TYLLKJOLER

Lek og moro med TYLL ^^, 

Jeg har store kameraproblemer om dagen. Helt krise som blogger faktisk. Jeg fant nemlig ut at jentene har blitt litt høyere enn jeg forventet. Jeg hadde lagt kompaktkameraet mitt på kanten av spisestuebordet, Otilie rakk akkurat opp til å prøve å få tak i det, og dermed gikk det i gulvet så det sang. Linsa tok rett og slett kvelden :((( På speilrefleksen har jeg levert tilbake tilleggsblitsen til søstren min, og etter å ha vendt meg til den klarer jeg ikke ta bilder av bevegende gjenstander inne uten å få bevegelser i bilde eller feil lys.. Bhaa. Jeg gir opp, må ta en telefon til min kjære søster å få henne til å kurse meg i speilrefleksen. Hun har jo tross alt bachelor i fotografering. 

Jeg har bestilt nytt objektiv til kompaktkamera i dag og kan nesten ikke vente med å få det. Jeg har blitt så ufattelig glad i det kamaeret: Sony a5000.   

Men uansett. Det jeg egentlig skulle skrive om var de nye tyllkjolene jeg har sydd til snuppe en og snuppe to 🙂

Jeg hadde egentlig tenkt til å gi opp å vise frem bilder av de to aktive snuppene i ført de nyeste kjolene jeg har sydd til de, men de er jo så søte selv om bildene ikke er så gode, så viser frem alikevel jeg 😀

Det er veldig mange som spør om jeg kan dele fremgangsmåte på kjolene jeg syr, og ja jeg kan det. Problemet ligger i mønsteret. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få tegnet det for dere slik at dere kan tegne deres eget. Det er så lite som skal til for at kjolen ikke passer om mønsteret er feil. Så til jeg har tenkt ut det ville jeg heller anbefale dere til å finne et kjolemønster hos stoff og stil. Da får du i hvertfall et mønster i riktig størrelse med i pakken 🙂

Følg oss gjerne på facebook

26 kommentarer
    1. Nydelige klær du syr, som alltif, på de nydelige jentene dine! Dobbelt opp, blir dobbelt så fint! 😉
      Har du filter på linsen din? Bare et sånn som beskytter den mot riper, og støt? Det har reddet min linse to ganger faktisk, og er mye billigere å skifte ut enn hele linsen ;-). Vet ikke om det finnes til ditt kamera, men regner med det. Jeg har det til speilrefleksen min. Kan jo være det ikke hadde tålt fallet i gulvet uansett, men vil anbefale deg et filter om du ikke har ;-).

    2. Så utrolig Fine Kjoler!<3 Kjipt de med kamera, sånn går det. Plutselig finner en ut barna ikke er så små lenger. Du er kjempe flink med å sy å designe ting! stor inspirason! ha en herlig dag <3

    3. Kan du ikke ta utgangspunkt i et mønster fra stoff og stil, og legge ut bilder av fremgangsmåten? Det er jo så mye lettere å forstå din beskrivelse enn den som følger med når man kjøper mønster… og bildene gjør det jo enda enklere. Så kan de som vil lage kjolen kjøpe mønsteret der. Da har du ikke stjålet deres mønster heller.

    4. Gud så vakre jentene dine er. <3
      Jeg leser bloggen din hver dag, du er utrolig inspirerende! Bloggen din er den beste jeg har lest på lenge 🙂

    5. Du har de vakreste tvillingjentene <3 Og du er så flink, supermom!!! Håper virkelig du vinner Vixen blog awards 🙂

    6. Hei! Vil bare si at jeg liker bloggen din veldig godt. Har aldri brydd meg om å følge med på en blogg, men det var før jeg dumpa over din. Nå må jeg innom stadig vekk for å få med meg de siste oppdateringene, og pga deg har jeg blitt venn med symaskinen og begynt å sy klær til mine to gutter! Så takk for at du deler din kreativitet og gir inspirasjon😊 liker også veldig godt DIY prosjektene dine!

    7. Hei!
      Et tips er å kjøpe barne-kleshengerne som de selger på Søstrene Grene, de er så skjønne og passer så fint med hjemmesydde klær 🙂

    8. Jeg vil takke deg for inspirasjonen du har gitt meg! Jeg fikk symaskin i sommer, etter å ha sett alle de fine prosjektene dine, og tenkte at NÅ skal jeg endelig få en hobby! Etter lengre tid med “nervøsitet” for å gjøre feil eller ikke få til det jeg ville, sydde jeg først i forrige uke noen putetrekk.. Jo, det var jo enkelt.. Så da tenkte jeg å prøve meg på en bukse til datteren til ei venninne. Og jammen fikk jeg til dette også! 🙂 Igjen tusen takk! 🙂

    9. Disse kjolene er sååå fine! Har veldig lyst til å sy en slik en til jul til min datter. Så derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper du kan svare på? Hva slags for har du brukt inni kjolen? Og hvilket grunnmønster har du brukt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg