Hjemmelaget eggesalat

I dag hadde jeg lyst på en ekstra god frokost. Det er jo søndag så jeg tok en titt i hva jeg hadde i kjøleskapet. Og heldigvis hadde jeg ingredienser til å lage eggesalat. Jeg synes det er så godt, at jeg tenkte jeg kunne dele oppskriften min med dere. 

Jeg koker 2-3 egg i 10 minutter

Jeg lar kjelen med egg stå et par minutter i rennende kaldt vann slik at de får kjølet seg litt ned. Så fjerner jeg skallet, og bruk en eggdeler til å dele eggene med. Jeg deler de på langs og tvers

Mens eggene kokte, finhakket jeg litt rødløk

Så har jeg eggene over i en bolle og tilsetter rødløken, majones, slat og pepper etter smak 

Ha en fin søndag 🙂

10 kommentarer
    1. Dette lager jeg ofte! Kjempe godt! Jeg har også litt sylteagurk oppi, setter en liten ekstra snert 🙂

    2. Hei, jeg og samboeren hadde også det i dag. Det er så godt! :DEtt lite tips, så er paprikakrydder veldig godt i eggesalat 🙂

    3. En annen vri er å ha ca 50/50 creme fraiche og majones, eple og litt kaviar i, i tillegg til eggene selvfølgelig 🙂 Smaker himmelsk!
      Bruker ikke å ha så mye løk i, men det er jo smak og behag det! 🙂

    4. Lagte dette til min familie idag etter jeg så oppskriften her, smakte himmelsk godt! 😀 Takk for du delte me oss 😀

    5. Du måå prøve denne oppskriften, for du vet ikke hva du har gått glipp av:
      Egg
      Purreløk
      Majones
      Rømme
      Salt/pepper
      Epler i biter
      Aaah, må nesten dra å kjøp ingredienser i morgen

    6. Tips:
      I påleggssalater hvor noen av ingrediensene tilberedes varmt (egg, potet) er det faktisk veldig lurt å ha de i varme, for så å sette den til kjøling. Dette gir mer smak i hele salaten 🙂

    7. Namnamnam.. Har jo selvfølgelig ikke majones eller noe som kan erstatte, så dette blir min frokost på tirsdag! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg