Dåp vel overstått

Da er sofaen godt inntatt og jentene har allerede drømt i en time. Vi har kost oss i en veldig fin dåp. Tenkte jeg kunne visen noen bilder, først og fremst av gaven fra oss. Vi er bare jenter i familien fra før, så jeg må si jeg ble nødt til å vri hodet mitt noen ganger for å finne ut en fin dåpsgave til en gutt. Jeg endte opp med å kjøpe en stor retro koffert fra søstrene grene. Jeg har siklet på disse veldig lenge til jentene. Jeg synes de er døds fine, og jeg tenker en slik koffert kan passe perfekt til å oppbevare minner fra barnedommet til det voksene liv. Man kan jo så klart bruke den til hva som helst, men dette var min baktanke – en koffert som inneholder barneminnene. 

Siden en tom koffert er litt kjedelig å åpne, satte jeg meg ned i går kveld å sydde et antrekk også. Jeg har brukt lille vakre Anton som modell for designerjobben jeg har fått. Så derfor syntes jeg han fortjente det aller første settet. Hva synes dere egentlig om klærne? Stoffene er fra Tilda-serien som panduro selger. Jeg bare ELSKER det gammeldagse preget disse stoffene har. (Bodyen er fra newbie – byttet knapper) 

Ingenting er søtere enn dere to i bunadene som mormora deres har sydd og strikket jakker til <3

35 kommentarer
    1. Hallo! Først vil jeg begynne med å si at du har en kjempe fin blogg. Jeg leser den fast og syns at døtrene dine er nydelige og du er flink til å ta bilder. Så tilbake til innlegget. Det var kjempe fine bilder og du er veldig flink til å strikke! Jeg syns gaven fra dere er nydelig. Du for ha en fin kveld videre!

    2. Du er så kreativ! 🙂 syns klærne du syr er så utrolig fine!
      Og jentene dine er nydelige 🙂

    3. Så utrolig fin gave!!
      Hadde definitivt kjøpt dette om jeg hadde hatt en liten gutt, men har en på 4,5 år.
      Jentene dine er så skjønne <3 Den strikkeboleroen til bunadene, hører den til bunad? Lyst at lillesnuppa skal ha bunad til bl.a 17. mai neste år 🙂

    4. Nyyyydelige jenter i bunad! Kan du spørre mormor hvor mønsteret er fra? 🙂 Bloggen din er super! Liker spesielt godt syinnlegg siden jeg syr selv. 😉 Klem fra Siri

    5. Hei!
      Jeg ramlet over bloggen din for en stund tilbake da jeg søkte på syoppskrifter på google. Jeg er en person som egentlig ikke leser blogger, men det er noe spesielt med din blogg som gjør at jeg får lyst til å lese. Jeg tror det har noe med alle dine fikse og finurlige ideer på interiør og tekstiler som fascinerer meg.
      Men jeg lurer på, hvordan får du til strikken i livet og beina på buksa? Og hvor får du eventuelt kjøpt det? 🙂
      Forresten så elsker jeg gaveideen din, den var faktisk fattelig smart!

    6. Så fint sett! Har funnet mye god hjelp på bloggen din når det kommer til sying da jeg selv begynte med dette i sommer. Det er jo så gøy! Så morsomt at du skal få være gjestedesigner også. Jeg har også laget endel bukser i bomull. Det jeg lurer på er om du forer disse eller de heldressene (eller hva jeg skal kalle det) som du har sydd i bomullsstoff? Evt hva velger du å fore? Ser jo at vesten er foret hvertfall. 🙂

    7. Her er alt bra:D koser meg hjemme med minsten som blir alt for fort stor! Er så koselig å følge med på deg og jentene på bloggen♥

    8. så utrolig koselig gave, og så personlig da! bare lurte på hva som er det “egentlige” navnet til din kjære, går utifra at BT bare er et kallenavn? 🙂

    9. Lillian aka Lillifix: jeg forer ikke buksene. Buskekjolene har dobbelt bomullslag i brystdelen. Er jo valgfritt hva du vil fore med, til innertøy er jo bomull fint 🙂

    10. Linda: svar fra hu mor: Jeg har forminsket mønstret til bunadene etter en barnebunad fra husfliden, og jakkene har jeg satt sammen to mønstre fra en strikkkebok og valgt farger som passa til bunadene!

    11. Flotte bilder, skikkelig fin dåps gave. Du er så flink til å sy. Får jeg noen gang en gutt ønsker jeg meg dette sette. Skulle ønske jeg var like flink som deg til å bruke hendene for å lage barneklær. Du er helt super.

    12. så fin dåpsgave 🙂 du er så kreativ, hvor tar du det fra ? 🙂
      Har prøvd selv og lage div til min lille prins, du er til stor inspirasjon 🙂
      Hvor får man tak i oppskriftene ? har sett gjennom noen av dine, men har en liten prins selv og ønsker det litt mer gutt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg