DIY julekalender #17 POLKASTENGER

17. Desember

Lek og gøy med polkastenger 

I familien vår har vi en liten forkjærlighet for polkastenger til jul. Vi pleide å henge de opp på juletreet og spise av de når vi hadde lyst på en. Jeg fikk inn et morsomt forslag til DIY. En krans laget av polkastenger. Og derfor tenkte jeg at jeg kunne vise dere noen måten å bruke polkastenger på utenom å henge de på treet. 

Her har jeg laget en julekrans av polkastenger. Det er veldig veldig enkelt! 

Fremgangsmåte:

  1. klipp ut to sirkler i tynn papp, jeg har de i litt forskjellig størrelse, pappen finner du under vasken på kjøkkenet ditt i papirsøplekassen 😉 
  2. Klipp ut to sirkler i samme størrelse som pappen i et finere papir
  3. Lim de sammen 
  4. Legg to og to polkastenger med langsiden mot hverandre og fest de sammen med to teipbiter, en i bunn og en mot buene. 
  5. Lag 9 eller 10 slike
  6. Plasser alle de doble polkastengene på den største pappsirkelen, når det er gjort begynner du å lime de fast med en limpistol. 
  7. Alle stengene skal limes på til pappsirkelen. 
  8. Lim på den siste sirkelen, og pynt på om du ønsker det. 

Jeg syntes også polkastenger er veldig fin bordpynt. Jeg synes en rød duk fort blir for rødt, men rødt er jul, så litt synes jeg hører til. Derfor har jeg brukt polkastenger til å gi ett eksempel på borddekor. 

Polkastengene har jeg kjøpt på Nille, der koster de ikke stort, du får mange i pakken og de kommer i to størrelser. 🙂 

Noen som kommer til å kjøpe noen polkastenger?? Nam Nam. Magen min er full av dem etter dette innlegget ^^, 


Ønsker du å se de tidligere DIY julekalender-innleggene mine, finner du de alle HER

15 kommentarer

Siste innlegg