Fra gammelt til nytt

Nå har det blitt mange DIY innlegg på rad her, men jeg må bare komme med dette også. Jeg er virkelig bitt av oppussingsbasillen og gjør en helomvending i stuen. Vi har vel alle sett denne mindre pene kommoden? 

Vel jeg trenger en kommode i stuen, hyller synes jeg ser rotete ut samtidig som det er alt for enkelt for jentene å dra alt i hylle ut over hele gulvet. Så dører/skuffer er perfekt til å gjemme bort skrot og rot i. Men ikke snakk om at jeg kunne ha denne kommoden slik den ser ut over så i går kveld tok jeg fatt på komodeprosjektet mitt. 

Jeg skudde av håndtakene og plata på toppen. 

Et lag sparkel, pussing, et strøk grunning og to strøk maling senere – gikk jeg ut i låven og fant frem litt mere planker. Jeg kappet til fire stykk i rett størrelse og skrudde de fast til kommoden før jeg malte på et strøk hvit olje. 

Til slutt kappet jeg til gulvlister som jeg satt på i bunn. Jeg HATER den lille glippen som mange møbler har i bunn – et perfekt sted for leker og støv. Og vips, så hadde jeg en ny og lekker kommode i spisestuen. Jeg må bare få kjøpt noen nye knotter. 

 

#DIY #interiør

68 kommentarer
    1. Elsker hva du har gjort med kommoden.
      Du er så dyktig. Men mitt spørsmål til deg, hva er det du gjør nederst for å tette den til, før bilde har bein og etter bilde har ikke 🙂 Jeg vil også ha 😉

    2. Wow! Du imponerer virkelig!! Overtok hus forrige uke, så nå blir det oppussing av både hus og møbler her fremover:D

    3. Oi så mye bedre den ble!! Mamma og pappa har faktisk akkurat samme kommode i huset deres, kanskje jeg må vise dem dette hehe 🙂

    4. Tja, kanskje du kan ha skinnbiter som er festet på innsiden av skuffene og som henger ut på toppen. Eller lignende. Da blir det litt mer usynlig enn knotter. Ellers så tipper jeg du klarer å finne noen ganske kule knotter ;)Erfaringmessig sett så gjør du det! 🙂

    5. Kjære stine! Jeg må bare få sagt hvor inspirerende bloggen din er. La nettopp ut et innlegg på bloggen min om det. Tusen takk for alle de inspirerende og motiverende innleggene du skriver! Du er virkelig et stort forbilde 🙂

    6. Wooow! Så lekker den ble! Du er bare så dyktig! Har lest meg igjennom hele bloggen din, og har virkelig storkost meg med lesingen! Er så herlig å lese bloggen til en som er “vanlig” og som heller ikke har tusenvis av kroner til å bruke til hva man vil. Takk for inspirasjon!

    7. Woooow..imponert! Hvordan i herrens navn klarer du å trylle frem en lekker kommode, og få det til å se sabla lett ut?? Jeg antar bare at det ikke finnes mange slike, unge handywoman som deg i dette langstrakte land. Takk for at du deler og gir inspirasjon i tonnevis:)♥

    8. Wow så kult! Ble ordentlig fint. Du er skikkelig flink som klarer å holde en så gjennomført stil i huset ditt. Du kunne nesten solgt ting du pusser opp du. Hatt en nettbutikk. Kjøpt gamle møbler på finn, pusset de opp og solgt de. Det hadde nok vært kjempe mange som hadde kjøpt av deg da! 😀

    9. WOw du er RÅ du Stine 🙂
      Kjempe gøy å følge med på deg, dine og huset!
      *inspirert*
      Apropo sengegavlen – hvor langt ned går den? Går den ned til sengekanten eller fortsetter den ned bak senga?

    10. Hei Stine,
      Nå gjør jeg noe jeg aldri har gjort før; kommentert på bloggen din, til tross for at jeg er innom flere ganger om dagen for å se om du har skrevet et nytt innlegg.
      Jeg blir så inspirert av deg at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne hen. For det første så er du så flink med oppussing, det gir meg virkelig motivasjon og inspirasjon til hva som kan gjøres i huset mitt.
      Når det er sagt må jeg bare få si at du for meg er et forbilde når det kommer til morsrollen, uten at jeg har møtt deg og vet hvordan du er IRL 🙂 Jeg er gravid og venter mitt første barn i April. Og det å lese bloggen din får meg virkelig til å se fram til den lille kommer. Du gir meg alltid et smil om munnen når jeg leser, og et ønske om å alltid se positiv på ting. Takk! <3

    11. Nydelig skjenk! Takk for stadig inspirasjon 🙂
      Men jeg har et spørsmål som omhandler noe annet en innlegget ditt. Nå har jeg bestilt den oppskriftsboken på barnemat som du anbefalte. Men jeg lurer på hvilke krydderurter jeg bør gå til inskaffelse av? Hvilke anbefaler du? Og holder de seg lenge ved å stå på kjøkkenbenken? Har tidligere opplevd å måtte kaste både persille og basilikum fordi de bare visner…. Men det kan jo ha en sammenheng med at jeg ikke tok så godt vare på dem. Håper på svar. På forhånd takk:)

    12. Fy søren så kreativ du er! Jeg blir like sjokka hver gang du legger ut diy innlegg, men denne gangen imponerte du meg ekstra mye. Applaus til deg 😀

    13. Tins: Hei,
      Så hyggelig melding å få – en gang må jo være den første. Jeg setter pris på at du legger igjen et lite spor.

      Tusen takk, det er virkelig utrolig koselig å høre.
      Gratulerer så mye med lille spire i magen, du har så mye å glede deg til 🙂

      Klem

    14. Sarah: Takk.

      Jeg har som regel alltid basillicum og timian på kjøkkenet. Men jeg bruker også en del persille og dill. Urter lever ikke slik som vanlige planter gjør – man må regne med å kjøpe urter oftere. Her i hus har vi blitt så flinke til å bruke urter i matlagingen at vi gjerne kjøper nye fordi vi har brukt opp de vi har og ikke fordi de har visnet.
      Det eneste rådet for å få urtene til å stå lengst mulig er å gi de masse vann. Helst litt vann hver dag.

    15. WOW, du er heilt utrulig flink. Trur eg aldri har sitt noen så kreativ og insprierende som deg, virkelig! Elsker bloggen din, og spesielt DIY innleggene.
      Første bloggen eg har kommentert noen gang, og det er vell fortjent 😀

    16. Er det mulig?! Du er helt rå, jeg skal vedde ganske mye på at du kommer til å få oppdrag som interiør konsulent/ møbelsnekker/ syersken, haha! Du kan Alt, jo! Fantastisk inspirerende

    17. Ida Linnea: Tusen takk 🙂 Da håper jeg at jeg kan være med på å gi andre ideer på å gjøre om noe man er lei av til noe man blir glad i igjen 🙂

    18. du er virkelig en handywoman!! Jeg tenker ofte at en slik låve skulle jeg og hatt, har ingenting jeg kan inne frem å bygge noe av. Etter litt tenking finner jeg ut at med en låve, hadde jeg sikkert ikke gjort noe likevel. Så det er bra låven kom til den rette personen, nemlig deg 🙂

    19. Wow! Jeg tenker hvor får du all den tiden hen? Rekker du alt dette når jentene sover? Eller har du selskap? Jeg føler at jeg rekker ikke å slappe av en gang før sønnen min våkner og da har jeg rukket å vasket litt. Jeg er imponert!

    20. Hei.
      Hvordan har du fått til “benkeplata”? har du tatt av den gamle plata, å satt på planker fra skattekammeret (låven)?. Hvilken beis buruker du? Har en slik komode som rommer så mye, men ikke er så fin til å se til som den er. Så vurderer fikse den til noe lignende din 🙂

    21. Karen: Takk av platen og satt på nye ja. Lady interiørbeis matt , farge fjære. Men det er ikke den fargen du skal ha får å få samme resultatet ved mindre du har gamle grå planker. For fjære er bare hvit 🙂

    22. Hei!
      Har blitt så inspirert at jeg må også lage en sånn skjenk! Hvordan fjernet du den gamle benkeplaten?
      Jeg får min i morgen.. har drivved bar garasjen =D

    23. Hei
      Kjempe fin skjenk, utrolig flott 🙂 lurte på hvilke knotter du brukte til slutt om det er mulig å se skjenken med knotter? :)om du kan legge ut et bilde med det?Så lurte eg på om du selger drivved. .?

    24. Anonym: Hei,
      Jeg kjøpte håndtak fra ebay, i linken under er det noen bilder av skjenken med håndtakene.
      Jeg selger ingenting dessverre, drivved er heller ikke noe jeg har tilgang på 🙂

    25. Anonym: Det er nok litt for lenge siden at jeg kjøpte de, så det blir nok vanskelig å finne noen link. Men ved å søke på ebay.com dukker det opp utallige

    26. Hei, har nettopp malt min gamle furu kommode, og ønsker også å sette på lister i bunnen fr å tette. Hvordan har du festet dem? I beina eller i ramma? Skjønner ikke hvordan jeg skal få festa listene mine..

    27. Helene: Hei 🙂 Jeg har faktisk ikke festet lisen i kommoden, den passet akkurat under, så jeg festet den med hverandre og dyttet den lett under. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg