Barnedrøm i oppfyllelse

Man skal søren ikke kimse av barnedrømmer, før man vet ordet av det oppfylles de en etter en. Jeg har hele mitt liv hatt en kjærlighet for tegning. Jeg har tegnet tegning på tegning, og noe av det mest verdifulle jeg har den dag i dag er den store bunken med tegningene jeg har spart på. 

Ta en liten titt på bildet under. Dette er noen tegninger fra min barnedrøm, tegninger fra jeg gikk på barneskolen. “Når jeg blir stor skal jeg bli klesdesigner” – dette var jeg helt bestemt på. Jeg skulle tegne og mamma skulle sy. 

Og plutselig 15 år senere sitter jeg her, hjemme i sofaen og tenker over hva jeg egentlig har gjort i dag. Jeg klarer ikke å forstå det helt, men jeg vet jo fakta så jeg kan jo si det høyt så mange ganger at jeg kanskje skjønner det selv til slutt. Jeg  har  faktisk  designet  min  egen  barnekolleksjon – ikke bare for meg selv på min lille symaskin. Nei, jeg har designet en kolleksjon som skal til produksjon slik at klærne mine går ut til hele Norge. JEEEEEZZZ. Det er faktisk ganske sinnsykt – rått!

Kontrakten er tegnet og hovedjobben er allerede unnagjort, så da er det vel på tide å fortelle hvem jeg har fått den store ærend av å få lov til å være gjestedesigner for. Lise som er gründeren bak det norske barnemerket VirreVapp har kjørt i gang et samarbeid med miinto.no om å få med kundene i prosessen på klærne som skal lages og det er her jeg kommer inn, jeg har mødrene med meg, jeg har muligheten til å spørre dere hvordan klær som skal bli produsert. 
Dette er virkelig nytenking bak design. En måte å gi kunden akkurat hva de er ute etter, ta en del i klærne som blir produsert og se og lære om prosessen det er å lage klær. 

Som dere allerede vet har jeg designet klærne på forhånd og dere har fått være med på å bestemme hvilke modeller dere ønsker. I dag har Lise og jeg satt oss ned med en haug av stoffer, bånd og knapper for å finne de perfekte kombinasjonene. Jeg klarer nesten ikke vente med å få de ferdigsydde prototypene i hendene så jeg kan se resultatet av plaggene mine som selvsagt har fått navn etter mine perfekte to små frøkner som er hele årsaken til at jeg startet å sy. 

Jeg er dødssliten nå, etter 5 timer intensiv jobbing med klærne, 2 timer på IKEA og 4 timer i bil. Så jeg runder av for i dag med noen bilder fra dagen. 

24 kommentarer

Siste innlegg