Fredag med 4 favorittjenter

Hmm. Nå trenger jeg litt mødre med erfaringshjelp. Otilie kastet opp for tre dager siden på kvelden, hun kastet også opp samme dag på natten. Hun sov hele natten uten om da hun kastet opp. Morgen etter kastet hun opp nok en gang. Almentilstanden har vært veldig bra hele tiden. Godt humør, ikke feber, men litt nedsatt matlyst. Jeg tenkte jo omgangssyken i starten, men ingen andre har blitt smittet. I går våknet hun kl 12 på natta, jeg trøstet og la henne igjen, det ble stille en halvtime og så begynte hun å gråte på nytt. Da jeg kom inn til henne hadde hun kastet opp over hele seg og hele sengen. Hva i alle dager er dette? Hun har vært i stålende form i dag. Husker fra jeg selv hadde omgangsyken da jeg var barn så var jeg jo et slakt, feber og helt utmattet, i tillegg smittet det jo som regel over på resten av familien. Er redd det er noe hun ikke tåler kanskje? Hmm, merkelig! 


Jeg var redd vi måtte avlyse dagen vår i dag, men heldigvis gjorde vi ikke det, og vi har kost oss fra ende til annen i selskap med to av mine beste venninner. Vi fikk skravlet om alt og ingenting her hjemme mens jentene sov dagluren, og så trykte vi oss inn i bilen. Bokstaveligtalt. Haha. Det er ikke veldig god plass til en voksen i midten bak i mellom jentenes bilseter. ^^, Så spiste vi en deilig lunsh/middag på resturant.

Jentene har koset seg veldig, og mens vi drakk kaffe etter maten løp de rundt og sa hei til alle som jobbet, sjarmiser ^^,

Trur virkelig det blir en tidlig kveld på meg i dag. Jeg var ikke i seng før halv 3 siden Otilie ble dårlig i natt og sto opp igjen halv 8. Det er ikke nok søvn for denne jenta ^^, 

GOD HELG <3

26 kommentarer
    1. Hva enn som er grunnen til at hun kaster opp så gjelder jo 48 timers regelen for dere også. Hold dere hjemme å iallefall informer besøkende om at hun har kastet opp så velger de selv om de vil utsette seg for smitte. 48timer etter sist oppkast / diare skal man holde seg hjemme pga smitte. Den regelen gjelder ikke bare for barnehager men alle.
      Håper hun blir fort frisk iallefall 🙂

    2. Så koselige bilder 🙂 Tror nok det er omgangssyke.Vår eldste datter hadde det slik da hun var rundt 2.Av og på i 6 dager før hun ble frisk..Hos oss bruker vi å bli syke på dag 4-5 etter førstemann..Håper dere slipper unna!

    3. Jeg holder også en knapp på en form for omgangssyke. Det er jo ikke bare en måte å ha det på,og vi er alle ulike når det gjelder åssen sykdom oppfører seg.

    4. Omgangssyke kan arte seg forskjellig, så kan hende det er det.
      Uansett hva det er ville jeg nok ikke dratt på kafé…
      48-timersregelen er en viktig regel å holde syns nå jeg, så slipper andre å bli smittet.
      God bedring 🙂

    5. vi bor også i vestfold. i barnehagen hos oss har det samme gått. min sønn har også hatt det. vet ikke hva det var, men ingen av oss andre i familien ble smittet. jeg var litt kvalm den ene dagen. men aldri oppkast eller noe.

    6. Husk at barn har ikke utviklet ferdig brekningsrefleksen før de er i 4-5 årsalderen. Og kaster dermed mye lettere enn oss andre dødelige 🙂 Men det kan jo være hun reagerer på melkeprodukter eller gluten? Prøv å kutt ned på f.eks melkeprodukter og se om det bedrer seg. Med mindre dere andre begynner å kaste opp nå i løpet av helgen så kan det godt være dette er problemet 🙂

    7. Sånn var min sønn på 14 mnd også, helt topp form og helt i hundre mellom hver runde oppkast.. Tok ett par dager så var neste mann smittet og sånn fortsatte det! 😛 Han var bare syk i 18 timer ca, mens jeg var syk i 6 dager :-/ Kjedelig greier! Krysse fingre for at det ikke er omgangssyke 👍😊

    8. Min datter på 13mnd hadde det slik forige uke. Kastet opp mest på natta i to-tre dager og ingen andre er blitt syk. Hun var også i fin form og ikke feber.
      Vet ikke hva det var men du er værtfall ikke alene 🙂

    9. hei!
      Har hun vært borti noen nye matvarer? Sterkt, surt osv, ting hun ikke er vant med? Kanskje fått i seg noe lumskt fra sandkasse?
      Det kan være så mangt, men så lenge allmenntilstanden er god, hun spiser ok (om enn litt mindre), ikke virker sløv eller smertepåvirket, og i lengden: vokser som hun skal, så er det nok ikke noe farlig, iallefall 🙂
      Jeg tror vel egentlig dere begynner å spy hele gjengen ila helgen, men vi får jo håpe jeg tar feil :p
      Hilsen doktor Nina 😉

    10. Vi opplevde dette, etter en stund fekk hun påvist allergi mot egg.. Nå har hun fått allergi mot melk og mel også,

    11. Kan dessverre ikke hjelpe deg med hva som er galt med Otilie, men jeg håper hun blir bedre, for dette hørtes ikke godt ut!
      Så kjempekoselig ut! Ha en kjempe fin kveld videre 🙂

    12. Ta henne med til legen for å sjekke om hun har allergier:)
      Håper det går bra<3 lykke til i natt da:)

    13. Nina: er vanskelig å si om hun kan ha spist noe jeg ikke har registrert. Hun er seg selv på alle områder. Håper vi slipper unna 🙂 takk for kommentar, doktor Nina.

    14. Jenta mi på nå 3 1/2 år var slik i perioder da hun var litt over to år. Men jeg fant ut hva det var hos henne: hun puttet en finger eller hånda i munnen og litt for langt inn slik at hun kasta opp. Har i ettertid tenkt at det kan være at det “klødde” i tennene, for i den perioden fikk hun 3års jekslene :p

    15. Hva heter restauranten dere befinner dere på? Hvor ligger den hen? Virket koselig! 🙂 God bedring til Otilie!

    16. Hva slags strikke bruker du på snuppene? Vanskelige å få ut av håret igjen? 🙂
      Ha en fin kveld Stine!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg