Hjemmelaget TVbenk

Jeg er åpenbart i det kreative hjørnet om dagen. Jeg elsker å kunne lage ting, prøve ut noe nytt og forandre på det som er. 
Den siste tiden har jeg vært utrolig lei av stuen vår, jeg er bare nødt til å gjøre noen forandringer. Jeg vil ha mer helhet, en stue som er har en gjennomført stil. Jeg har alt i hodet og i går startet jeg. TVbenken var første prioritet, den gamle irriterte meg mer enn hva godt er. Haha. Som dere kan se på bildene under så er forsterkeren for stor til å ha plass, så den må stå oppå TVbordet. I tillegg er den sort!!! – Man kan tørke av støv, snu seg og måtte tørke av støv igjen – for hvert minste støvkorn synes så alt for godt, for ikke å snakke om seige barnehender som holder seg fast og setter sine merker. 

Så da jeg la jentene for dagluren i går gikk jeg ut i låven og fant frem flere gamle og grå planker. Jeg hadde tatt mål av TVbenken inne og tenkte jeg kunne lagen den lik, men at jeg skulle senke skuffene til gulvet, og det er to gode grunner til det: 1 forsterkeren får plass i TVbenk. 2 jeg slipper å måtte stå på knærene hver dag for å dra ut alle lekene som jentene legger under den. 

Jeg kappet opp alle delene jeg trengte med en listekutter og i det jeg skulle begynne å skru de sammen ute kom det et skikkelig uvær så jeg tok med plankene inn. Jentene hadde våknet på dette tidspunket og syntes det var veldig stas å hjelpe til ^^, 

Jeg kunne skru av hele skuffeseksjonen på den gamle TVbenken, så det eneste jeg gjorde med den var å bytte ut planken i front. 

Først skrudde jeg fast de tykke plankene som er på siden av rammen fast til skuffeseksjonen, så skrudde jeg toppen fast til sideplankene og la noen tynnere planker over skuffeseksjonen for å skjule det sorte. Relativt enkelt, men det krever at man har vært nøye med kappingen 🙂

Vi har oljet gulvene i andre etasje lyse, og hadde igjen litt olje. Så i går kveld da jentene var lagt oljet jeg hele benken et strøk for å få den perfekte farge. På bildet under ser dere forskjellen på ubehandlet og behandlet. 

Og under ser dere det helt ferdige resultatet av en ny TVbenk til den nette summen av : 0 NOK ! Fantastisk. 
Nok et resultat av: hvis man vil, så kan man! 

Hva synes dere? 

 

48 kommentarer
    1. Det ble kjempeflott! Jeg har også pusset opp på samme måte, ved bare å skru utenpå. Er egentlig helt genialt, for da har man en mal 🙂 jeg lagde stuebord, eller ny bordplate værtfall 🙂 sjekk instragram: mlauvset

    2. Helt nydelig. Kunne ønske det var meg som hadde en slik innholdsrik låve. Ikke minst at jeg var like kreativ som deg 🙂 Regner med et jeg ikke er den første som spør, men du har ikke vurdert å bli møbelsnekker? 😀 Ha en god søndag!

    3. Kreativt og kjempeflott👍
      For den siste “prikken over i’en” burde du ønske deg en ledning/kabel skjuler list, for å samle ledningene. Da ville det blitt helt perfekt i mine øyne😊

    4. Det ble veldig bra! 🙂 Kunne ønske det var meg som hadde en slik innholdsrik låve, ikke minst var like krativ som deg 🙂 Jeg regner med at jeg ikke er den første som spør, men du har ikke vurdert å bli møbelsnekker? 🙂 Ha en god søndag!

    5. Herlighet Stine, du er jo rene supermammaen! Og så flink du er til å fikse ting hjemme selv, BT har gjort seg et utrolig flott kupp her hehe 🙂

    6. Heihei!
      Super fin tv-benk ! Ikke bare det, men super fint soverom både til dere og jentene, også super fint spisebord! Blir virkelig inspirert over hva du rekker og får til!
      Fast leser av bloggen, og gleder meg hver dag til nytt innlegg 🙂
      Du bør være stolt over de fine barna dine, over den gode morsrollen du er, og over kosen du lager i hjemmet deres 🙂

    7. Du er så utrolig kreativ! Jeg liker interiørstilen din veldig godt, og denne tv-benken var bare rett og slett nydelig! 🙂 Ha en fin søndag!

    8. Det ble utrolig fint! Tror ikke jeg er den eneste som misunner kreativiteten din bitte litt.. hehe ★

    9. Enda en meget imponerende kreasjon av SuperStine ;D Flink er du! Veldig fint med skråvinkel i hjørnene 🙂 Jeg så du hadde gjort det en annen gang du snekret noe også. Jeg husker ikke helt hva det var, men kan det har vært den hylla til kurvene som står på soverommet deres..?

    10. Den ble jo kjempe fin! Du er alltid så inspirerende, har lært mye av bloggen din, både å sy sånn “onepice/ heldress” til baby med ugle på osv! Kjempe kjekkt! 😀

    11. Du er et helt unikt forbilde for unge mødre, ja unge mennesker generelt. Du tar gode valg i alt du gjør, og disse er basert i verdier jeg skulle ønske alle hadde. At du går på låven og snekrer en benk er så naturlig for deg, og du lar deg ikke stoppe av tanker som “nei det klarer jeg ikke”. Jentene dine kommer til å bli som deg, og dermed gir du dem den beste gave de noen gang kunne fått.

    12. Kari: ho, nå ble jeg rørt. Tusen takk. Jeg trur mange tenker at om man kjøpe den og den designervaren så kommer man til å bli veldig fornøyd. Jeg har funnet ut at det jeg setter mest pris på er det som jeg har jobbet for å få til selv, ikke kjøpt i en butikk 🙂

    13. Du er såå flink! Alt du gjør er fantastisk bra i mine øyne, både med tanke på jentene dine, interiør, og ikke minst holdningene dine! Digger innleggene dine om foreldre som er redde for at ALT kan skje med barna, og brøytingen og alt sammen. Skulle ikke forundre meg om noen kunne skrevet “teeenk om jentene får flis i fingeren av den tv-benken!!” Haha! Skikkelig forbilde er du – stå på videre <3 Hilsen 17 år gammel jente som virkelig ser opp til deg!

    14. Skulle ønske jeg var praktisk anlagt, så jeg hadde fiksa en sånn TV-benk, til leiligheten min, i England.
      Men jeg er nok altfor feminin, dessverre.
      Snekkerarbeid ligger ikke for meg, for å si det sånn.
      Og jeg forstår meg ikke på elektronikk, heller.
      Det er derfor jeg alltid sender PCen på reparasjon, eller kjøper ny, for den minste filleting, blant annet.
      Så det er vanskelig å være fattig, arbeidsledig, i England, når man må kjøpe alt nytt, opptil flere ganger i året.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.
      Mvh.
      The Real Baron

    15. Herre jemini!! Stine, hva du får til 🙂 Kanskje du vil komme å bo litt her, hehe. Ønsker deg en fin kommende uke. Gleder meg til vi får til å sees igjen (vi bor jo tross alt rimelig langt unna hverandre..) 🙂

    16. Lena: hahaha. Lena da ^^, er jo tragisk, og jeg som sikkert er å handler på spar hver dag :-p meeen, tusen takk. Haha. Jeg overgår meg selv altså, har funnet ut at det meste går bare man prøver 🙂

    17. Det er så utrolig morsomt å følge bloggen din. Jeg har fått så mange gode ideer til både mitt hjem og hjemmesydde barselgaver som har blitt satt veldig stor pris på! Stå på videre. Mitt høydepunkt hver morgen er ihvertfall å lese bloggen din! 🙂

    18. Bloggen din er min favoritt blogg 🙂 Du er så kreativ og inspirerende 🙂 Og spesielt når det gjelder å sy klær. Jeg ble mamma for 5 uker til et lite nurk som kom 5 uker før tiden, og babynestet jeg sydde til henne har vært flittig i bruk siden hun var/er så liten. Og jeg tror bloggen din var inspirasjonen til at jeg prøvde meg på å sy 😉 Nå har jeg egentlig lyst til å sy klær, men jeg er egentlig ingen sydame, så usikker på om jeg skal prøve meg 😉

    19. Marianne: Tusen takk 😀 Trur du jeg er ei sydame da? Jeg hadde aldri sydd før jentene kom, men øvelse gjør mester, og så vanskelig er det ikke 🙂

    20. Så utrolig flink og kreativ du er!! =) Til og med snekker-samboeren min er imponert!;) Det skal sies at han er ganske pirkete og nøye , men synes dette var veldig bra 😀

    21. Hei 🙂 søkte etter hjemmelaget tv bord da kom du opp, lurer på hvilke mål det er på tv bordet. 🙂 du er veldig kreativ

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg