Tyll-Prinsesser

Da jeg var på IKEA denne uka kom jeg over en gardinpakke med tyllgardiner til den nette summen av 29,- Jeg tenkte at denne måtte jeg ta med hjem for å prøve meg på et tyllskjørt til jentene. Det har jo virkelig tatt helt av dette med tyll-skjørt om dagen, noe som ikke er rart så søtt som det er!! Jentene og jeg skal i bursdag etterpå så da passer det fint med et nytt antrekk 🙂

Jeg aner jo ikke hvordan man egentlig lager et tyllskjørt, så jeg lagde rett og slett min egen versjon. Denne: 

Hvis dere likte skjørtene så kan jeg legge ut fremgangsmåten senere i dag eller i morgen, si i fra om det er ønskelig 🙂 

Jeg fikk i hvertfall to skjørt ut av en gardinhøyde, så 15,- for et nytt skjørt må jeg vel si er innenfor. 😀

36 kommentarer
    1. Wow!! Så fine! Legg gjerne ut oppskrift! Du er så flink!!!:-D og jentene dine er så vanvittig skjønne!!!<3

    2. Utrolig hvor billig fine klær kan bli når man er så kreativ som deg 🙂 gleder meg utrolig til å se klærne dine på nettbutikken!

    3. Så søøøte! ^^ Mye en kan få ut av Ikea 😉 Legg gjerne ut fremgangsmåte, kribler jo her etter å begynne å lære å sy selv! Kokooo 😉 Men, må spørre deg. Har ca null peiling på å sy med maskin. Gubben kjøpte en symaskin til meg, men hva trenger jeg av tilbehør til å starte opp? ^^

    4. En pris som, så absolutt er overkommelig! 😉 hadde jeg bare hatt dine evner, skulle jeg mye heller laget klærne til mine små selv, fremfor å kjøpt! Så mye koseligere, og da kan jo man få de akkurat slik man vil. Kjempe bra at du nå får laget en kolleksjon så det er mulig for oss vanlige dødelige å få en smak av klærne dine- de er jo så lekre! 🙂

    5. Hei, stineskoli.blogg.no 🙂 Jeg lurer på hva du tenker rundt kjønnsroller og oppdragelse innen dette. Det virker som du er opptatt av å kle jentene dine i mye rosa, og andre farger som oppfattes som “jente-farger”. Hva tenker du rundt dette i forhold til når de blir eldre? Mye av grunnen til at jenter og gutter har så ulike interesser er at det blir sådd forventninger og “regler” i hodet på oss som små. For eksempel at rosa er en jentefarge, mens fotball er noe som gutter skal drive med. Jenter skal bake og lage mat mens gutter skal mekke på bil og hjelpe far med båten. Slike forskjellige interesser er mye av grunnen til at vi i dag ser at sykepleiere stort sett er kvinner, mens ingeniører er menn. Vil du ikke at jentene dine skal stille likt som gutter når det gjelder interesser og utdanning i fremtiden? Personlig ville jeg nok vært litt mer forsiktig med bruken av fine, rosa klær og prinsesse-skjørt og kanskje heller kledd barn i mer nøytrale farger som beige, brun, grønn, oransje osv fordi jeg hadde villet at barna mine skulle få velge selv hva slags farger de liker, om de liker barbie eller action-figurer og om de vil sitte pent og pyntelig på en stol eller leke i søla. Hilsen meg 🙂

    6. JA!! 🙂 Jeg har lenge tenkt på å lage til jenta vår på 6 år. Lurer på hvordan det er å farge tyll 😛

    7. Det er bare så søtt at den ene tvillingen har mer hår oppå hodet og den andre bak 🙂 Dermed blir det en liten hestehale på forskjellige plasser på dem begge 😉 *skjønninger* <3

    8. Håper på fremgangsmåte:) de var kjempesøte!(og selvfølgelig alltid gøy med billige og søte klær til ungene 😉 )

    9. Kommenterte på instagrammen også, men må jo bare skrive det her også! Du er utrolig dyktig!!! Legg gjerne ut fremgangsmåte 😀

    10. Ja, vil veldig gjerne ha oppskriften! Så fine de ble! Jeg har endelig begynt å sy etter at jeg kom over bloggen din. Forklaringene er så enkle og greie. Så nå har jeg laget både topper, bukser, tunika, shorts, kyse og smekke! Håper veldig på e. oppskrift på kjole, den rosa er så nydelig 🙂

    11. Glemte å spørr. Hva slags symaskin bruker du? Jeg har bare drevet litt med syhobbing og lånt min mor symaskin. Det er en del år gammel og føler den ikke er “avansert” nok til å sy klær på en lettvint måte. Noen tips ? 🙂

    12. Vil veldig gjerne ha oppskrift/fremgangsmåte! Er så inponert over deg, du er virkelig ett av mine forbilder! 🙂

    13. Ann Louise: Jeg er ei jentene jente selv, men jeg står alikevel med hodet ned i spikerboksen og skrur sammen møbler som jeg lager fra bunnen av. Jeg kommer ikke til å nøytraliserer de nei, her er vi jenter, velger de heller å leke med biler og spille fotball når de blir eldre skal de selvsagt få lov til det 🙂 Vi er forskjellige, jeg personlig faller kun for menn som jeg kaller “menn”, altså arbeidskarer som jobber i grøfta og er skittene fra topp til tå. Jeg mener vi er forskjellige som kjønn, at kvinner ofte passer bedre til noe, mens gutter til andre ting, selv om jeg ikke synes det er galt at man kan skifte på de gamle rollene og likestilles. Opp til hver enkelt, jeg kommer i allefall ikke til å bytte ut kjoler med beige bukser.

    14. Signe Veronika: Takk 🙂 Tja, ikke så stort mye, stoffsaks, tråd, målebånd, en dings som jeg ikke vet hva heter til å sprette opp sømmer om du syr feil.

    15. Kjekt om du legger ut fremgangsmåten på disse skjørtene ja:) de var bare nydelige!
      Er inne på bloggen din nesten hver dag. Denne bloggen er helt fantastisk 😀

    16. Stine, du er så flink!
      Du er rett og slett en person jeg ser opp til, og håper når jeg blir eldre, at jeg blir like kreativ og en fantastisk mamma som deg!
      Gleder meg til kolleksjonen din, du har jobbet hardt og fortjener ikke annet en ros.
      Selv om jeg ikke syr klær ville det vært gøy med fremgangsmåte til de som syr 🙂

    17. Du har så kjekk blogg 🙂 er så koselig å lese!! 🙂 , men kan ikke lese den når jeg har en dårlig dag ,blir så misunnelig 🙂 allt virker så perfekt og kanskje det til og med er det

    18. Ann Louise: Eh, ok 😉 Jeg har en niese som kun har vært kledd opp i veldig nøytrale og guttete klær hele veien hvor moren (min søster) fikk bestemme, i dag er hun 3 år og hun blir helt i 100 om hun kan kle seg ut som en ballerinaprinesse eller tangodanser, og til min søsters skrekk er hennes favorittfarge rosa. Kan ikke si jeg synes synd på barn som går i klær som ikke er kjønnsnøytrale så lenge klærne er behagelige :-p er vel heller andre ting jeg setter i fokus som sikkerhet og riktig kost. Men du må gjerne kle dine fremtidige barn i akkurat det som passer deg, er det ikke fint at vi alle er forskjellige? 🙂

    19. Ann Louise: Så når man kler barna sine i fine klær og i fine farger, så er barna automatisk manekenger? Hvis du har sett bildene av tvillingene tidligere, så får de lov til og leke som de vil selv om de har på seg ett skjørt. (Er det inntrykket jeg har fått).
      Lurer litt på hva du ville kledd dine barn i..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg