Moments of life!

Når solen står midt på himmelen, varmen er på sitt beste, ja da lages det minner for livet. I hverfall for meg. Det er nemlig disse dagene i året jeg elsker høyere enn høyest og dermen printer de seg inn i mitt sinn som et lykkeøyeblikk for livet. 

Dagen i dag har vært en av de dagene jeg kommer til å tenke tilbake på som en av min beste dager sommeren 2014. Min beste venninne Kaja sendte meg en snapp til morgen i dag om at hun var hjemme fra Oslo!! Juhuuu. Vi hadde ingen planer så hun kom bort til oss. Vi tilbringte et par timer med latter, skravling og lek. Varmen var ikke til å holde ut, og dere kan jo bare tenke dere hvor gøy vi hadde det da vi hoppet i vannsprederen slik vi gjorde som barn. Du vet du har en god venn når du kan gjøre de rareste tingene sammen og le av det til magen står i krampe. 


Så etter litt lek og en daglur for jentene tok vi turen opp til Langevann. Som igjen bærer mange minner helt fra vi var små jenter. Det er en liten innsjø som ligger i skogen – for meg er dette et idyllisk sted. Og jeg vet det er det samme for mange som bor i vårt nærområde. 

Litt styrketrening er det å trille frem en overlasset tvillingvogn til vannet, men belønningen er stor når man kommer frem 🙂

Vi fikk badet alle sammen også, veldig fint å ha med en hjelper når man har tvillinger, for det er relativt tungt å ta en på hver arm om dagen. Olivia er den tøffe, mens Otilie er mye mer forsiktig av seg, så mens Olivia lo og plasket i vannen sammen med Kaja, klamret Otilie seg oppover magen min som en liten apekatt for å slippe det kalde vannet. Jeg hadde nok en gang med balja som jeg fylte opp med vann, noe som virkelig slår godt ann om dagen. Var til og med ei mamma som måtte komme bort å spørre hvor jeg hadde kjøpt den. 

Nok en dag er over, og tvillingene har igjen klart å sjarmere en rekke fremmede mennesker. Jeg håper at vår generasjon blir like fantastiske som de vi i dag kaller godt eldre. En eldre kvinne som var på Langevann i dag smilte fra hun kom til hun dro og tok seg tid til å stoppe innom hos oss for å snakke litt med jentene. Kaja og jeg kommenterte på at akkurat slik som denne gamle kvinnen ville vi også bli. Rett og slett lykkelig over livet.  

 

9 kommentarer
    1. Hei 🙂 Kan du lage et innlegg om hva som er bak gardinene på jentenes rom, og hvordan dere fikk den opp? 🙂

    2. Nydelige jenter, har to jenter selv, savner den småbarnstiden. De blir så altfor fort store. Ser ut som dere koser dere max når dere har mulighet. Ha en fin fin dag!

    3. Renahe: Ja, tiden flyr alt for fort. Jeg skjønner nesten ikke hvor året med jentene har blitt av, men på samme tid har jeg aldri lagret så mange gode minner på et år. Jeg har fra dag en klart å nyte tiden til det fulle med mine små, og det er jeg glad for 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg