Blåmandag?

Klokken er 07:45 og allerede kan jeg påstå at denne dagen er en blå-mandag. Det er ikke kaldt her, men jeg fryser. Jeg er våken, men hjernen sover. Øynelokkene er hovene, halsen er tørr og klør, og nesen er ikke til å puste igjennom. Jeg var oppe kl 7, selv om tiden jeg sovnet i går ikke tilsier at jeg burde være våken enda… Jeg er så trøtt – nei, jeg har mye å gjøre.. Var tankene da vekkerklokken ringte. 

Når jeg ser meg rundt er det rot og hundehår overalt. Jeg får mark av synet. Helgen skulle være så effektiv, noe den også har vært som dere kan se ved fraværet her på bloggen. Jeg har sydd og jeg har malt dører i tillegg til at jeg har vært med venninne og i familieselskap.
Jeg støvsuget to ganger i går, men allikevel er gulvet i stuen dekket av et svart teppe med hår. Jeg fatter ikke at det kan være så mye hår på den hunden vår. Støvsugerpose på støvsugerpose blir full selv om jeg børster det jeg kan ute med et resultat av at det ser ut som jeg har flådd et dyr. Heldigvis er røytetiden snart over….

I går hadde jeg sysperre. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg måtte ta opp igjen en søm jeg hadde sydd. Åpenbart ikke konsentrent. Til slutt hadde jeg lyst til å kaste symaskinen ut vinduet og kaste de to kjolene jeg satt og sydde. Fornuften holdt meg igjen.  Og etter å ha sydd en kjole to ganger, kanskje tre med alle sømfeilene så er den ene endelig ferdig. Men passer den? Aner ikke! 

Prøvde å ta et bilde av meg selv med kjolen og rotet i bakgrunnen til dette innlegget – BATTERY AXHAUSTED 

Haha..! Drikker noen kopper kaffe mens jeg rydder og venter på at jentene skal våkne jeg, så snakkes vi igjen om litt 😉 

God høstferie til alle som har det 🙂

10 kommentarer
    1. Hei! kjenner meg igjen det med hår over aaalt! har selv en rottweiler tipse som var ferdig med røytetiden for nå for 1 mnd siden..
      håper du får en fin dag videre uansett!
      forester, har du prøvd furminator børstene ? 🙂

    2. Julie: Lucky you som har hund som er ferdig. Satser på at vår er ferdig snart også. Hun har jo snart ikke pels igjen 😛
      Nei, det har jeg ikke prøvd. Kanskje det er det jeg må skaffe meg 🙂

    3. Hehe ja..
      De tar vekk alt ullet og gjør at røyteperioden her ble halvert om ikke mer:) men vist hun omtrent er ferdig så er det ikke nødvendig å kjøpe den nå. De er ganske dyre, koster +- 500..

    4. Haha, huff.. satser på hun er ferdig straks da!!! Går mye ekstra tid og energi på å irritere seg over de hårene som er over aalt hele tiden..

    5. julie: JA, det er helt sikkert! Huff… men heldigvis så røyter rottisen bare to ganger i året. Det er jo mange korthåret hunder som røyter hele tiden. Da hadde jeg blitt enda mer sprø 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg