Stem frem ditt favorittplagg!

God mandag alle sammen! 

I dag må dere hjelpe meg litt, for i morgen skal jeg reise avgårde for å starte den virkelige designerdrømmen. Jeg skal sette med ned med gründeren og tegne og finne stoffer. Jeg har fått lov til å designe 2 antrekk til vårkolleksjonen 2015, og har nå sydd 4 forskjellige modeller, slik at dere kan hjelpe meg til å velge hva som faller best i smak. Jeg skal også fortelle litt om hvert plagg så heng med. 

PS: GLEM ALT AV FARGER OG MØNSTER PÅ STOFF. Dette er kun modeller, stoffer skal jeg se på i morgen. 🙂 


 GUTT: BUKSE & VEST

På mitt tidligere innlegg hvor jeg spurte om hva som falt best i smak av klærne jeg har sydd, var det veldig mange som skrev at de likte ballongbuksene veldig godt. Det jeg liker så godt med disse buksene er egentlig alt, men det starter der at en slik bukse var det aller første barneplagget jeg sydde. Jeg hadde mamma ved min side og hun viste meg steg for steg, både hvordan jeg tegnet opp mønster og hvordan jeg skulle sy den sammen. Disse buksene er kanskje noe av det mest behagelige smårollingene kan ha på seg. Selv fysioterapautene som kikket på jentene da de var små skrøyt av hvor gode klærne var fordi de har maksimal bevegelighet, samtidig som strikken i livet og ved anklene hindrer at buksa sklir opp eller ned. 

Buksene er avangsert litt ved at de har fått lommer, og jeg har sydd en modell med seler. Seler er mega stilig på, men jeg lurer på om dere synes buksa er bedre uten? Vil selene være irriterende hvis de sklir av? For å lage selene så funksjonelle som mulig har jeg sydd inn en del med strikk, på denne måten vil selene sitte bedre på enn om de ikke hadde hatt det og krysset bak på ryggen vil også hindre at de sklir av hele tiden. Så hva synes dere? 

Som tilbehør til buksa sydde jeg en vest. Jeg fant ut da jeg satt og sydde vesten at om jeg hadde hatt gutter trur jeg de hadde bodd i vest. Jeg synes bare det er mega stilig på. Samtidig er det et tilbehør som verken hindrer barnets bevegelse eller blir i veien på noen vis. Jeg kommer også til å finne et stoff som gjør den passende til hverdag men også til et litt mer pyntet selskap. Jeg er veldig opptatt av at klærne jeg syr skal være behagelige for barna samtidig som de kan brukes til alle anledninger. 

Verdens fineste Anton til min søster <3 


 JENTE: KJOLE

Veldig mange skrev også at de ønsket seg kjolen jeg har sydd til jentene. Jeg elsker disse kjolene. De sitter veldig godt på og har en veldig fin fasong til barn. Jeg tenker også at kjole er et plagg som veldig mange ønsker å kjøpe uten om H&M, Kapphal, Kubus osv, rett og slett for å få et litt unikt plagg, kanskje til et bursdagselskap eller kanskje en fotografering. En slik kjole som dette kommer ikke til å bli brukt som hverdagsplagget, men er absolutt en veldig fin kjole å ha til selskaper i tillegg til at de pryder klesskapet eller soverommet som mange innreder slik at finklærne henger fremme som pynt. Disse kjolene som jeg har sydd til jentene er definitivt noen av plaggene som jeg kommer til å ta vare på til dem blir store – rett og slett fordi det er et nydelig plagg som også skaper minner – denne kjolen hadde dere på dere da dere fylte 1 år

Ved å ha enten en kyse eller et hårbånd til føler jeg er med på å sette kronen på verket. Det skaper en helhet og gir et veldig pent inntrykk av antrekket, så det må nesten være med ^^, 


GUTT: HAREMSBUKSE OG LUE

Dette er også en buksetype jeg elsker på smårollingene. Den skiller seg kanskje litt ut fra resten av klærne mine fordi den er litt mer nymoderne mens de andre plaggene bærer med seg en retro-stil. Buksen er sydd i bomull, men har jersey i livet og ved anklene. Jersey er samme stoff som laken kan ha, delig og mykt med god stretch. Jeg har også sydd på et ekstra stykke i mellom beina slik at passfasongen blir bedre og gir god plass til blæierumpe og sprellende bein.

Så til lua. Jeg vet ikke hvor mange som har spurt om jeg syr kysene jeg lager til jentene på bestilling, og veldig mange har også spurt om det går ann å lage slike luer i en guttemodell. Jeg gjorde et forsøk, og ja, det synes jeg helt klart at det gjør. Kysen er egentlig veldig lik den jeg har sydd til jentene, men jeg har sydd på en liten brem for å få den til å passe gutter litt bedre enn de jeg har sydd tidligere med blonder og bånd på.  


 JENTE: BUKSEKJOLE med tilbehør

Hvor henter du inspirasjonen fra? – er det mange som spør. Tja, si det? Det må nok være mine egne barn i stor grad. Hvis dere ser etter så ser dere at denne buksekjolen egentlig er veldig lik kjolen over. Kjolen ble altså produsert før denne buksa. Som jeg skrev over så elsker jeg kjolene, de er super nydelige og de sitter veldig pent på. Derfor ville jeg vidreutvikle den til et antrekk som passer bedre til hverdag slik at jeg kunne bruke plagget oftere. I tillegg ønsket jeg igjen å gjøre den så funksjonell som mulig for de små. Selv om kjole er utrolig nydelig, så er det ikke et veldig praktisk plagg, i hvertfall ikke før de kommer seg opp på to bein. Det å krabbe i en kjole er ikke lett, kjolen setter seg fast under klærne og barnet kommer seg ikke fremover. Kjolen på de enda mindre barna som for det meste ligger på ryggen, spreller kjolen så den ligger som en haug på magen, og når man har barn som må løftes til en hver tid drar man kjolen med seg opp under armene på barna. Derav ble denne buksen til. Den strammer heller ingen steder og gir maksimal bevegelighet. Man kan krabbe og herje så mye man vil uten at klesplagget havner på feil kjør. 

Denne buksenekjolen som jeg har tegnet mønster til for en liten tid tilbake er definitivt mitt favoritt plagg til jentene. DEFINITIVT – og derfor måtte jeg ta den med. Den er akkurat nok pyntet til å gå med i et selskap som til hverdags, og det er ikke et plagg jeg får mer skryt av enn når jentene stabber rundt i disse ^^, 

Så et lite spørsmål angående kysene til jenter. Jeg har veldig lyst til å ha med disse i kolleksjonen min av tre grunner. Jeg får veldig mye skryt av dem. Det er vanskelig å finne lignende i butikk. Og, jeg klarer ikke bruke andre luer på jentene etter jeg startet med disse for ett år siden, det er ingen luer som sitter bedre på hodet. De sklir aldri ned i øynene etter havner på skeiven – de sitter akkurat der de skal fordi de har en veldig god passfasong. Det var igjen mamma som lærte meg å tenge og sy slike kyser, og da jeg var liten brukte jeg det hver eneste dag jeg var utenfor døren. Det var nemlig et krav pappa hadde for han syntes vi var så søte med slike kyser på. 

Ja, spørsmålet ja:

Hva liker dere best: Kyse med rynkekant eller uten?? 


Phu, det var det hele. 
Jeg håper dere likte hva jeg hadde å vise frem til tross for at heldressen ikke ble med denne gangen. Jeg lover å ta den med om jeg en gang får designe en høstkolleksjon ^^,

Så kommer det store spørsmålet.

HVA ER DIN FAVORITT???  

Jeg blir veldig glad om du trykker på “liker-knappen” i bunn av dette innlegget om du liker klærne jeg syr som en liten tilbakemelding 🙂

99 kommentarer
    1. Alle sammen er mine favoritter!
      Men må jeg velge blir det bukse og vest til gutt, og buksekjole mwd tilbehør til jente! 🙂
      Masse lykke til!! 🙂

    2. Første gutteantrekket og første kjolen ( rosa ) er penest !
      Lykke til! Håper noen av plaggene dine kommer ut til salg, da jeg har en gutt på 15 mnd 🙂

    3. Siden jeg allerede har klær laget av deg, så stemmer jeg på bukse (kanskje uten sele) og VEST til gutt! Antonsen er i alle fall veldig fornøyd og kjekk i dag!
      Og som stor fan av buksedressen på min egen Sol, så stemmer jeg på den! Og kyse uten rynker, den passer til alle anledninger! 🙂
      Lykke til Tussi! 🙂 <3 🙂

    4. Elsker kjolen og buksekjolen! Du er så flink, Stine! Orginale, praktiske og utrolig pene plagg, virkelig! 🙂
      Men er litt usikker på om jeg er så begeistret for gutte-kysen… Den er absolutt søt, men den funker liksom ikke helt på gutt i mine øyne “/

    5. buksekjolen med tilbehør til jente og bukse og vest til gutt. =)
      Du er så flink, jeg skjønner ikke hvordan du får det til! skulle veldig gjerne sydd klær til barna mine jeg også.

    6. Det må bli bukse og vest til gutt og buksekjole med tilbehør til jente !! 🙂
      Den bukse og vest til gutt var amazing, og det er det du trenger… Noe som ikke alle andre har 😀

    7. Alle antrekkene er super fine 🙂 håper gründeren ombestemmer seg og vil gå for alle 4 antrekkene 🙂 🙂
      Jeg kommer garantert til å kjøpe av deg om det blir muligheter for det en gang 🙂
      Jeg tenker litt årstiden vi da går i møte, våren 2015, så jeg stemmer på haremsbukse og lue- buksekjole med tilbehør 🙂
      Kyse med rynkekant 🙂
      Du er så dyktig – Lykke til i morgen 🙂
      Klem fra meg og tvillingene 🙂

    8. Bukse og vest, men mest fordi jeg har gutter og kan da kjøpe dette^^, ellers er alt kjempe fint altså! Masse lykke til. Dette blir spennende:)

    9. Gå for buksekjolen og buksen + vest til gutten.
      Føler buksekjolen er signaturen på DEG. At det er de som viser at det er Stine som er designeren, ikke noe som alle andre og designer, som en singler f.eks.
      Buksen og vesten for der får du med buksene du alltid lager, og det er jo ekstra gøy når du har fått skryt på egenskapene dems. Var litt usikker på selene, men gå for de 😀
      Lykke til med valget, alt er fint 😊

    10. Buksekjolen til jenten er helt klart min favoritt! Er det mulig å et eksemplar allerede nå??? 😍😍

    11. Det med prikker til gutt, og begge til jente var helt nydelig! Kanskje det orange siden det er høst 😄

    12. Til gutt: definitivt ballongbukse, med seler og vest, og guttekyse 😀
      Til jente: kjolebuksen!! Den er så unik og stilig! Med kyse uten frynsekant.. Som du skriver- den er anvendelig og god for de små, og så nydelig.. 🙂

    13. Buksekjolen var superfin! Og synes fargene var helt nydelig.. Håper det kommer tilsalgs og gjerne i de fargene/mønsteret 🙂 Du er superflink!!

    14. Elsker buksekjolen til jente med tilbehør! Praktiske klær som samtidig ser herlige ut er helt gull! Synes alt du syr er helt fantastisk, og håper så at vi som ikke er så kreative på symaskina kan få muligheten til å bruke noen av disse plaggene! Herlige kyser til jente, kanskje det hadde gått ann å lage en vri så de hadde passet for gutt også?

    15. Kjolen er supersøt, men jeg må nok gå for buksekjolen til jentene! 😀 Som du selv sier så slår den aldri feil og alle kan bruke den.
      Til gutt er jeg litt usikker. (Jeg regner med du vil ha et plagg til gutt og ett til jente) Jeg hadde nok gått for det øverste plagget! 🙂
      PS: Kyse med rynkekant er finest synes jeg 🙂

    16. Alle plaggene var kjempefine! Men syntes haremsbuksa til gutt å kjolen til jente var utrolig pen og stilig. Jeg synes lue med rynkekant er penere enn uten 🙂

    17. Du er helt fantastisk dyktig! Favorittene her er buksekjole og ballongbukse + kysene. Ballongbuksen kan jo brukes av både jente og gutt. Innspill er at jeg håper kolleksjonen bli laget i farger som ikke bare går i blå og rosa, men kanskje grønt, brunt og andre farger som ikke blir assosiert kun med ett kjønn 🙂 Lykke til!

    18. Eg likte veldig godt det første antrekket til gutt (ballongbukse og vest) og til jenter likte eg best buksekjole! Itillegg likte eg best hua med kant på!
      Syns du er ekstremt flinke til å lage ting (sy!), er sikker på dei kjem til å elske uansett kva du kjem med!

    19. Jeg falt helt for bukse og vest til gutt! Særlig de siste bildene, buksen med seler var veldig fin.
      Kjolen er også helt nydelig. Av kysene likte jeg den med rynkekant best.
      Må bare få sagt at du er fantastisk flink! Jeg blir så imponert. Blir også veldig inspirert av deg, så nå lurer jeg på om jeg skal ta fram symaskinen og prøve meg på en liten kyse 😀

    20. Aww, du er så flink, det er helt utrolig!! 😀 Jeg blir så motivert og inspirert, altså den dagen jeg får barn skal jeg så absolut lete meg igjennom arkivet ditt og finne frem symaskinen 😉 Tusen takk for alt du deler! Mine favoritter er bukse med seler og vest + buksekjole med tilbehør. Også syns jeg kyse med rynkekant er utrolig nusselig på de små 🙂 Kos deg masse i morgen, stor klem ifra Sveits

    21. Jeg må bare si at jeg elsker klærne du lager til de små! Klærne du lager er utrolige pene, og i tillegg har du utviklet klær som er gode og fleksible å bruke, noe jeg mener er viktig for små barn. Vet ikke om jeg klarer å velge, men synes de to første plaggene er de fineste da. Likevel er det noe med at buksekjolen er litt mer behagelig å bruke enn kjolen.
      Det beste hadde vært om alt kunne være med i kolleksjonen, du har så mange fine plagg som alle burde få lov til å gå i butikken å kjøpe 😀

    22. Liker best vest og bukse til gutt og buksekjolen til jente 😀
      Med knapp løsning på selene til buksa til gutten kan man fint velge selv å ha de på eller av alt ettersom de er i veien, da er det kanskje enklere og varier med til fest eller hverdag 🙂
      Kunne du forresten tenke deg å legge ut mønster på vest til gutt siden her er så mange mønster på kjoler og skjørt til jenter på bloggen? 😀 😀
      Masse lykke til 🙂

    23. Gutt: bukse og vest, med guttelua, den var stilig!
      Jente: Buksekjolen med kyse, synes den med blonde i stedet for rysjekant var helt skjønn!
      Inspirert av deg har jeg sydd både bukse og hårbånd til mi lille, og har buksekjole på mønsteret, og store planer om kyse også. Blondekanten med sløyfe var en knall ide 😀

    24. Du er bare så flink !
      Jeg syntes buksekjolen er noe for seg selv den er fantastisk !
      Til gutt ville jeg gått for vesten og buksen 🙂

    25. Buksekjole med bånd og kyse til jente. Synes kyse med rynkekant er utrolig søtt❤️ Bukse (uten seler), vest og lue til gutt. Men alt er utrolig fint, du er god❤️

    26. Elsker det meste du lager! Favoritten er buksekjolen. Kyse med rynker😊Lykke til i morgen. Kjempespennende!

    27. Jeg likte GUTT: BUKSE & VEST og JENTE: BUKSEKJOLE med tilbehør! åsså syntes jeg det er finest med Kyse med rynkekant, det er såå fint 🙂 Du er så utrolig dyktig i det du holder på med, stå på!

    28. Bukse og vest til gutt og buksekjolen!!
      Så synd jeg ikke har barn å kjøpe til, nå ønsker jeg meg barn! Får vell skjemme bort tantebarn, om ikke mødrene gjør det før meg 🙂

    29. Eg syns alt du lage e nydelig 🙂 men om eg sko velga av disse så måtte det blitt buksekjole med tilbehør 😀 kyse uten rynkekant ^^ Lykke te!

    30. Bukse og vest, og buksekjole med tilbehør er mine favoritter. Syns Forøvrig at lysa med rynkekabt var aller finest! Lykke til imorgen, håper det blir en fin dag 🙂

    31. ååå! buksekjole og kyse til jente, og ballongbukse og kyse til gutt 🙂 synes ballongbuksen er finere i formen enn haremsbuksa, og så synes jeg både gutt og jente MÅÅÅÅÅ ha kyse/lue, tenk så søtt med en liten gutt og en liten jente side om side med hver sin skjønne kyse 😀

    32. Fantastiske, helt unike klær som jeg kommer til å løpe i butikken å kjøpe:) favorittene er jenteklærne, kanskje ikke så rart i og med at jeg har en liten jente 🙂 og favoritten av kysene er den med rynkekant! Stå på:)

    33. Nydelig alt sammen! Mine favoritter er bukse og vest, og kjolen. Synes foresten buksen til gutt tok seg best ut med striper på 🙂 kysen synes jeg er søtest med rynkekant. Håper vi får se masse mer av designfasen! Masse lykke til!

    34. Ååh, alle plaggene er jo så fine! :)Vet hva jeg skal sy til mine barn, når den tid kommer 🙂
      Så å velge to er jo nesten umulig!
      Men synes vest og bukse til gutt var ganske fin. Angående sælene, kan det jo være en mulighet at sælene ikke blir sydd fast, slik at det er mulig å bruke både med og uten 🙂
      Buksekjole med tilbehør synes jeg også er veldig fin 🙂
      Og kyse uten rynkekant, siden det er litt mer nøytralt enn med, selv om den var veldig fin med 🙂
      Dette blir nok supert, lykke til! 😀

    35. Gutt: Haremsbukse og lue! Jente: Buksedress. Rett og slett fordi de plaggene har flere bruksområder! 🙂 Lykke til! 🙂

    36. Hadde jeg hatt barn ville jeg valgt haremsbukse med lue til gutt og kjolen til jente.Men nydelige plagg alle sammen! 🙂 Masse lykke til med designprosessen!:)

    37. Gutt: bukse og vest. Jente: buskekjole med tilbehør 🙂
      Veldig fint alt sammen! Du er kjempe god til å sy! <3 😉

    38. Jeg håper håper håper at uansett hvilke antrekk du velger ut at du kan ha med lua til gutten og lua til jenta som tilbehør. Synes guttelua passer fint til begge plagene , og jente lua med rynker elsker jeg! Vil sååååå gjerne ha en sånn!
      Forøvrig liker jeg buksedressen bedre enn kjolen. Da den kan brukes oftere! Den er pen og kan også brukes i flere anledninger. Om det er litt varmt kan sikkert bena brettes opp litt også tenker jeg. Mye mer allsidig plagg 🙂 kanskje den til og med kan ha knapper i rumpa!?
      Lykke til

    39. Nydelige plagg alle sammen! Du er så flink 🙂
      Jeg syntes du skal velge en bukse uten seler. Seler er veldig fint, men jeg har erfaring med at om
      Man bruker genser/t-skjorte under istedenfor body så sklir dette opp. I tillegg kan selene skli ned! Seler er mere til selskapsbruk, ikke hverdagsbruk. I tillegg vokser barnet fortere ut av en bukse med seler, min gutt som er lang og vokser fprt måtte slutte å bruke selebuksene sine før selve buksen var for liten siden selene ble for trang over skuldrene. Men seler er jo definitivt velsig fint, og gjør noe med antrekket. På den ene selebuksa til sønnen min er det knapper på buksen og hull nederst på selene slik at de kan taes av. Dette kan gjøres motsatt også vil jeg tro (knapper på seler, knappehull i buksa) kanskje dette er en ide? For at ikke hullene skal vises kan de jo være på innsiden av bukselinningen? Bare en ide vist du ønsker begge deler 🙂
      Det er veldig vanskelig å velge hva man liker best, men skal jeg velge et av alle gutteplaggene ville det vært haremsbuksa fordi den ser mest behagelig ut. Og jeg er veldig begeistret for slik passform, og hvertfall for slik stoff i linningen og nede rundt anklene! Det er bukser med slik kant jeg alltid er på jakt etter til mine små. Har desverre ikke funnet så mange i kjedebutikker, men de jeg har vaskes daglig og brukes MYE!! Jeg blir alltid glad når jeg ser at disse buksene henger på tørkesnora og tørr å klar for å brukes. Det ser så behagelig ut å bevege seg i disse buksene, og det er veldig praktisk at de ikke sklir ned rundt anklene eller opp i magen. Jeg føler også at disse buksene kan brukes lenge da man kan kjøpe en stor strl pga strikken nede og oppe! Og jeg tenker bare selv hvor utrolig deilig jeg hadde syntes det jadde vært å traske i en bukse som er helt løs rundt understellet.
      Kjolene er nydelige og veldig spesielle <3
      Syns absolutt du burde velge buksedress til jente da dette er veldig deg! Er jo gøy med et "signatur" plagg som folk kjennetegner deg med.
      Av kysene syns jeg absolutt at de med rysjekant er søtest!
      Veldig langt innlegg, men håper det er til hjelp 🙂
      Jeg gleder meg veldig til plaggene dine er til dalgs, for jeg skal definitivt kjøpe både til gutten og jenta mi uansett hva du velger. Alle plaggene er kjempe fine

    40. Du lager nydelige barneklær og alle fire settene er utrolig flotte. Nå er jeg en jentemamma, men om jeg hadde hatt en sønn ville jeg nok ha falt for sett nr 1 til guttene. Jeg likte veldig godt at buksen har seler. Utrolig tøft! Kanskje du kunne ha laget en sixpence eller noe til det settet? Bare en idé 😉
      Og siden jeg har jente, falt jeg for begge settene. Skal jeg likevel plukke ut ett sett, MÅ det bli buksesjolen og tilbehøret! 🙂 Helt klart en favoritt hos meg. Og jeg vil foretrekke kyse med blondekant 😉

    41. Til jente;Buksekjole med tilbehør..og kyse med rynkekant
      Til gutt:bukse og vest …kysen/lua til gutt var superstilig!

    42. Helt klart:
      Gutt: bukse og vest
      Jente: buksekjole
      Jeg kan ikke forstå hvordan du får tid til alt, med to små.
      Jeg har to små,en gutt og en jente, nå på 8 mnd ( + 2 store gutter ) og jeg rekker ingenting…. 😛
      Du er kjempeflink! Lykketil i morgen!

    43. Synes harmesbuksen til gutt var suuuperfin! Hvis du går for bukse og vest vil jeg si at det er best uten seler. Selene er bare i veien synes jeg 🙂

    44. Elsket alt, men buksekjolen er favoritten. Skulle ønske jeg hadde en liten gutt også nå, så vi kunne brukt gutteklærne:) gleder meg til jeg kan kjøpe klærne dine:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg