DIY julekalender #16 JULEKRANS

16. Desember

Dagens DIY er en liten julekrans jeg har laget i dag. Kranser generelt er jo veldig koselig. Jentene og jeg har vært litt over alt i dag for å shoppe litt til de siste DIY-innleggene, og julegaver. På plantasjen solgte de julekranser og derfor fikk jeg lyst til å lage en i stedet for å betale 300,- for en. Eller i blomsterbutikken ved siden av som jeg kunne få en krans til den nette summen av 999,- Nei, takk! Jeg lagde vel denne kransen på en time. Og den er så godt som gratis, jaja, jeg har jo benyttet meg av produkter som jeg har kjøpt, så gratis er den jo ikke. Men siden jeg bare har brukt ting jeg allerede hadde hjemme ble den som gratis. 

Jeg gikk utenfor døren og rasket med meg noen bjørkekvister. 

Med en ståltråd surret jeg de sammen til en lang remse. 

Så bøyde jeg endene mot hverandre og surret en gang til rundt det hele. 

Jeg klipte av noen kvister fra tujahekken min ute. Og sprayet de fort med en gullsprat fra montér. 

Så startet jeg å snurre blomster på samme måte som jeg lagde tennbrikettene, jeg brukte ark i to forskjellige beige farger, og hvite som jeg sprayet med gullsprayen igjen. For dere som ikke har sett det innlegget, så viser jeg hvordan man veldig raskt og enkelt lager slike blomster HER

Og med noen kongler jeg hadde liggende brukte jeg en limpistol til å dandere kransen min med. 

Og hang den opp på utgangsdøren vår 🙂 

Enklere blir det ikke 😉 Kranser kan jo lages på alle mulige måter, så denne håper jeg kan være en inspirasjon til at du kan lage din unike krans 🙂


Se alle DIY julekalender-innlegg HER

8 kommentarer
    1. Nydelig krans. Hvordan kombinerer du å dra ut på tur med Tyra mens du er alene pen barna?:-) Jeg er selv gravid og har hund. Lurer på hvordan det kommer til å bli.

    2. Linni: vi bor på gård så Tyra går løs ute så mye hun vil. Men er vi på tur alle sammen så sitter jentene i vogn eller bæremeis, så det er ikke verre enn det 😉

    3. Hei hei 😀 Så fin krans 😀 Og så koselig å se litt til Tyra igjen 😉 hun er så vakker, også så blank og fin pels 😀 Gir du henne noe spesielt for det? Jeg har ei rottistispe selv 😉

    4. Hehe, ser den 😉 Jeg bruker samme for selv, men man blir kanskje litt blind på sin egen hund 😉 Jeg er fast leser av bloggen din, syns den er tipp topp – du er virkelig ei dyktig frøken 😀 Gleder meg til å se/lese mer om Tyra, Dronningen og så klart dine to prinsesser 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg