer å gjøre.. :-O

    11. her i huset har vi verken tørketrommel eller oppvaskmaskin.. Litt av en jobb når man stortsett er alene med frøkna, og med liten plass! For fy så mye oppvask det blir i løpet av dagen.. og med klær som må tørkes midt i stua blir det en del jobb til tider.. 🙂 så evig misunnelig på alle der ute med tørketrommel og vaskemaskin 🙂

    12. Ina: pjoo!! Da gjør du litt av en jobb. Er slikt som er så kjedelig å bruke mye tid på også. Men plutselig har du plass til å få deg alt sammen du også 🙂 god kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg