Hund uten herre.

I går var jeg i et møte i Oslo. Det er mange som har gjettet seg frem til hva møtet dreide seg om, men ingen hadde rett ^^, Jeg var nemlig hos nettavisen.no / Side2.no sine lokaler. Jeg fikk en mail før sommereferien om at de ønsket meg inn i bloggstallen deres som en side2blogger for foreldrespalten. Jeg trur jeg hoppet opp og ned i et minutt da jeg fikk mailen, og etter møte i går var jeg ikke særlig bedre. Dette har nemlig vært min lille drøm lenge, og det beviser at om man ønsker noe og jobber hardt, så kommer premiene. 

Så da vet dere det, bloggen vil jo få litt annet utseende (likt som de andre bloggerene til side2). Men det kommer til å være den samme for det 🙂

Dagen etter møtet gikk så fort. Det tok jo litt over en time å kjøre hjem og da reiset jeg og handlet, samt at jeg dro innom stallen. Dronninga mi har kommet hjem fra sommerbeite, og etterhvert har jeg kjempenyheter på hestefronten også.

Så kjørte jeg til mine fantastiske svigerforeldre hvor jentene hadde vært hele dagen. Der ble vi servert middag og vi kom oss ikke hjem før kl 19. Fem minutter etter jeg var kommet hjem kom min beste venninne Janne, og med mye skravling lakket vi også negler som vanlig. Resultatet mitt ble prinsessenegler ^^,

Mens vi drev å lakket kom BT inn og sa det var en fremmed hund på gården. Han forble på gården en god stund, men ville ikke slippe oss innpå seg. Så fort vi nærmet oss sto han å bjeffet dominant og nervøst til oss og hoppet unna om vi tok et steg nærmere. Vi avventet en stund, men han fortsatte å bli på gården, kanskje ikke så rart da han er en ukastret hann og vi har ei tispe. Siden vi ikke kjenner til denne hunden var vi ikke sikre på om vi ville slippe ut Tyra, men siden vi verken fikk tak i han eller det kom noen som lette etter han tenke vi at vi måtte få tak i han før det ble mørk. BT ba Tyra sitte pent i døråpningen og lukket opp døren slik at Mr. Fremmed kunne se henne. Vi tenkte det ville gi en indikasjon på hvordan han var med andre hunder, siden han ikke viste den store interesse slapp vi Tyra ut. De hilset gledelig på hverandre og begynte å leke sammen, og da vi ropte inn Tyra fulgte Mr. Fremmed med inn. Inne slappet han plutselig av og hilset på oss alle. 

Klokken var vel halv 11 på kvelden da jeg ringte politiet for å melde om den fremmede hunden uten herre. Det var en veldig hyggelig og hjelpsom politibetjent som førte han opp i registeret, men det var ingen som enda hadde meldt han savnet. De har også samarbeid med falken som henter løse hunder, og fortalte at de kunne hente han, men at de i hvertfall var opptatt en time til. Jeg sa at det ikke var noe problem for oss å ha han over natten. Jeg trur han også har det bedre her enn i et bur hos falken. 

Vi delte bilde på facebook i går kveld i håp om at noen i nærområdet skulle kjenne han igjen. 131 delinger har han fått, men ingen som har tatt kontakt, verken privatpersoner eller politiet. Jeg synes det er rart at eierene til denne dvergpinscheren ikke har meldt den savnet hos politiet. Han er superherlig og høffelig, det er tydelig at han kommer fra et godt hjem med en god oppdragelse. Han savner nok hjemmet sitt også, for han pep en del i går da vi la oss. I dag har vi vært ute å lekt to ganger allerede og nå ligger de begge og sover ved siden av meg. BT og jeg er store dyreelskere, så vi synes bare det er hyggelig med litt besøk – i hvertfall av en så søt herremann som egentlig er veldig lik vår egen bare veldig mye mindre. 
Om vi ikke hører noe i løpet av formiddagen, tar jeg han med til veterinæren slik at vi kan lese av chippen og finne hjemmet hans.  

19 kommentarer
    1. Gratulerer med fast plass hos nettavisen!:D smilte godt da jeg leste det. Du fortjener det. Søte lille hunden. Er nok helt sikkert en eier som savner han, men er rart det – noen eiere glemmer å høre om politiet har fått inn en hund, de tenker ikke over det.. 🙂
      Gleder meg til å høre om hva som har skjedd på hestefronten!:) kommer det en mini-queen??

    2. Har du lagt ut bilde og info om denne hunden på feks Nitrogruppen på Facebook? Med hjerte for hunder på rømmen er også en slik gruppe 🙂

    3. Hei, anbefaler å dele innlegget ditt på facebook med gruppen ” Med hjerter for hunder på rømmen, reserveløsning”. Der er det også flere medlemmer som har chipleser som er veldig behjelpelige.

    4. Stine: takk, jeg skal legge det ut der nå, men det we jo litt dumt at man må være medlem for å se eller legge ut noe der. Hva er odsene for at eieren ser det da om han ikke vet om siden.? Jeg hadde ikke hørt om den før i dag

    5. så morsomt med ny bloggportal :)) rart med den herreløse hunden,så fin og flott han var. får håpe dere finner eieren snart 🙂 hundene passet veldig godt sammen ja,samme farger bare 2 forskjellige strl :))

    6. Sikker på at dette ikke er en liten mellompinscher? Dverg skal være under 30 cm og ikke veie mer enn 6 kg. Denne så litt større ut? Pluss at dverg skal ha stående ører, mot for mellompinscher som skal ha hengende. Uavhengig rase synes jeg du er utrolig snill som stiller opp for en fremmed kar 🙂 Lykke til med å finne hjemmet hans!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg