DIY personlig gave

Klokken 18:50 lørdag kveld slo det meg plutselig at jeg ikke hadde fått vært avgårde å handlet. Vi skulle jo i bursdag til papsen dagen etter og jeg hadde helt glemt bort at jeg skulle kjøpe gave. Jeg passet datra til bestevenninna mi pga sykdom og jobb, BT handlet inn mat og før jeg rakk å tenke noe mer over det var klokken passert åpningstid for butikkene. 

Så hva skulle jeg gjøre da, jo jeg måtte finne på noe jeg kunne lage selv. Jeg tenke først at jeg kunne skrive ut et bilde å legge det i en ramme, men han begynner å få så mange bilder at jeg ombestemte meg. Jeg kunne jo heller lage en liten kalender med bilder av jentene. 

Har man en dose kreativitet får man til det meste en sen lørdag kveld, med ting man finner i hjemmet ^^,

Jeg skrev ut kalendersiden på bildeprinteren min. Og så fant jeg frem en pappeske jeg hadde stående. Jeg klippet ut et rektangel som hadde samme størrelse som arkene, bare litt lengere slik at jeg kutt brette bunnen to ganger slik at arkene kunne stå i holderen. Og så klippet jeg ut en støtte, jeg brukte en støtte til et bilde som mal. 

Art attack på disney junior skull vise seg å være nyttig. Jeg blandet en del tapetlim med en del vann og penslet på avispapir, så tørkerull så avispapir en gang til og lot det hele tørke. 

Morgen etter brukte jeg fingermaling fra panduro som jeg har laget avstøp av jentenes føtter til å male rammen min med. 

Og plutselig hadde jeg en fin hjemmelaget og personlig gave å gi bort. Så noen ganger er det kanskje bedre å glemme å handle, for en hjemmelaget gave er jo enda hyggeligere. Spesielt til de som egentlig har alt. 

Har du noen morsomme DIY-prosjekter, del de gjerne i kommentarfeltet 🙂

32 kommentarer

Siste innlegg