Pepperkake Baking

Gårsdagen tilbringte vi hele gjengen hos mamma og Lars, eller Mormor og BesteLars for jentene. Søsteren med forloveden og begge barna var også der. Mamma hadde bedt barnebarna sine på pepperkakebaking. Jeg trur mamma må være glad i å handle gaver, for jeg var 22 da jeg sluttet med pakkekalender fra henne, men det vil ikke si hun sluttet, for i år har begge jentene fått hver sin pakkekalender, og i den var det bake-outfitt og kjevler til bakedagen. Noe også Sol hadde fått (jentens kusine). 


♥ Stemningsbilder ♥

Denne kjevlen hadde Line og jeg da vi var små ^^, 

Olivia godkjenner peppekakedeigen

Etter litt baking, gikk jentene inn til vaskerommet ved siden av kjøkkenet for å lage litt mat på deres eget lille kjøkken

Mormor og Otilie pynter pepperkaker

Like mange non stop gikk i munn som på kakene, men jeg må da si denne elgen ble mer enn sjarmerende med Otilies kunstverk

Olivia syntes pynten heller skulle i munnen 

BesteLars hadde også outfiten i orden for dagens julebakst

Litt julekalender på tv var heller ikke å forakte, selv om det kan se ut som Olivia syntes de snakket litt for høyt ^^,  

Den andre godbiten mamma fristet oss med når hun inviterte oss på peppekakebaking, var denne middagen. Fersk suppe som vi kaller det. Dette er FAVORITT maten til min søster og meg selv. Ingenting i denne verden kan gi meg større matorgasme. Noe mamma vet, jeg trur hun gleder seg hver gang når hun ber oss på fersk suppe, for responsen hun får er ikke veldig dårlig! “JAAAAA, VI KOMMER!!!”

Kanskje ikke rart jeg var STAPPmett etter to posjoner suppe med mandelgrøt i og to posjoner med potettallerken etter alt for mye peppekaker!! Men altså denne maten er så god at jeg ikke har vett på å stoppe før jeg har fylt opp til det ikke går mer. NAAAMM!!! 

9 kommentarer
    1. Åå, det er utrolig godt ja, mor pleier invitere på akkurat samme kombinasjon og det er fantastisk godt hver gang! Og så koselig med pepperkakebaking, nå er jeg 21 men syns det er like nødvendig med det årlige pepperkakebakingen som alltid 😀

    2. Åh, så herlige bilder. Jeg må spørre hvor hun har funnet forklesettet? Jeg har leitet etter noe lignende, men alt jeg har funnet er bare til voksne!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg