DIY julekalender #13 3D-HÅNDAVTRYKK

 

Et klassisk minne vi foreldre elsker å ta vare på er håndavtrykk og fotavtrykk av barna våre. Jeg synes det er ett fint minne, og det er kanskje den eneste måten jeg faktisk klarer å forstå hvor fort jentene mine vokser og hvor små de en gang var. 

En annen tvillingmamma, Madeleine, hadde laget et håndavtrykk av tvillingguttene sine. Litt uten om det vanlige, men bare så fantastisk kult!! Så jeg ble nødt til å prøvde det ut selv, og vips har jeg nok en liten julegave på lur 🙂 

For å få tegnet omrisset av jentene sine hender, var det bare å finne frem litt bestikkelser! Haha. Pepperkake og film gjorde underverker slik at jeg kunne låne en hånd. 

Først var det bare å få omrisset av hver hånd, så kunne jeg klippe ut og plassere de slik jeg ønsket etterpå. 

Jeg tegnet over med tusj på håndavtrykkene, og så la jeg ett nytt kopieringsark over. Da var det lett å se hendene i mellom arket. Man kan også tegne hendene med blyant for viskle ut når man er ferdig. 

Så startet jeg å tegne streker med blyant og ett ark som jeg brukte som linjal siden jeg ikke fant noen linjal.

Kunsten er å lage rette streker der hendene ikke er og buede over hendene 

Når jeg hadde tegnet opp en del streker med blyant, fant jeg frem tusj og begynte å tegne over strekene mine. 

Når dette var gjort fylte jeg bare opp med mange streker til i mellom linjene. 

Om du ønker å se en kort film som demonstrerer prosessen se HER. Det skal sies at jeg brukte litt lengre tid enn et og ett halvt minutt! 

 


Se alle DIY julekalender-innlegg HER

15 kommentarer

Siste innlegg