DIY julekalender #18 SVIBELDEKORASJON

18. Desember

Lag tidenes enkleste Svibeloppstats.

Jeg er som jeg alltid har vært en blomsteelsker. Derfor må jeg alltid ha noen friske blomster hjemme, blomster har liksom blitt like naturlig å kjøpe som mat, noe jeg bare må ha. I går satt jeg sammen en (eller tre) liten svibeloppsats etter et tips fra Kristine Skifjeld Jensen. 

Du trenger: 

  • Svibel – mine er kjøpt på plantasjen
  • pose
  • Stoff – lin / striesekk eller lignende. 
  • Hyssing
  • mose

Fremgang

  1. klipp ut et stykke stoff som er litt bredere enn høyden på blomsten og så lang at den går rundt blomster”potta”
  2. Sett svibelen i en liten plastikkpose. Du kan bruke en brødpose og klippe av lengden. Hensikten er at vann ikke skal lekke ut under blomsten når den vannes. 
  3. Stoffbiten din brettes inn langs begge langsider slik at klippekanten blir gjemt. La den være litt bredere enn selve potten, slik at du får plass til å pynte med mose oppi. 
  4. Surr stoffet rundt og fest endene med hverandre, jeg festet bare enkelt med to knappenåler. Du må gjerne bruke limpistol i stedet. 

Og til slutt pynter du den med mose og litt hyssing. Eller noe helt annet, det er kun fantasien som setter grenser. 

Annonse

Viste dere at EUROFLORIST er en av veldig få aktører som lever blomster på døren til jul? Og enda bedre, det er ikke for sent å bestille en herlig blomsteroppsats til ett familiemedlem som bor et stykke unna – en perfekt oppmerksomhet, eller en julegave i siste liten. Det er så enkelt som at man velger en bukett og skriver inn mottakers navn og adresse før du betaler. Du kan også velge hvilken dato oppsatsen skal bli levert på, eller få den levert samme dag som bestilling om det er ønskelig. Og det gjelder i hele Norge! 

 

Klikk deg inn på → euroflorist ← for å se utvalget, og overrask en kjær slektning eller nær venn før jul.

Ved å bruke rabattkoden SPEILTVILLINGENE, får du 12% på alle blomster frem til 23.desember. 


Gledelig blomsterrik dag ♥

Se alle DIY julekalenderinnlegg HER

12 kommentarer
    1. Jeg er veldig glad i DIy innleggene dine, men savner alt annet… Neste år kandidat kanskje ha DIY hver søndag i advent feks:)?

    2. Anonym: Vi får se, vi får se 🙂 Lenge til neste år enda. Men det er jo bare får en liten tid. Tenk på at jeg nå får samlet opp litt ny krutt til innlegg fremover 🙂

    3. Synes du er kjempeflink! Sikkert mye jobb bak de diy tingene, synes det er kjempegøy å lese. Har du oppdaget pinterest.com?? Synes det er utrolig gøy, sååå masse ideér til alt mulig man kan lage selv,, eller bare få inspirasjon. Jeg er helfrelst! Anbefales! 🙂 Visste du forresten at svibler ikke bør vannes før de er begynt å blomstre?? God jul!

    4. Så fint! Jeg digger julekalenderen du har i år! Veldig inspirerende og du lager så fine saker man faktisk kan pynte opp hjemmet med! Det hadde vert gøy og du fortsetter med dette seinere også 🙂

    5. Nok en gang – bra jobbet med supre innlegg! Jeg gleder meg hver dag til å titte innom bloggen din. Den er helt super, og du er jo så kreativ ! 🙂
      ha en god dag 🙂
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg