Pappa ??

Sier de. Dag inn og dag ut, det er uten tvil det mest brukte ordet deres. De siste dagene har det vært traktorer på jordet, “pa-pa” sier de og peker ut mot lyden av brummingen til traktoren. De ser forhåpningsfullt opp på meg og spør en gang til “pappa?”. Tonen går alltid et hakk opp på slutten av ordet pappa som tydelig gir et uttrykk av at de håper det er han, men lurer på samme tid. “Nei, det er ikke pappa, pappa er på jobb” svarer jeg. 

Et par hundre meter fra gården ligger det et varelager, lastebil på lastebil kjører forbi: “pa- PA?” spør de og peker mot andre siden av huset, den siden veien ligger på. “Nei, jenter. Det er ikke pappa, pappa er på jobb” svarer jeg. Fortumlet går de rundt i huset og roper på pappa, kanskje de trur han dukker opp om de leter godt eller roper høyt nok. “nei, jenter, det er ikke pappa, pappa er på jobb – men mamma er her”

Som om det skulle være godt nok, de ser på meg, smiler og rister på hode på samme tid, så snur de ryggen til og marsjerer vidre “pappa” “pappa”.

Det er ikke bare bare å være så liten når man er så glad i pappaen sin, det fungerer dårlig å prøve å forklare de at pappa har mye å gjøre i firmaet og at han ikke har en 7 – 15:30 jobb. Eller, det er jo egentlig det han har, men i terioen kan den vel heller kalles en 7-19 jobb om man skal treffe gjennomsnittet. I hvertfall er det vanskelig å forstå etter en lang sommerferie med pappa tilgjengelig hele tiden.

Men en dag, om ganske lenge vil dere forstå, og dere vil være stolte av å ha en pappa som jobber så hardt. Beundre han for at han står opp hver morgen før 7 for å starte enda en dag med alt for mange timer på jobb, uten å klage et sekund. Dere kommer til å høre han gjennta denne setningen “lørdag er en jobbedag, det er bare søndag som er rød”

Jepp, jenter, dere er stucked med mammaen deres. Hun er ganske sliten etter en hel dag alene med dere to, men hun er også veldig tilfreds og lykkelig over hvert minutt hun får ha sammen med dere.  

“Takk for i dag, jenter. Drøm søtt”

8 kommentarer
    1. Ååå du er alltid så fin og velstelt:) Kan jeg spørre hvor du har kjøpt genseren? Syntes fargen var helt nydelig:) og i samme slengen kan jeg jo spørre hvor tightsen er fra og:p Klem Klem fra en fast leser som digger bloggen din:)

    2. Den kjærligheten du har for jentene dine er så rørende. Får meg til å smile hver gang fordi det får meg til å tenke tilbake på når jeg og min tvilling var små. Mamma var sikkert likedan<3 dog, hun var alene med oss fra vi var halvannet år:)

    3. Hei! Leser blogger din hver dag og synes den er kjempe bra! 🙂
      Lurer på om sofaen din er en Boston sofa fra bohus? Hvis det er det vil jeg veldig gjerne vite hvordan bord du har? Trenger nytt stuebord! 🙂

    4. Stine: takk, så hyggelig.

      Ja, det er det, men bordet har vi ikke kjøpt, det har vi fått av mamma så jeg aner ikke hvor det er i fra. Det er ikke nytt, vi hadde det i huset jeg har vokst opp i, det var trefarget så jeg har malt det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg